Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Ceutaan Gibraltarinsalmen etelärannalle on rantautunut Marokosta arviolta 2000–3000 ihmistä

Vierailija
31.07.2026 |

Espanjan vasemmistohallitus käynnisti äskettäin ohjelman, jolla tarjotaan laillinen asema noin puolelle miljoonalle paperit tomalle. Maan korkein oikeus päätti aiemmin heinäkuussa, että Ceutaan tai toiseen Espanjan itsehallintokaupunkiin Melillaan pyrkiviä, merellä pysäytettyjä henkilöitä ei voida palauttaa välittömästi takaisin alueiden rajanylityskiellon nojalla.

Italian pääministeri Giorgia Meloni sanoo julkaisemassaan lausunnossa, että Italia on valmis puuttumaan tilanteeseen poikkeuksellisilla toimilla kuten Schengen-alueen mukaisen vapaan liikkuvuuden keskeyttämisellä Espanjasta.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000012175247.html

Pitäisikö Suomen hakea tuolta ihmisiä turvaan?

Kommentit (334)

Vierailija
321/334 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle ei ole oikeastaan mitään sitä vastaan että haetaan turvaa tms, toisesta maasta.

Mutta se mikä ei mene jakeluun ja oikeudentajun piiriin, niin miksi usein tulijat ovat nuoria raavaita miehiä, eikä niitä ensisijaisia avun tarvitsijoita kuten naisia, lapsia ja vanhuksia?

Mitä vääryyttä muka tapahtuisi jos näin toimittaisiin että ne miehet jäisi sinne puolustamaan/rakentamaan maataan ja heidän sijasta tulisi naiset, lapset ja vanhukset turvaa hakemaan?

Jos itse asuisit perheesi kanssa vaikka siellä Marokossa ilman tulevaisuudennäkymiä, niin lähettäisitkö itse vaimosi uimaan Eurooppaan? Toivoen että hän siellä työllistyy, samalla kun itse hoidat lapsia kotona, pienintä korvikkeella ruokkien? Vai jäisitte vaimon kanssa ja lapset kumiveneellä matkaan? Jos yksin jäisit, niin vaimosi tuskin voisi edes työtä tehdä kun hänen pitäisi ne lapsetkin hoitaa siellä Euroopassa. 

Jos olisin Marokossa, yrittäisin muuttaa yhteiskuntaa niin, että maassa on siedettävämpää elää. Niin täällä pohjoisessakin on jouduttu tekemään.

(Ohis)

N58

Joo onnea yritykseen. Siellä se on varmaan tosi helppoa kun täälläkin se on vaikeaa. Helppo siis huudella. Itse olet ikäsi perusteella syntynyt valmiiseen pöytään.

Tyhjästä se on Suomessakin rakennettu aikoinaan ja monissa muissa maissa 

Vierailija
322/334 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle ei ole oikeastaan mitään sitä vastaan että haetaan turvaa tms, toisesta maasta.

Mutta se mikä ei mene jakeluun ja oikeudentajun piiriin, niin miksi usein tulijat ovat nuoria raavaita miehiä, eikä niitä ensisijaisia avun tarvitsijoita kuten naisia, lapsia ja vanhuksia?

Mitä vääryyttä muka tapahtuisi jos näin toimittaisiin että ne miehet jäisi sinne puolustamaan/rakentamaan maataan ja heidän sijasta tulisi naiset, lapset ja vanhukset turvaa hakemaan?

Jos itse asuisit perheesi kanssa vaikka siellä Marokossa ilman tulevaisuudennäkymiä, niin lähettäisitkö itse vaimosi uimaan Eurooppaan? Toivoen että hän siellä työllistyy, samalla kun itse hoidat lapsia kotona, pienintä korvikkeella ruokkien? Vai jäisitte vaimon kanssa ja lapset kumiveneellä matkaan? Jos yksin jäisit, niin vaimosi tuskin voisi edes työtä tehdä kun hänen pitäisi ne lapsetkin hoitaa siellä Euroopassa. 

Jos olisin Marokossa, yrittäisin muuttaa yhteiskuntaa niin, että maassa on siedettävämpää elää. Niin täällä pohjoisessakin on jouduttu tekemään.

(Ohis)

N58

Joo onnea yritykseen. Siellä se on varmaan tosi helppoa kun täälläkin se on vaikeaa. Helppo siis huudella. Itse olet ikäsi perusteella syntynyt valmiiseen pöytään.

Tämän maan ovat isovanhempamme rakentaneet kovalla työllä sotien jälkeen. Nuo tulijathan tänne tulee valmiiseen pöytään nauttimaan kaikista valmiista eduista, jotka suomalaiset ovat tänne mahdollistaneet sen sijaan että näkisivät itse vaivaa rakentaakseen paremman yhteiskunnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/334 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko taustalla EU:n digi henkilöllisyyden pakottaminen? Ensin järjestetään tällainen pikkushow, sitten voidaan kätevästi esittää ratkaisuksi jo kauan sitten suunniteltua digi-id:tä... nyt syksyllähän sitä olisi tarkoitus ottaa käyttöön. Tällä showlla saadaan taas massat kannattamaan sitä...

Vierailija
324/334 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hätä niillä siellä Marokossa on? Joillakin oli jopa märkäpuvut ja räpylät mukana, ei mulla olisi varaa sellaisiin 😂

Vierailija
325/334 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me boomerista nuoremmat emme ole rakentaneet mitään. Säälittävää ratsastaa muiden saavutuksilla. Varsinkin kun tänne jo tulleet ovat selkeästi paljon kovempia työtä tekemää kuin kantikset. Siis he jotka ovat työn saaneet rauta sismista huolimatta.

Vierailija
326/334 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On komeita nuoria miehiä. Ihan toista kuin täkäläiset vässykkä-pullerot.

Tänne vaan.

Kuinka monta tarvitset?

Vierailija
327/334 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-3000?  Missä todellisuudessa ap elää? Johan ilmakuvista näkee, et kyse on kymmenistä tuhansista tunkeitujista. Viimeisin tieto on, että 80.000 tunkeutujaa häiriköi Ceutan alueella. Polttaa rakennuksia, tunkeutuu ihmisten koteihin yms. 

Vierailija
328/334 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(Ohis)

N58

Turha sinun on huudella, valmiimpaan pöytään sinä olet syntynyt jos olet minua nuorempi, kuten oletan. 

Elä ensin 90-luvun lama-aika ja ala sitten vasta puhumaan valmiista pöydästä.

N58

Vierailija
329/334 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komeita nuoria miehiä. Kyllä tänne kelpaa

Menevät Espanjaan, missä parempi sosiaaliturva ja ilmasto. Persut ovat turhaan huolissaan, elleivät ole nykyään perusespanjalaisia. 

Menisi Riikka sinne Espanjaan raivoamaan. Asia kuuluu espanjalaisille, ei persuille.

Asia kuuluu koko Euroopalle, koska Espanja vastaa tuolla EUn ulkorajasta. Suomi on laittanut rajansa kuntoon, milloin Espanja aikoo tehdä oman osuutensa?

Epäilen, ettei Suomi pystyisi tekemään yhtään mitään, jos maarajan yli rynnisi 50 000 ihmistä kerralla. Meillä on vielä paljon vähemmän vartijoita kilometria kohti kuin Espanjalla. Jo Mahatma Gandhi käytti aikanaan joukkovoimaa varsin onnistuneesti.

Eikös 2015 tullut 50000 Ruotsista?

PS oli silloin hallituspuolue. Erosi vasta 2 vuotta myöhemmin.

Nyt tarkkuutta! Halla-aholainen siipi nimenomaan tuolloin vastusti tulijoiden päästämistä tänne ja sai kakkaa niskaansa "väärästä arvopohjasta". 

N58

Vierailija
330/334 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2000-3000?  Missä todellisuudessa ap elää? Johan ilmakuvista näkee, et kyse on kymmenistä tuhansista tunkeitujista. Viimeisin tieto on, että 80.000 tunkeutujaa häiriköi Ceutan alueella. Polttaa rakennuksia, tunkeutuu ihmisten koteihin yms. 

Ketju alkanut aamuvarhain, määrä kasvanut päivän edetessä 

Vierailija
331/334 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikookohan nuo saada kaikkien Eurooppaan uineiden taustat selville? Rikosrekisterit jne. Seassahan voi olla ties mitä vankikarkuria, vieraan vallan sotilasta jne. 

Vierailija
332/334 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä tulevat puolustussotaa käyvään maanosaan? Haluavatko rintamalle?

Vierailija
333/334 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju alkanut aamuvarhain, määrä kasvanut päivän edetessä 

Uutiset kantautuvat Suomeen kirjepostilla

Vierailija
334/334 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikookohan nuo saada kaikkien Eurooppaan uineiden taustat selville? Rikosrekisterit jne. Seassahan voi olla ties mitä vankikarkuria, vieraan vallan sotilasta jne. 

Jossain oli että he ovat vankeja. Vankiloita Marokossa tyhjennetty.  Jostain pitää tarkistaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä