Hankin pari vuotta sitten hautajaisvaatteet
Ei ollut hautajaisia tiedossa, mutta kun oli alennusmyynnit, päätin hankkia ne. Tosi kivat, tyylikkäät ja istuvat. Nyt oli sitten hautajaiset ja kylläpä oli hieno juttu, kun oli heti mitä laittaa päälle. Käytän niitä vain hautajaisissa, enkä missään tapauksessa ala käyttää muualla. Haluan, että ne pysyvät uudenveroisina.
Suosittelen! Helpottaa elämää kummasti.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin garderoobista pitää löytyä hautajaisvaatteet. Mitä enemmän tulee ikää, sitä useammin hautajaisia on. Joskus ne hautajaiset tulevat nopeassa aikataulussa ja silloin on ikävä lähteä vaatteita metsästämään, kun pitää tilata myös kukat ja tehdä matkajärjestelyjä ja what not.
Itselläni on ollut painon kanssa ongelmia ja sen myötä hautajaismekkoja on useammassa eri koossa. Onnea teille, jotka ette koskaan ole lihoneet ja voitte käyttää vuosikausia samankokoisia vaatteita.
Ei välttämättä pidä paikkaanaa että hautajaisia olisi sitä useammin kuin ikää tulee.
Vierailija kirjoitti:
Eipä sekään mitenkään vaikeaa ole että menee tilanteen mukaan, onhan hautajaisiakin erilaisia eikä kaikkiin välttämättä tule pukeuduttua ihan samalla tavalla.
Tilanteen mukaan mikä sitten riippuu mm. siitä onko siunaus kirkossa vai kappelissa, mikä vuodenaika on ja millainen sää hautajaispäivän aamuna sattuu olemaan. Myös muistotilaisuuden paikka voi vaikuttaa pukeutumiseen, onko lämmin seurakuntasali vai vetoinen seurantalo tai jotain niiden välilä.. Kokemusta haudalta on itselläni mm. sekä kesän todella kuumasta hellepäivästä että kevättalven napakasta pakkaspäivästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en ole mekkoihminen ostin hyvin istuvat suorat housut, silkkitopin ja hyvin istuvan bleiserin, kaikki mustana. Ihan siis tavalliset mitä hautajaisissa näkyy, toppi olisi voinut olla valkoinenkin, mutta ostin mustan. Ap
Ei todellakaan naisella saa olla housuja kirkossa että ihan trolli olet
Minulla oli housut, pitkät housut. Ei kukaan tullut kieltämään etten olisi saanut pitää.
Minulla on ollut sama musta jakku päällä hautajaisissa nyt yli 20 vuotta ja hautajaisia on ollut viidet. Housut olen uusinut, koska ei tuntunut slim fitit enää niin mukavilta. Kun ostaa hyvin istuvan jakun, eikä liho merkittävästi niin se menee vuosia. Käytän aina housupukua, en tykkää hameista enkä mekoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin garderoobista pitää löytyä hautajaisvaatteet. Mitä enemmän tulee ikää, sitä useammin hautajaisia on. Joskus ne hautajaiset tulevat nopeassa aikataulussa ja silloin on ikävä lähteä vaatteita metsästämään, kun pitää tilata myös kukat ja tehdä matkajärjestelyjä ja what not.
Itselläni on ollut painon kanssa ongelmia ja sen myötä hautajaismekkoja on useammassa eri koossa. Onnea teille, jotka ette koskaan ole lihoneet ja voitte käyttää vuosikausia samankokoisia vaatteita.
Ei välttämättä pidä paikkaanaa että hautajaisia olisi sitä useammin kuin ikää tulee.
Minustakin tuntuu että olen ollut lapsena ja nuorena hautajaissa useammin kuin nykyään kolmekymppisenä
Mä olen haudannut lähipiiristä tosi monet, ja kaikki lapsuudenperheestäni. Suurin osa yli 50v sukulaisista on kuollut. Kyllä on aina kaapissa mustia hautajaisvsatteita ja kenkiä. Olen myös esittänyt toiveen omille jälkeläisilleni millaiset hautajaiset haluan ja missä on hautani(sukuhaudassa). Mutta en nyt aio kuolla vähään aikaan. Ihan v....ttuillakseni.🙂
Mä taas ostin nuorena hautajaiskengät. Suru-uutisia tuli siinä vaiheessa tasaiseen tahtiin ja kun omat kengät olivat kaikkea muuta kuin hautajais-asiallisia, käytiin varta vasten hautajaiskenkäostoksilla.
Sellaiset tylsähkön asialliset kengät 4 sentin koroilla joita en muuten ostaisi ikinä, vieläkään. Ne on mukavat jalassa, hyvät ja vielä kotimaisetkin kengät, niillä on menty isovanhempien ja monet muutkin hautajaiset niin surijana kuin surevan tukenakin.
Helpottaa kummasti silloin kun suru-uutinen tulee että mustat ja siistit kengät on valmiina. Vaatetta löytyy aina, musta kun on perusväri vaatetuksessani. (Eihän sillä siinä surun aikaan ole väliä mitä on päällä tai jalassa mutta on se silti mukavampi olla tilaisuuteen sopivasti pukeutunut.)
Pienet on huolet jos hautajaisvaatteet on niin merkittävä asia.
Kun tulee tiettyyn ikään, pitää olla hautajaisvaatteet aina valmiina. Hautajaisia on usein.
Viime talvena ostin hautajaissaappaat, siis tyylikkäät lämpimät ulkokäyttöön sopivat paremmat mustat nahkasaappaat. Hintaa 200€. En ole käyttänyt niitä vielä kertaakaan, mutta on hyvä fiilis, kun ne on valmiina seuraavia talvihautajaisia varten.
Eihän sinne arkulle nyt mennä seisomaan mitkään kontiot jalassa.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Kakkahattutäti kirjoitti:
Kun tulee tiettyyn ikään, pitää olla hautajaisvaatteet aina valmiina. Hautajaisia on usein.
Viime talvena ostin hautajaissaappaat, siis tyylikkäät lämpimät ulkokäyttöön sopivat paremmat mustat nahkasaappaat. Hintaa 200€. En ole käyttänyt niitä vielä kertaakaan, mutta on hyvä fiilis, kun ne on valmiina seuraavia talvihautajaisia varten.
Mihin ikään?
Ei ole tiettyjä hautajaisvaatteita eikä se mitään, aina on löytynyt tilaisuuteen sopivat vaatteet siitä huolimatta. Toisinaan olen myös lainannut esimerkiksi paitaa tai kenkiä.
Kakkahattutäti kirjoitti:
Olen kerran ollut hautajaisissa kumisaappaat jalassa, sateinen lokakuun päivä ja hautausmaalla vesilätäkköjä vieri vieressä. Kirkosta siunaustilaisuudesta haudalle oli matkaa varmaan kymmenen minuuttia ja sinne ei ollut mitään järkeä mennä juhlakengillä tai edes nilkkureilla.
On näppärää, kun on kaapissa valmiina juhlavaatteet. Hautajaisvaatteille alkaa tulla käyttöä näin keski-iässä, kun sukua alkaa tippua. Tänä kesänä viimeksi piti osallistua hautajaisiin ja jouduin ostamaan itselleni vain sukkahousut. Lapsille piti hankkia siistit vaatteet, mutta ne kasvavat niin nopeasti etten ala hankkia niille valmiiksi juhlavaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin tuntuu että olen ollut lapsena ja nuorena hautajaissa useammin kuin nykyään kolmekymppisenä
Johtuuko siitä että hautajaisia ei pidetä niin usein kuin ennen (heh) siitä että niitä vietetän vain ihan lähiomaisten kesken eikä kutsuta "kaikkia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas haluan että vaatteille tulee mahdollisimman paljon käyttöä, siksi ei ole erikseen vain hautajaisissa käytettäviä vaatteita.
Tuo on vaikeaa kun vihaan mustia vaatteita.
Ei ole pakko käyttää mustaa. Tumma harmaa tai tumma sininen käy yhtä hyvin.
Ei hautajaiset siitä pilalle mene.
Eiköhän silloin ainakin tiedä millaiset hautajaiset on tiedossa kun itse kuuluu niihin lähimpiin omaisiin.