Mulle tulee vähän huono olo, kun ajattelenkin keskiluokkaista perhe-elämää
1-2 lasta, omakotitalo, turvallinen perheauto, lapsilla tavoitteelliset harrastukset, illanistujaiset tuttavaperheiden kesken, kerran vuodessa reissu turistikohteeseen.
Kommentit (40)
Onneksi voit käyttää elämäsi juuri niin kuin itse haluat.
Talo sisustettu valkoiseksi Ikean huonekaluilla, sisustustarrat ja taulut tietty. Illanistujaisissa puhutaan pinnallisia asioita. Someen päivitellään pliisuja aforismeja beiget trendipaidat päällä. Ei kiitos, mutta jokin tyylillään tai sillä samalla tyylillä.
Vierailija kirjoitti:
Teeppä kuule elämälläsi, mitä ikinä tykkäät. Kukaan ei pakota mihinkään, eikä tule kotoa viemään. Kun vain pysyt lain rajoissa!
T. Keskiluokkainen perheellinen, joka tunnisti itsensä :D
Eikö olekin kauheaa, että kaikki eivät tavoittele tuollaista perheidylliä?
"Happamia", sanoi kettu pihlajanmarjoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teeppä kuule elämälläsi, mitä ikinä tykkäät. Kukaan ei pakota mihinkään, eikä tule kotoa viemään. Kun vain pysyt lain rajoissa!
T. Keskiluokkainen perheellinen, joka tunnisti itsensä :D
Eikö olekin kauheaa, että kaikki eivät tavoittele tuollaista perheidylliä?
Mistä sinä tuon tulkinnan teit? Aika hyvin vedetty päin seiniä. Kannustin elämään, kuten ihminen itse haluaa. Niin teen itsekin. Nuo teidän rajoitteet on ihan naurettavia.
4 lasta, 2 taloa, 2 autoa, n kerran kk päivälliset ystävien ja aikuisten lasten perheiden kesken. Matkat kestää 2 viikosta 2kk kerrallaan.
Muuten ei ole elämä muuttunut niistä ajoista kun oltiin köyhä lapsiperhe kuin että nyt on rivarin sijaan okt, 2 autoa ja lomakoti etelässä. Turistikohteeseen (lomarannalle) reissattu viimeksi v 93.
Pidän elämästäni!
Keskiluokkainen what a heg..,,minulle tulee huono olo ylemmistön koko elämästä.Köyhänkin elämä on henkisesti rikkaampaa Ei se materiaalinen köyhyys,mutta se henkinen.Niin paljon typeryyttä näkee.
Vierailija kirjoitti:
"Happamia", sanoi kettu pihlajanmarjoista.
Vapaaehtoisesti on useimmat tuohon päätyneet. Surkuttelevat ap:n kaltaisia joilla ei ole ryhtiä.
Vierailija kirjoitti:
4 lasta, 2 taloa, 2 autoa, n kerran kk päivälliset ystävien ja aikuisten lasten perheiden kesken. Matkat kestää 2 viikosta 2kk kerrallaan.
Muuten ei ole elämä muuttunut niistä ajoista kun oltiin köyhä lapsiperhe kuin että nyt on rivarin sijaan okt, 2 autoa ja lomakoti etelässä. Turistikohteeseen (lomarannalle) reissattu viimeksi v 93.
Pidän elämästäni!
Miksi viet rahojaSI ulkomaille.2 kallista autoa,5taloa.Omistaa metsää peltoa maata..159h.Rahat on ja pysyy Suomessa,ei kyysätä lentokoneella Espanjaan ,mutta valinta oma valinta jokaisen.Espanja sulkee rannat..miten olisi Intia?se maa tarvitsisi turismia.Thaikut,vietkong..myös.
Tuohan on vaan pintaa, jota jokainen tulkitsee itsestään käsin. Verrattuna nuoruusvuosieni niukkuuteen, pätkätöihin ja vuokralla asumisen pidän keskiluokkaisesta tavisperhe-elämästäni tosi paljon.
Itse myös olen itselleni rakentanut hyvän perhe-elämän eikä mikään ole tullut itsestään niin osaan kyllä arvostaa sitä ehkä keskiluokkaistakin perhe-elämää.
Minulla on rahat kiinni maassa ja juuret paikoissa jotka eivät ole rahalla ostettavissa. Ei reissata turistikohteisiin vaan reissut on seikkailuja vaikkapa pakulla eurooppaan tai asunto vuokralle milloin mistäkin.
Lähiöelämää en havittele ja täällä naapurien kesken ei tarvi kilpailla mistään. Lapset harrastavat mitä haluavat ja harrastukset ovat vaihtuneet kiinnostuksen ja jaksamisen mukaan.
Someen päivitän vain luontoasioita, ei tarvetta pröystäilyyn vaikka aihetta olisikin.
Just tuollaisia ovat esim hyvinkääläiset pariskunnat, joissa mies on inssi ja nainen joku koulunkäyntiavustaja. Nainen sellainen Aino Inkeri Ankeisen näköinen.
Tunnen tällaisen perheen ja kuvaavaa on, että lapsensa ensimmäinen sana tuossa happamassa ja tärkeilevässä ilmapiirissä oli : Harmillista.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on vaan pintaa, jota jokainen tulkitsee itsestään käsin. Verrattuna nuoruusvuosieni niukkuuteen, pätkätöihin ja vuokralla asumisen pidän keskiluokkaisesta tavisperhe-elämästäni tosi paljon.
Samoin. Nuorena ajattelin, että ei koskaan keskiluokkaisuutta. Sitten sai huomata, että eihän sitä edes välttämättä saavuta, vaikka haluaisikin. Ilman turvattua toimeentuloa ei ole kovin vapaa, vaan elämä menee kaikenlaisessa rimpuilussa. Ja kun on rahaa tiettyihin elämän mukavuutta lisääviin asioihin, yleensä niitä hankkii. Mutta ne ovat vain elämän ulkoisia puitteita, homman juoni on ostaa itselleen liikkumavaraa elämässä, koska kiinnostavien asioiden toteuttaminen yleensä maksaa.
Lapsia ei tarvitse kenenkään hankkia, mutta omistani olen äärettömän iloinen.
AP, mitä merkitystä tekstilläsi on? Motiivisi? Saat aivan vapaasti voida "hiukan huonosti", ei siitä tänne tarvitse tiliä tehdä. Keskustelunavauksenakin aiheesi on - no, törppö.
Vierailija kirjoitti:
Talo sisustettu valkoiseksi Ikean huonekaluilla, sisustustarrat ja taulut tietty. Illanistujaisissa puhutaan pinnallisia asioita. Someen päivitellään pliisuja aforismeja beiget trendipaidat päällä. Ei kiitos, mutta jokin tyylillään tai sillä samalla tyylillä.
Asukoon jokainen, miten lystää. Laittakoon seinilleen, mitä lystää. Jne. Eipä tuollainen minun päätäni rassaa.
Siis luuleeko täällä nyt keskiluokkaiset, että se on joku rahajuttu?
Olisin ihan mielelläni elänyt tuollaista elämää, vaan tylsän ihmisen seura ei monia kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Olisin ihan mielelläni elänyt tuollaista elämää, vaan tylsän ihmisen seura ei monia kiinnosta.
Kiinnostaa varmasti jotain yhtä tylsää, jonka elämän tärkeisiin asioihin kuuluu mm. S-bonuksien maksimointi.
Eivät kaikki keskiluokkaiset ole toistensa kopioita. Jokainen eläköön sellaista elämää kuin itse haluaa. Ei ole mitään tarvetta kommentoida muiden valintoja, miksi ap sinulla on?