Omakotitalon myyjä: harmittaako, kun ei mene talo kaupaksi ja siellä kyhjötät sen vankina?
Tiputa nyt edes joka kuukausi kymppitonni hinnasta pois. Pari vuotta odoteltuasi kauppa alkaa käydä.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
25 vuotta olen asunut tässä samassa ja aion asua vielä ainakin toiset mokomat.
Voi elämän karut kävyt.
Eikö koskaan tunnu, että elämä on jo nähty?
Vuokran maksu lähenee taas potkulaki kusipäällä ja itku on kovaa!
kohta hän maksaa vuokran neukkukuutiosta ja itkee taas täällä koko viikonlopun.
Ei harmita. Miksi harmittaisi asua kodissa jossa kasvatin kaikki 3 lastamme isoiksi. Viihdyn täällä ihan mielelläni mieheni kanssa. Iso tulihan tämä meille on mutta ei me täällä vankeina olla.
Vierailija kirjoitti:
Ei harmita. Miksi harmittaisi asua kodissa jossa kasvatin kaikki 3 lastamme isoiksi. Viihdyn täällä ihan mielelläni mieheni kanssa. Iso tulihan tämä meille on mutta ei me täällä vankeina olla.
Potkulaki kusipää on itse vankina neukkukuutiossa kun kela ei omakotitaloa hommaa niin se vähän kiukuttaa .
Talon laina loppui 2015.
Asumiskulut noin 2000 per naama vuodessa.
Lähen sitten jalat edellä kun on aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sain myytyä äitini talon vuonna 2016. Tänä päivänä se ei varmasti menisi kaupaksi. Sain äitini perintö talosta 420000 euroa vuonna 2016. Tänään sen hinta olisi varmaan 250000 euroa eikä menisi kaupaksi vaikka on 70000 neliön tontti ja talo on maalla.
2016 oli kyllä hullua aikaa. Ei niin huonokuntoista mörskää ja niin syrjäistä hevonkuusta ollutkaan etteikö voisi 300 000€ pyytää! Ja kauppa kävi ku siima 🤑
No, asuttavaksihan talot on tehty, mutta mahtaahan se hieman kismittää, kun muut riipi useiden satojen tonnien voittoja ja juuri kun itse pääsi mukaan asuntokaupoille, niin Mäkikurjensuonperällä sijaitsevan 70-lukulaisen sädesienivaurioisen mummonmökin hinta romahtaakin 300 000 € 😩
Olisi kannattanut suutarin pysyä lestissään? 🤔
-80 luvun lopulla oli sama ilmiö. Kolmeen vuoteen hinnat tuplaantui vanhoilla taloilla. Sitten -92 lähti taas alas.
Omistusasujat > vuosi 2021: tää on paras sijoitus ikinä ja katselen omistukseni arvon kasvamista päivittäin <3
Omistusasujat vuosi 2022 >: ei tää ole mikään sijoitus vaan asumista varten. Ei mitään merkitystä paljonko tän arvo on!1
Niin se maailma muuttuu.
Kysymys osoitettu omakotitalon MYYJILLE ja suurin osa vastaajista "Tänne jään ja kuolen sitten aikanaan" tyyppiä?
Oltais saatu perinnöksi ok-talo, mutta eipä mentykkään siihen. Myyntiin meni. Ollaan totuttu helpolle, eli kerrostaloon. Tässä on hiljaiset naapurit ja hyvien kulkuyhteyksien päässä. Se ok-talo ois ollut korvessa meidän mittapuun mukaan, ja remontoitavaa olisi ollut paljon. Onneks sen osti joku remonttitaitoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vuokran maksu lähenee taas potkulaki kusipäällä ja itku on kovaa!
kohta hän maksaa vuokran neukkukuutiosta ja itkee taas täällä koko viikonlopun.
Mielelläni maksan, koska se vapauttaa turaanielämäntavasta, jossa koko elämä kuuluu käyttää saman lautakasan kanssa turaamiseen.
Minulla on peritty rintamaiestalo, mutta en itse asu siellä. Tarkoitus on myydä talo, mutta ensin se pitää tyhjentää, ja se tuntuu ylivoimaiselta urakalta, koska asukas oli hamstraaja ja talo on täynnä roinaa kellarista vinttiin. Yksi jätelavallinen (18 kuutiota) sieltä on jo viety pois ja tuntuu, ettei roina edes yhtään vähentynyt.
Talon perunkirjoitusarvo on 29 000 euroa, oma tontti kivalla alueella lähellä pikkukaupungin keskustaa. Mutta joo, kyllä voisin myydä sen 19 tuhannellakin, haluatko ostaa?
tää on taas sen "en ole katkera mutta kuitenkin" kirjoittelijan negatiivista oksennusta...ei asiaa mistä sitä ei tulisi...
Vuokranmaksu lähenee potkulaki kusipäällä taas kun näitä tulee
Vierailija kirjoitti:
Kokemusta aiemmalta ajalta, ja kyllä se harmitti.
Nyt seuraan vierestä, kun ahneet kunnat suunnittelevat uusia alueita, rakentavat ahneiden sijoittajien avulla uusia taloja, jotka vievät nekin vähät myyntimahdollisuudet vanhojen talojen myyjiltä saada talo myydyksi.
Ihminen joka haluaa uuden talon, ostaa uuden talon, eikä mitään jeesuksenvaanhaa siitä vierestä.
Miksi omakotitalon myyjää harmittaisi? Voi asua lähes ilmaiseksi ja aika tavaran kaupitsee. Olisihan vuokraaminenkin yksi mahdollisuus. Täytyisi vain saada hyvät vuokralaiset, ei siis ikänsä kerrostalossa asuneita.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on peritty rintamaiestalo, mutta en itse asu siellä. Tarkoitus on myydä talo, mutta ensin se pitää tyhjentää, ja se tuntuu ylivoimaiselta urakalta, koska asukas oli hamstraaja ja talo on täynnä roinaa kellarista vinttiin. Yksi jätelavallinen (18 kuutiota) sieltä on jo viety pois ja tuntuu, ettei roina edes yhtään vähentynyt.
Talon perunkirjoitusarvo on 29 000 euroa, oma tontti kivalla alueella lähellä pikkukaupungin keskustaa. Mutta joo, kyllä voisin myydä sen 19 tuhannellakin, haluatko ostaa?
Mikä siinä on, että käytetään termejä "lähellä kirkonkylää, kiva pikkukaupunki, palvelujen lähellä, Helsinkiin 50min, kasvukeskuksessa jne", miksei sanota suoraan paikkakunnan nimeä? Hävettääkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on, että käytetään termejä "lähellä kirkonkylää, kiva pikkukaupunki, palvelujen lähellä, Helsinkiin 50min, kasvukeskuksessa jne", miksei sanota suoraan paikkakunnan nimeä? Hävettääkö?
Mitäs sinne kerrostaloslummiin kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen seurannut näitä omassa naapurustossani. Nollakorkoaikaan rakennettuja, pihat ja kaikki hienosti kivetty ja istutettu, itsellä raha riittänyt talon jälkeen kuin multakuormaan ja kahteen kiloon ruohonsiemeniä. Mut nyt sitten kun nollakorolla rakennettu, tyyliin antaa mennä kun on alamäki? Eikä olekaan rahaa enää asua siinä? Myydessä pitäis saada 500....600 tuhatta, että saa maksettua edes lainat pois, ja kauppoja tehdään 300 tonnin pintaan?
Tämä on sitä realismia. Omiaan EI saa pois enää. Voitosta on turha edes haaveilla.
Miksi asutusta asunnosta pitäisi saada voittoa? Ilmaisia lounaita ei ole.
Ei se ole voittoa, vaan sijoitetun pääoman korkoa. Muutenhan ei ole järkeä sijoitaa rakennukseen, vaan asua vuokralla toisen kustantamassa asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
25 vuotta olen asunut tässä samassa ja aion asua vielä ainakin toiset mokomat.
Voi elämän karut kävyt.
Eikö koskaan tunnu, että elämä on jo nähty?
Jo yksi kaunis kesäilta sukulaisten luona turanianmäellä naapurustoa seuraten riittää peilaamaan koko turaanielämän kulun.
Ei kiitos tuohon miinaan!
Ei olla myymässä. Itse asiassa yksi lapsista olisi kiinnostunut lunastamaan tämän aikanaan itselleen. Onko kokemusta, millainen prosessi? Sisaruksilleen joutuu maksamaan, me vanhemmat ei tarvita mitään.