Muita pieniruokaisia?
Olen 170cm normaalivartaloinen keski-ikäinen nainen. Syön päivässä ehkä reilun puoli kiloa ruokaa, ja olen syönyt näin koko elämäni. Ravintola-aterioista jää puolet syömättä, oli kuinka herkullista tahansa. En ole koskaan syönyt kokonaista pizzaa.
Aamulla syön usein kaksi hapankorppua voilla ja juustolla, sitten lounaaksi pienen lautasellisen kasvispainotteista "oikeaa" ruokaa ja illalliseksi sama.
Koska määrät ovat pieniä, panostan laatuun ja voin vaikka syödä puolikkaan paprikan ja palan juustoa lounaaksi, se riittää ja toivottavasti tuo tarpeeksi vitamiineja ja kalsiumia.
Hedelmiä en syö ollenkaan, en ole koskaan tykännyt muista kuin greipeistä ja vihreistä omenista.
Ruokavalioni koostuu lähinnä juustosta, kasviksista, pastasta (fillerinä, ehkä 40g per päivä), ja rasvoista. Lihaa syön minimäärän joka viikko.
Olen terve ja hyväkuntoinen, mutta ruokasuositukset saavat joskus tuntemaan syyllisyyttä kun en todellakaan syö esim. viittä nyrkillistä vihanneksia päivässä.
Onko muita jotka luonnostaan syövät vähän? Onko terveysvaikutuksia iän myöten, esimerkiksi osteoporoosia?
Noin 700000 tukien saajaa.