Kun parisuhteessa ei saa mitään
Onko muilla tullut sellaista tunnetta?
Puoliso kulkee mukana, ottaa vastaan mm. kahvilassa tarjotut kahvit, syö valmistamani ruoat, kaikki palvelut kelpaa. Mitään en tunne saavani itselleni, ei edes kiitoksen sanaa.
Ei koskaan hellyyttä, eikä läheisyyttä. Tuntuu ihan kylmälle koko ihminen.
Kommentit (12)
Miten te olette edes yhteen päätyneet? Lähtisin tuosta suhteesta, sillä parisuhteen tarkoitus on tuoda omaan elämään jotain lisää ja tuollainen vain kuormittaa. Millainen suhteenne oli alussa? Miksi se on muuttunut? Ota asia puheeksi kumppanisi kanssa.
Valtaosa miehistä on juuri tuollaisia passiivisia vampyyrejä, jotka vain nautiskelee siitä, että naiset tekee kaiken. Ei tuollaiset ikinä muutu, eikä opi edes arvostamaan, mitä saa, saati kiittämään.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Taidat olla lihava keski-ikäinen suomalainen nainen. Ei miehet valitettavasti välitä sellaisista läskeistä. Ottaisit aikaanitsellesi, laihduttaisit, keskittyisit enemmän itseesi. Mieslapsesi osaa itsekkin palvella itseään. Aika lohdutomalta tilanterlta kuullostaa. Itse en katselisi tuollaista menoa. En katselisi itseäni tuollaisena säälittävänä, enkä kyllä katselisi ketään toistakaan tuollaisena aikuisena lapsena.
Ohis, mutta huono vertaus. Lapsi on se joka ottaa vastaan, ottaa itsestäänselvänä ja maksattaa, eikä anna takaisin. Lapsilla ei ole rahaa eikö päätösvaltaa.
Pitkässä liitossa voi tulla vaihe, jolloin toista pitää itsestäänselvyytenä. Suosittelen tällaisissa tapauksissa viikon matkaa yksin.
Mitä järkeä tuossa, jos suhde ei anna mitään. Parempi yksin kuin huonon kaverin kanssa.
Uskomaton juttu, jo sen ihmetyttää, miten olette yhteen päätyneet ja oliko se jo alkujaan kertomasi mukaista?
Ei mielikuvitus riitä siihen, että viihtyisin hetkeäkään kuvaamassasi tilanteessa. Miksi sinä tyydyt noin vähään ja kertomasi mukaan olemattomaan...?
Mies kesälomalla, mulla viikonloput vapaata. Viikonloppuisin voitaisiin tehdä jotain yhdessä ja käydä jossain yhdessä, järjestää minilomia (pe ilta - su ilta, perjantaina pääsen töistä jo kahdelta), mutta ei. Järkkää kaikki omat menonsa viikonlopuille. :(
Sama kokemus. Tajusin vain eräs päivä, ettei minua arvosteta enkä saa mitään suhteessa tai suhteestam Olin vain maksaja ja asioidenhoitaja suhteessa. Olin aina yksin.
Mies kaikesta päätellen välttää konflikteja kanssasi. Millainen riitelijä olet, kun mies joutuu juomaan kahvia kanssasi kahvilassa ja se on mielestäsi paha asia.
Vierailija kirjoitti:
Mies kesälomalla, mulla viikonloput vapaata. Viikonloppuisin voitaisiin tehdä jotain yhdessä ja käydä jossain yhdessä, järjestää minilomia (pe ilta - su ilta, perjantaina pääsen töistä jo kahdelta), mutta ei. Järkkää kaikki omat menonsa viikonlopuille. :(
Miksi sinäkin suostut olemaan parisuhteessa jossa teillä ei ole yhteistä aikaa?
Niin. Taidat olla lihava keski-ikäinen suomalainen nainen. Ei miehet valitettavasti välitä sellaisista läskeistä. Ottaisit aikaanitsellesi, laihduttaisit, keskittyisit enemmän itseesi. Mieslapsesi osaa itsekkin palvella itseään. Aika lohdutomalta tilanterlta kuullostaa. Itse en katselisi tuollaista menoa. En katselisi itseäni tuollaisena säälittävänä, enkä kyllä katselisi ketään toistakaan tuollaisena aikuisena lapsena.