Työnantaja ei ota meitä perheellisiä huomioon kesälomien jaossa!
Ensi kesänä minulla olisi kuulemma vasta SYYSKUUSSA kesäloma? Mitä minä silloin mitään lomalla teen kun lapsukaisetkin ovat jo koulussa ja sataa vettä! Ihan hyvin ne nuoret sinkut voisivat pitää sen loman syyskuussa kun menevät ulkomaille kuitenkin.
Kommentit (21)
No se sun perhe ei kuulu työnantajalle yhtään. Toki soisin 1-2 lk vanhempien saavan loman koulun lomien aikaan... Mutta aina ei voi voittaa. Itsekin joskus kuukauden viettäny kaverin alakouluikäisen kanssa heinä-elokuun vaihteessa kun muutakaan hoitajaa ei lapselle ollut tarjolla. Olin opiskelija, niin oli itsellä useampi kk lomaa.
Entä sitten ? Lomakausi on 2.5-30.9 eli saat kesäloman pitää lain puitteissa.
Lomat kiertää. Ei ole reilua suosia jotakin työntekijää
Vierailija kirjoitti:
Vaihda työpaikkaa, jos esimiehellä ei ole sen verran pelisilmää että huolehtii työhyvinvoinnista. Hyvässä paikassa luottamus ja joustaminen on molemminpuolista.
Molemmin puolista joustamista: vain sinkut joustaa, AINA.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda työpaikkaa, jos esimiehellä ei ole sen verran pelisilmää että huolehtii työhyvinvoinnista. Hyvässä paikassa luottamus ja joustaminen on molemminpuolista.
Perheelliset joustavat vuorollaan siinä kuin sinkutkin.
Olisit vain sanonut, että sinä pidät tietysti kesälomasi silloin kun lapset ovat lomalla, ettäs tiedätte.
Näin on moni muukin tehnyt.
Aika uskaliasta nykyisessä työtilanteessa murehtia ensi vuoden kesälomaa. Mistä sitä tietää onko silloin työpaikkaakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheelliset joustavat vuorollaan siinä kuin sinkutkin.
Näkis vaan.
Kaikki joustaa lomissa. Ei voi olla erityiskohtelua.
Mitä sitten? Meillä on kiertävät listat ja lomat on toukokuusta syyskuuhun. Ihan sama onko perheellinen vai ei. Listan mukaan mennään ja jos joku ei vaihda, niin se on voi voi.
Toivon mukaa ap on trolli eikä oikeasti ole noin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Olisit vain sanonut, että sinä pidät tietysti kesälomasi silloin kun lapset ovat lomalla, ettäs tiedätte.
Näin on moni muukin tehnyt.
Meillä tuollaisesta seuraisi potkut. Loma on silloin, kun kiertävän listan mukaan on loma. Omaloma on luvaton ja siitä saa antaa potkut.
Höpö höpö. Ei liity sinkut ja sivilisäädyt mitenkään. Se on työnantajan asia miettiä miten pystyy parhaiten joustamaan erilaisten elämän tilanteiden kohdalla. Eli ei ollut mikään sinkut vs perheelliset asetelma.
Kiertävä loma paras! Voi jo rauhassa katsella ensi kesän reissut ja menot. Jokaisella on se "huono" vuoro välillä. Lapset voi pitää muutaman päivän vapaalla syyskuussakin ja tehdä jonkun reissun perheen kanssa
Pikkukriminaaleilla on kesäloma, joten synnytystehtaankin pitää päästä makoilemaan sohvalla.
Tuohon varmaan on sovittavissa lomaa sitten koululaisten syysloman aikaan.
Itse pidin kerran lomani syyskuussa ihan omasta halusta. Kotona oli kiva olla ja tehdä omakotitalon syyslommia. Lapsille tein joka päivä heidän koulusta tultua välipalaksi pullaa, pannaria, itse tehtyä leipää, smoothiet ym ja minulla oli aikaa viettää heidän kanssaan.
Olisit vain kuunnellut, kun äiti käski pitämään housut jalassa.