Vuokralla asuvilla tupakoitsijoilla on vielä 61 päivää aikaa savutella parvekkeella...sen jälkeen kävelette kiltisti tupakkapaikalle
Nykyään on tilanne jossa monet savuttelijat ovat voineed terrorisoida naapureitaan tupakalla parvekkeiltaan käsin, koska oletuksena on että jos vuokrasopparissa ei erikseen kielletä parveketupakointia niin se on sallittu.
Nytpä tuo muuttuu, ja tulee kielto oletukseksi kaikkiin soppareihin, myös jo voimassa oleviin!
https://kiinteistonvalitysala.fi/uutisia/hyva-valitystapa/kvkln-lakival…
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012108044.html
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alemman luokan ihmiset enää polttavat.
Iso osa poliitikoista, laulajista ja näyttelijöistä polttaa.
Monella taviksella on tarve keksiä perusteluita sille, että olisivat jollain tavalla "parempia" kuin muut, ja nykyään kaikenlainen päihteettömyys on muuttunut tuollaiseksi keppihevoseksi. Minä ja moni tuttuni vietetään aina silloin tällöin viikonloppua yhdessä (mökillä tai baarissa, ei missään parvekkeella) ja silloin poltetaan tupakkaa rennosti ja otetaan viiniä ja lonkeroa. Olemme myös kaikki melko hyvätuloisia ja näitä ns. pippaloita on varaa järjestää, mikä ehkä kismittää joitakin köyhempiä.
Vieressä vuokralla asuvalle tytölle lupasin käydä mun parvekkeella tupakalla. Palkaksi siivoa kerran viikossa. 👵👩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme kävele minnekään vaan aloitamme kapinan. Eikä sitä lakia onneksi voi edes valvoa.
Luuletko tosiaan ettei kukaan huomaa jos edelleen poltat partsilla? ;DDD
Miksi luulet että tää laki alunperin ees muuttuukaan? ;DDDD KOSKA SE HUOMATAAN NIIN HÄIRITSEVÄSTI, DAA!!
"Luuletko tosiaan ettei kukaan huomaa jos edelleen poltat partsilla?"
Tietysti joku huomaa tuoksun, mutta pointti onkin siinä, että rangaistukset voi antaa vain oikeuslaitos ja he tarvitsevat todisteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on muutamia tunnettuja esimerkkejä ihmisistä, joiden on tiedetty tupakoineen:
Poliitikot
Winston Churchill
Barack Obama
Boris Johnson
Laulajat ja muusikot
Lady Gaga
Adele
Lana Del Rey
Keith Richards
Näyttelijät
Leonardo DiCaprio
Keira Knightley
Johnny Depp
Kate Winslet
So what? Jos joku vähä-älyinen julkimo myrkyttää itseään ja ympäristöään ei tee touhusta yhtään järjellisempää.
Olen akateeminen naiseläjä ja poltan ok-talossani just niinkuin haluan. Tunnen muitakin samanlaisia. Tämä ap on turhasta asiasta läässsyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on muutamia tunnettuja esimerkkejä ihmisistä, joiden on tiedetty tupakoineen:
Poliitikot
Winston Churchill
Barack Obama
Boris Johnson
Laulajat ja muusikot
Lady Gaga
Adele
Lana Del Rey
Keith Richards
Näyttelijät
Leonardo DiCaprio
Keira Knightley
Johnny Depp
Kate Winslet
Annatko tämän listan puolustukseksi kun varoituslappu kilahtaa sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Kukapa sitä valvoo, jos nyt ei kaltaisiasi kyytiä lasketa ja teillä ei ole mitään väliä. Toisekseen vaikea edes tietää kuka asuu omassa, kuka vuokralla. Itse asun omistusasunnossa eikä kiinnosta pätkääkään polttaako joku parvekkeella vaikka en ole itse polttanut koskaan. Aika harvinaista nykyisin kuitenkin, ei tule omasta taloyhtiöstä mieleen yhtään vakituista parveketupakoitsijaa ja hiljaista on tupakkapaikallakin.
No siksipä se tupakointi ei sua kiinnosta, koska sulla ei ole ketään sua savuttamassa? :DDD
Et voi olla noin tyhmä...Sä vain LUULEt ettei sua kiinnosta, mutta katsotaanpas sitten kun olet asunut vaikka vuoden niin että ympärilläsi on neljä askin päivässä partsillaan polttavaa tupakoitsijaa ;DDDD
2 kk aikaa poltella isoja paksuja sikareita.
Vierailija kirjoitti:
Olen akateeminen naiseläjä ja poltan ok-talossani just niinkuin haluan. Tunnen muitakin samanlaisia. Tämä ap on turhasta asiasta läässsyttäjä.
Kovinkaan suurta älykkyyttä ei sitten tarvita noihin meriitteihin, kun tulit OKT-omistusasujana kommentoimaan asiaa joka koskettaa vuokralla kerrostaloissa asuvia : )
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan poltan kun nollatuntisoppareit ja pätkätöitä ylläpidetään. En näe mitään järkeä elää terveellisemmin että voisin tehdä duunia vielä eläkeiässäkin näillä palkoilla ja työehdoilla, jotka vastaa ihan orjuutta. Mieluummin tapan itseäni tupakalla ja hassiksella. Ihan on päätetty näin että on alemman luokan ihmisiä joilla ei ole varaa mihinkään isoihin hankintoihin kuin tupakkiin ja viinoihin.
Tehän sitä ylläpidätte kun ylläpidätte tätä pätkätyöllisyyttä ja roskaihmisiä, että saisitte itse enemmän rahaa itsellenne ja elätte meidän selkänahasta ja työstä roistot!
Mä mihinkään tupakkapaikalle kun on liesituuletin keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli keskustelu ja aloitus parveketupakoinnista joten polta ihan miten tykkäät omakotilalossasi. Jos nyt akateemisuutta haluat tuoda esiin vastaa kommentteihin, joissa keskustellaan yhteiskuntaluokasta
Vuokranantajan lupa riittää! Ja harvapa taloyhtiössä tietää kenellä vuokralaisella ei ole lupaa vuokranantajalta!
Aloittaja on köyhä(=sivistymätön) koska asuu kerrostalossa, ihan sama omistaako vai vuokralla 😢
Vierailija kirjoitti:
Saavatko omistusasujat siis edelleen tupakoida sisällä ja parvekkeella ja pihamaalla?
Kyllä, jos taloyhtiö ei ole päättänyt toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukapa sitä valvoo, jos nyt ei kaltaisiasi kyytiä lasketa ja teillä ei ole mitään väliä. Toisekseen vaikea edes tietää kuka asuu omassa, kuka vuokralla. Itse asun omistusasunnossa eikä kiinnosta pätkääkään polttaako joku parvekkeella vaikka en ole itse polttanut koskaan. Aika harvinaista nykyisin kuitenkin, ei tule omasta taloyhtiöstä mieleen yhtään vakituista parveketupakoitsijaa ja hiljaista on tupakkapaikallakin.
No siksipä se tupakointi ei sua kiinnosta, koska sulla ei ole ketään sua savuttamassa? :DDD
Et voi olla noin tyhmä...Sä vain LUULEt ettei sua kiinnosta, mutta katsotaanpas sitten kun olet asunut vaikka vuoden niin että ympärilläsi on neljä askin päivässä partsillaan polttavaa tupakoitsijaa ;DDDD
No aika vaikea uskoa, ettei sadan asunnon taloyhtiössä kukaan polta, mutta pointti onkin siinä, etten kyttää muiden tekemisiä ja samankokoiset taloyhtiöt lienevät kuitenkin aika samanlaisia, kun en missään arvoalueella kuitenkaan asu.
Kylläpä on raskasta käydä röökillä kun ei ole mitään rauhaa siellä, aina joku änkeää seuraan. Toivottavasti Jumala kostaa ilkeiden ihmisten toimet. Tasa-arvoa Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Polttaako nykyään tupakkaa enää muut kuin paskaduunaripersut?
Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on raskasta käydä röökillä kun ei ole mitään rauhaa siellä, aina joku änkeää seuraan. Toivottavasti Jumala kostaa ilkeiden ihmisten toimet. Tasa-arvoa Suomeen.
Uutena ilmiönä ihmiset kiertävät taloja ympäri ruinaten röökiä ja kaivelevat tuhkiksia, levittävät tuhkisten sisältöä ympäriinsä.