Seksi on kuollut parisuhteessamme, mikä neuvoksi
Olemme olleet yhdessä jo yli 20 vuotta. Vasta pari vuotta sitten menimme naimisiin, nyt seksielämä on lopahtanut lähes kokonaan.
Se ei meillä tarkoita oikeasti täysin seksitöntä elämää, vaan on sitä noin kerta viikkoon. Vaimo ikäänkuin välillä huomaa, että nyt ei ole viikkoon, tai vähään aikaan ollut, joten aletaampa illalla hommiin. Näin hän ainakin varmaan kuvittelee pitävänsä minut tyytyväisenä. Minua tämä vähän ärsyttää.
Ongelma on että haluaisin lähes joka aamu, useammin ainakin, ja välillä jotain kokeiluja, ennen meillä olikin niitä.
Yksi hölmö tähän liittyvä ongelma on että meidän rytmit on niin erilaiset. Hän nukkuu aamuisin pitkään, ja varsinkin silloin itse olisin halukas. Voin kyllä olla illallakin, mutta yleensä hän ei tule sänkyyn kuin tunnin/kaksi perässäni.
Nainen pettyy itkee ja suuttuu jos pyydän avointa suhdetta, enkä tiedä edes löytäisinkö muita kumppaneita. Mistä etsiä?
Minun mielialaan huomaan tämän vaikuttavan aika paljon.
Hyviä neuvoja?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onks sull N50+ihana sexy tunne päällä?
Keskitytään tässä ketjussa nyt Ap:n asioihin vaan…
N50+
Niin, keskittykää nyt mun juttuihin vaan.
Antakaa N50:n keksiä rauhassa miten luomme kontaktin.
Tänään olen urheilusta ja työn alusta väsynyt, niin että en itsekään varmaan halua seksiä.
N50+ varmaan osaa ja haluaa rauhassa päättää..
Sekä nauttia elämän ihanuudesta
T. M
15 vuotta yhdessä oltiin täällä. Ensimmäiset 5 vuotta oli 2-3 kertaa viikossa, sitten muutama vuosi ehkä kerran viikossa. Viimeiset 5 vuotta oli enimmäkseen kuivaa, eli joitakin kertoja vuodessa. Muistan vielä sen kohdan kun alkoi tulla parin viikon taukoja, sitten kuukauden. Kaikki muu sinällään sujui. Monet suhteet ei vaan kestä tuota. Loppuaikana seksiä oli enää pari kertaa vuodessa. Ero tuli. Tosi surullista koska molemmilla rakkautta.
Vuosienkin taukoa välissä ollut. Välillä pirteämpiä aikoja ja taas vuosien tauko.
Voin tulla piristämään seksielämäänne. M52
Kuulostaa siltä, ettet saa häntä syttymään. No, en minäkään varmaan syttyisi, jos joka aamu heräisin epätoivoiseen vonkaamiseen. Harvalla parilla on joka päivä seksiä, tiedosta se.
Panosta siihen, että kun teillä sitten on seksiä, niin saat hänet kunnolla syttymään. Kohtele häntä arvostavasti. Nyt olet mahdollisesti rikkonut jonkinlaisen luottamuksen siinä, että itketät häntä puhumalla avoimesta suhteesta. Se varmasti laskee hänen halujaan. Voi olla, että tuossa kun tarpeeksi kauan nitkutatte, hän on se, joka tajuaa lähteä suhteesta.
Pahis kauppahuone myy asuja. Vaikka verkkosukkahousut avohaaralla ja niiden päälle stringit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa tapa on keskustella asiasta hänen kanssaan, kertoa omista fiiliksistä.
Pystyn puhumaan,helposti. On tässä ennenkin suhteen aikana pitänyt kaikenlaista puhua.
Ongelma vaan on siinä että en näe hyvää pitkäaikaista ratkaisua puhumalla olevan tulossa.
Todennäköisesti hän ensin päättyisi, olisi hetken vihainen kun, sitten valpastuisi, yrittää viikon/kaksi ehkä hiipuen kuukauden ja sitten kaikki on taas ennallaan.
Olen harkinnut myös jotain salatreffejä, mutta en oikein voi... Hän tietää yleensä aina missä olen.
Netissä voisi kirjoitella jonkun kanssa ja saada ehkä jonkun tyydytyksen? Mutta löytyykö sellaiseen naista? Tuskin ainakaan ilmaista nykypäivänä.
Minkä ikäinen olet? Vähän sama tilanne ja voisin ehkä kirjoitella. Itse 50+ nainen.
Olen kanssa lähes 50, ja mies. Miten sinuun saisi yhteyden?
-aloittaja
Käytätkö Jodelia? Jos teen sinne sovittuun paikkaan otsikon ja laitat viestipyynnön? Siellä voidaan sit vaikka vaihtaa anonyymit sp osoitteet?
N50+
En ole koskaan käyttänyt, muita ideoita?
-aloittaja
Sivusta: anonyymi katoava sp-osoite tähän palstalle, niin saatte yhteyden toisiinne. Loppu onkin kiinni vain itsestänne.
Ap, onko elämässäsi mitään muuta seksin ohella?
Meillä taukoa jo 17 v. Loppui vaimon ollessa 48 v.
Pistä kuolinilmoitus lehteen ja ala jakamaan pillua naapurin Mohammedille.
Ei muuta kuin vierasta kehiin...
M45
Tilanne on toivoton ja kurja jos vielä varsinkin rakastat kumppaniasi.
Meillä on tuotettu paljon feminististä lainsäädäntöä joka estää miehiä saamasta seksuaalista tyydytystä.
Feministit puhuvat moraalisäännöistä, joiden johdosta monet varsinkin hiljaisemmat ja vaatimattomat miehet eivät voi tavoittaa minkäänlaisia naiskontakteja ennen 30 ikävuotta. Miehen elimistö kuitenkin tuottaa koko ajan siitiyötä jotka purkautuvat hänen elimistöstään ulos eri muodoissaan. Pitkänä seksittömän kautenaan miehet joutuvat sopeutumaan elämään ilman naista ja heidän kiinnostuksensa vakavaa naisuhteeseen katoaa.
Nykyisen feministisen toiminnan seurauksena 35% miehestä ei koskaan tavoita parisuhdetta. Tämän seurauksena naiset ovat perustanut tällaisen vihreän puolueen tai vihreän liikkeen jonka ainoana tarkoituksena on haalia maahan Afrikasta ja lähi-idästä nuoria miehiä heidän seksuaalisia tarpeidensa tyydyttämiseksi. Vihreä puolue on todellisuudessa feministinen puolue, jolla ei käytännössä ole paljonkaan tekemistä luonnonsuojelun kanssa. Kun viimeinen ydinvoimalamme valmistui Suomen päästöt putosivat 13% kukaan vihreä ei ollut kiinnostunut koko asiasta pätkääkään, tämäkin kertoo siitä että vihreät eivät todellisuudessa välitä luonnosta pätkääkään vaan koko liike on perustettu seksuaalisia tavoitteita varten.
Vierailija kirjoitti:
Naiselta ehdotuksia: Kysyisin häneltä, mikä saisi hänet uudestaan syttymään seksistä. Jotkin uudet ja erilaiset otteet, tuhmien puhumiset, rekvisiitta tms..? Jos hän sanoo en tiedä tai ei ole mitään sellaista, en tyytyisi siihen. Ainakin itselleni oli jostain syystä tosi vaikeaa pitkässä suhteessa kehdata sanoa mitä oikeasti olisin halunnut. Voisit esim sanoa että saatan kokeilla jotain, sano sitten jos et tykkää. Sit kokeilet esim jotain vähän napakampia otteita, otat vaikka rauhallisesti hiuksista kiinni... Ainakin itseäni kiihottaa tosi paljon miehen rauhallinen päättäväisyys ja itsevarmuus, mut toki alkuun tunnustellen toisen reaktiota. No jos olette jo harrastaneet tämmöistä niin sit meni vinkit metsään tietysti 😀 Sit jää jäljelle keskustelu. "Mua loukkaa ettet tule mun kanssa yhtä aikaa sänkyyn illalla, miksi et halua tulla" jne...
Hyviä neuvoja. Itseäni vain harmittaa, että se on niin usein juuri näin. Miehen pitää kokeilemalla selvittää mistä nainen innostuu, koska nainen ei osaa haluistaan puhua. Ei sillä että kaikki miehetkään kovin puheliaita olisi, mutta moni sentään vastaa suoriin kysymyksiin. Ja sitten vielä naisia pidetään niin hyvinä kommunikoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on myös saman kaltainen tilanne. Vaimon halut nollassa ja ruuhkavuodet. Seksiä todella vähän mutta haluja paljon. Salatreffejä joskus miettynyt / asiasta fantasioinut. Kirjoittelukin voisi tuntua jännittävältä. Olen mies 32.
Toi asia voi vielä korjaantua, kun lapset vähän kasvaa ja arki helpottaa. Mulla meni halut moneksi vuodeksi, kun lapset pieniä ja valvotti.
Moni mies ulkoistaa emotionaaliset tarpeensa naiselle, ja nimenomaan seksiin. Jos seksi loppuu, se voi olla miehelle suora viesti, että "en enää rakasta sinua".
Ratkaisu tähän on löytää tunneyhteys ja merkitys elämään muualtakin kuin seksistä kuitenkaan seksiä unohtamatta. Parisuhde ennen lapsia on eri kuin parisuhde lasten jälkeen. Ei sitä nuoruuden intohimoa ja huolettomuutta saa takaisin, joten sitä on turha jahdata.
Miehen kannattaa myös olla aikuinen, ja hyväksyä se, että lapsi muuttaa äidin hormonitasoja, joten seksielämä lähes väistämättä muuttuu ainakin väliaikaisesti. Olen monesti kuullut, että vonkaava kiukutteleva mies tappaa halut naisilta. Tälläkin palstalla sanottu.
Naisvaltaisella palstalla harvemmin otetaan esiin toinen tärkeä asia, mihin valitettavan moni äiti sortuu. Miestä aletaan lapsen syntymän jälkeen kohdella kuin rasitetta, ja pomotetaan ja päsmäröidään usein mitättömistä pikkuseikoista, jotka eivät ole lapsen elämän kannalta lainkaan oleellisia. Ainakaan verrattuna siihen, että vanhemmilla olisi terve ja rakastava parisuhde. Seksi ja hellyys lopetetaan kuin seinään kun "ei huvita", ja asiasta ei neuvotella.
Jossain vaiheessa sitten herätään siihen että eihän minulla ole tuon kanssa muuta yhteistä kuin lapset. Oho, miten näin pääsi käymään!
Se on vaan niin nähty miten huonosti naiset hyväksyy sen kun miehen hormonitasot laskee ja se muuttaa haluja/käytöstä. Miehet voi toki lähetä koittamaan onneaan, että pysyykö se oma nainen rinnalla vielä silloinkin kun itse ukkoutuu. Aika moni vaan tulee pettymään. Naiset ottavat noin 3/4 eroista ja suurella osalla se tulee ennen viittäkymppiä. Siksi en osaa tuomita miehiä jotka haluavat nauttia elämästään silloin kun vielä voivat. Pettämistä en suosittele, mutta kyllä mieskin voi sen eron ottaa. Eikä lapsetkaan sitä eroa estä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni olisi tuohon tyytyväinen. Jos lähdet vaarantamaan olemassa olevaa, muista että voit päätyä vähempäänkin. Entäs sitten kun sulla lakkaa seisomasta ja vaaditaan vaimon hyväksyntää sille? Vedä tumppuun liikoja paineita ka huolehdi että naisesi nauttii. Jos dinä et sitä tee, sina löytyy joku joka tekee sen mielellään.
Eikös se parisuhde ja seksielämä ole yhteinen, joten sitä kannattaisi yhteisvoimin vaalia?
Mieheltäkin voi loppua mielenkiinto seksiä kohtaan naisen kanssa, jos nainen ei muuta tee kuin kieltäytyy, ja sängyssä on passiivinen. Tässä kohtaa usein käy vieläpä niin, että mieheltä loppuu mielenkiinto muutenkin sitä naista kohtaan, ja muut naiset alkavat kiinnostaa. Näin on tainnut käydä myös Ap:lle kun pettämisestä haaveilee.
Niinhän siinä usein käy, että miehen halut lopulta kuolevat kokonaan. Siis jos ovat uskollisia ja jäävät suhteeseen. Sitten jossain vaiheessa nainen herää koomastaan ja miehen halujen herättely onkin vaikeaa. Moni nainen kun on tottunut että mies haluaa aina, niin haluton mies käy itsetunnolle. Valitettavan usein tämä johtaa sitten naisen seikkailuihin ja eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiselta ehdotuksia: Kysyisin häneltä, mikä saisi hänet uudestaan syttymään seksistä. Jotkin uudet ja erilaiset otteet, tuhmien puhumiset, rekvisiitta tms..? Jos hän sanoo en tiedä tai ei ole mitään sellaista, en tyytyisi siihen. Ainakin itselleni oli jostain syystä tosi vaikeaa pitkässä suhteessa kehdata sanoa mitä oikeasti olisin halunnut. Voisit esim sanoa että saatan kokeilla jotain, sano sitten jos et tykkää. Sit kokeilet esim jotain vähän napakampia otteita, otat vaikka rauhallisesti hiuksista kiinni... Ainakin itseäni kiihottaa tosi paljon miehen rauhallinen päättäväisyys ja itsevarmuus, mut toki alkuun tunnustellen toisen reaktiota. No jos olette jo harrastaneet tämmöistä niin sit meni vinkit metsään tietysti 😀 Sit jää jäljelle keskustelu. "Mua loukkaa ettet tule mun kanssa yhtä aikaa sänkyyn illalla, miksi et halua tulla" jne...
Hyviä neuvoja. Itseäni vain harmittaa, että se on niin usein juuri näin. Miehen pitää kokeilemalla selvittää mistä nainen innostuu, koska nainen ei osaa haluistaan puhua. Ei sillä että kaikki miehetkään kovin puheliaita olisi, mutta moni sentään vastaa suoriin kysymyksiin. Ja sitten vielä naisia pidetään niin hyvinä kommunikoimaan.
Ei kannata olla laiska. Ihan yhtä lailla se nainen siinä kokeilee, että mikä hänestä tuntuu teidän yhteisissä jutuissa hyvältä. Ehkä häntä harmittaa juuri se, että et ole lainkaan kiinnostunut näpräämään ja tutkimaan häntä.
Naiset myös yleensä kertovat, mikä heitä painaa. Miehet vain eivät osaa yhdistää tätä seksiin. Nainen ei halua perässä vedettävää miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata olla laiska. Ihan yhtä lailla se nainen siinä kokeilee, että mikä hänestä tuntuu teidän yhteisissä jutuissa hyvältä. Ehkä häntä harmittaa juuri se, että et ole lainkaan kiinnostunut näpräämään ja tutkimaan häntä.
Naiset myös yleensä kertovat, mikä heitä painaa. Miehet vain eivät osaa yhdistää tätä seksiin. Nainen ei halua perässä vedettävää miestä.
Niin nainen kokeilee miltä tuntuu se mitä mies ehdottaa/tekee. Ei niin, että nainen ehdottaisi/tekisi.
Bmi iisi karannut