Te oikeasti tyylikkäät ja ajanmukaisen ihmiset, kuinka paljon teillä on vaatteita?
Olen karsimassa valtavaa vaatemäärää ja kiinnostaisi tietää miten vähällä muut pärjää. Mikä karsintakriteeri esim kahden melkein samanlaisen vaatteen välillä, enkä jos vetskari menee melkein kiinni kunhan vähän laihtuu, vaate on ollut kallis ja kiva mutta jostain syystä ei ole eksynyt päälle, ihana vaate mutta vaikea yhdistää
Jne jne
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on paljon vaatteita, koska vietän hyvin vaihtelevaa elämää ja tarvitsen kaikkea pitkistä iltapuvuista ja jakkupuvuista työhaalareihin ja kumisaappaisiin, ja pellavamekoista collareihin.
Mutta mulla ri ole mitään, mikä +melkein sopii+. Kaiki sopii ja on ehkää tai asiallisesti korjattuaMun vyötärön ympärys saattaa muuttua yhden päivän aikana useita senttejä, samat vaatteet ei mahdu joka päivä päälle
Kaikkien koko vaihtelee muutamia senttejä sinne tänne. Oikeankokoiset vaatteet mahtuvat silti aina. Jos vaatteet sittn on pieniä osan ajasta, NE OVAT LIIAN PIENIÄ.
Riipppuu tyylistä ja vähän idästäkin. Monen tyyliin sopii tiukasti istuvat vaatteet. Anteeksiantavat ja roikkuvat vaatteet on tanttaramaiset
Ok, siinä tapauksessa olen mieluummin tanttamainen. Ja +istuvakin+ näyttää tarkoittavan minulle vähän muuta kuin sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on paljon vaatteita, koska vietän hyvin vaihtelevaa elämää ja tarvitsen kaikkea pitkistä iltapuvuista ja jakkupuvuista työhaalareihin ja kumisaappaisiin, ja pellavamekoista collareihin.
Mutta mulla ri ole mitään, mikä +melkein sopii+. Kaiki sopii ja on ehkää tai asiallisesti korjattuaMun vyötärön ympärys saattaa muuttua yhden päivän aikana useita senttejä, samat vaatteet ei mahdu joka päivä päälle
Kaikkien koko vaihtelee muutamia senttejä sinne tänne. Oikeankokoiset vaatteet mahtuvat silti aina. Jos vaatteet sittn on pieniä osan ajasta, NE OVAT LIIAN PIENIÄ.
Riipppuu tyylistä ja vähän idästäkin. Monen tyyliin sopii tiukasti istuvat vaatteet. Anteeksiantavat ja roikkuvat vaatteet on tanttaramaiset
Ehkä Johanna Tukiaisen tyyliin sopii niin tiukat vaatteet, ettei niissä ole paria senttiä liikkumavaraa, mutta ei kyllä tyylikkäästi pukeutuvien.
Jos sinä olisit tyylikäs nii et täällä Johannan pukeutumista haukkuisi . 🐖
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainitse esimerkkejä tyylikkäistä ihmisistä, jotka käyttävät tiukkoja vaatteita? Ei ainakaan Gigi/Bella Hadid, Rihanna, Alexa Chung, prinsessa Catherine...
Joka lähtöön pitäisi olla vaatekerta. Hautajaiset, häät, ristiäiset, synttärit, arki jne. Mieti kun joku kuolee ja on hautajaiset kolmen viikon päässä. Et takuulla löydä kun lähdet hätäpäissäsi etsimään sopivaa hautajaisvaatetta ja jos on läheinen, jaksaako sitä edes? Silloin on hyvä.kun se mekko löytyy, siihen sopivat sukkahousut ja kengät. Senkun poimii kaapista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Johanna Tukiaisen tyyliin sopii niin tiukat vaatteet, ettei niissä ole paria senttiä liikkumavaraa, mutta ei kyllä tyylikkäästi pukeutuvien.
Koska kaikki vähänkään seksikäs on hu0r1ntekijä sinun seurakunnassasi. Päivi Räsäsen ja Tuksun välissä ei ole mitään välimaastoa
Ps oletko 100v kun vieläkin referoin Tukiaista?
Olen se palstan mt läski joka kaikkea haukkuu. Itselläni muutama iso mekkohurpu ja 2 alushousut.
Se, joka edellisellä sivulla kommentoi omistavansa paljon vaatteita koska tarvitsee niitä vaihtelevan elämäntyylin takia kommentoi vielä että:
Tarvittavien vaattiden määrää voi vähentää jos (vaihtoehtoisina tai yhdistelminä)
- ei ajattele tarvitsevansa sekä a-linjaista että suoraa ja kynähametta ja niihin sopivia erilaisia yläosia, vaan ajattelee, että minun tyylini on tämä yksi vaihtoehto näistä
-ei ajattele, että vaatteita tarvitsee kaikissa väreissä mustina, harmaina, laivastonsinisina, beigeinä ja kirkkaanvärisinä, vaan ajattelee, että 1-2 värin valikoima riittää
-ei ajattele, että kaikkia malleja pitää olla kaikissa väriessä, vaan esim että kynähame mustana ja a-linjainen beigenä ja joku mekko sit kirjavankukertavana…
-miettii millaista elämää oikeasti elää ja mitä vaatteita siinä oikeasti tarvitsee. Minä tarvitsen sitä mustaa jakkupukua, mutta aika monille se on täysin turha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainitse esimerkkejä tyylikkäistä ihmisistä, jotka käyttävät tiukkoja vaatteita? Ei ainakaan Gigi/Bella Hadid, Rihanna, Alexa Chung, prinsessa Catherine...
Joo ei tietenkään ja jos nilkka näkyy niin joutuu h3lv3ttiin
Terkut sinne hoivakotiin
Minusta tyylikkyys on paljossa sitä, että vaate sopii ajallisesti tilanteeseen ja paikkaan, jossa vaatetta käyttää. Tumma pukuni käy moneen paikaan mutta en laittaisi sitä ylleni, jos lähtisin rullahiihtämään mutta en myöskään laittaisi trikoita ylleni kun menen ystäväparikunnan rapujuhliin, vaikka asu on vastaavissa heidän järjestämissään juhlissa ollut aina ns. vapaa..
Kysyisinkin Ap sinuna ensimmäsienä, että mihin vaatteitasi aiot käyttää?
Toki on vaatteitam joita ei tarvitse montaa kertaa vuodessa mutta on ihan mukava, että sellainen löytyy omasta kaapista silloin kun tarvitsee. (- Joillekin tällainen vaate voi olla juhlapuku mutta yhtä hyvin se voi olla hyvä ja lämmin talvitakki, vaikka kerrospukeutuksiella saattaisi tarjeta ihan yhtä hyvin.)
Uskovainen mies
Vierailija kirjoitti:
Joka lähtöön pitäisi olla vaatekerta. Hautajaiset, häät, ristiäiset, synttärit, arki jne. Mieti kun joku kuolee ja on hautajaiset kolmen viikon päässä. Et takuulla löydä kun lähdet hätäpäissäsi etsimään sopivaa hautajaisvaatetta ja jos on läheinen, jaksaako sitä edes? Silloin on hyvä.kun se mekko löytyy, siihen sopivat sukkahousut ja kengät. Senkun poimii kaapista.
Nääh. Hautwjaisiin tarvitaan yhden vaatteet (jotka käy myös akateemisiin juhliin), mutta muut perhejuhlat ristiäisistä ja tapahtumat menevät samoilla vaatteilla.
Joskus oli 25 paitapuseroa, laitoin pois isomman osan. En ihan ajattele olevani tyylikäs, käytän vaikka kirkkaanpunaisia kenkiä jos saan halvalla. Vain siisti tärkeää. Sen tiedän että vöitä ei kannata heittää roskikseen, voi laihtua. Nyt tosin hankin reikäpihdit.
Vierailija kirjoitti:
Se, joka edellisellä sivulla kommentoi omistavansa paljon vaatteita koska tarvitsee niitä vaihtelevan elämäntyylin takia kommentoi vielä että:
Tarvittavien vaattiden määrää voi vähentää jos (vaihtoehtoisina tai yhdistelminä)- ei ajattele tarvitsevansa sekä a-linjaista että suoraa ja kynähametta ja niihin sopivia erilaisia yläosia, vaan ajattelee, että minun tyylini on tämä yksi vaihtoehto näistä
-ei ajattele, että vaatteita tarvitsee kaikissa väreissä mustina, harmaina, laivastonsinisina, beigeinä ja kirkkaanvärisinä, vaan ajattelee, että 1-2 värin valikoima riittää
-ei ajattele, että kaikkia malleja pitää olla kaikissa väriessä, vaan esim että kynähame mustana ja a-linjainen beigenä ja joku mekko sit kirjavankukertavana…
-miettii millaista elämää oikeasti elää ja mitä vaatteita siinä oikeasti tarvitsee. Minä tarvitsen sitä mustaa jakkupukua, mutta aika monille se on täysin turha.
tämä, toki markkinointikoneistot mainostaa että pitäisi olla kaikkea kaikkiin tilaisuuksiin. Itsellänikin oli nuorempana ihanneminälle metrikaupalla kaappitilaa( täynnä vaatteita toki) ja käytännössä käytin kuitenkin vain parin hyllyvälin vaatteita arkisin..jos ei joudu jatkuvasti edustamaan niin 1-2 suht. basic mekkoa tai housut & paita yhdistelmää ajaa asian, joku kiva koru ja pieni laukku kaveriksi. Ajanmukainen vaatekaappi syntyy siitä ettei juokse trendien perässä. Monesti tyylikkäämmältä näyttää ihminen, joka on pukeutunut suhteellisen klassisesti ja jopa tylsästi. Suuret kuosit ja värien sekamelska harvemmin toimii. Ja todellakin se tärkein että jos vaate ei mahdu nyt päälle, se ei jää kaappiin odottamaan sitä ehkä laihtumista, todennäköisesti se kinnaa vielä sen jälkeenkin.
Minä taas suosin lempivaatteissa ja hyvissä perusvaatteissa juuri sitä että on pari samanaisa hyväksi todettua.
Esm. kahdet mustat villasekoitehousut, kahdet mustat paksut trikoohousut, 2 mustaa midipituista villasekoitehametta, 2 lempiponchoa ja 2 lempikesähametta, urheilupaitoja samaa mallia eri väreissä ja lempivärejä 2 kpl per väri.
Koska kaikki vähänkään seksikäs on hu0r1ntekijä sinun seurakunnassasi. Päivi Räsäsen ja Tuksun välissä ei ole mitään välimaastoa
Ps oletko 100v kun vieläkin referoin Tukiaista?