Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hieman katkera,emme saa koskaan lastehoitoapua...

Vierailija
23.05.2007 |

hieman on välillä kademieli, kun tuttavilla käy isovanhemmat, kummit tms. hoitamassa lapsia. Meillä ei koskaan ketään, lähin " apu" asuu 150km päässä..

Jos minulla on esim. lääkäriaika, on mies pois töistä sen ajan.

Olisi ihanaa, jos joskus pääsisi miehen kanssa kaksisteen jonnekin, esim. syömään...Mutta ei..

Mutta kasvattaa luonnetta kun huomaa, että pärjäämme omin voimin..

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta mielelläni, mutta tissiä saa eikä korviketta kuulemma voi antaa...odotan sitten kunnes lopettaa imetyksen ni työnnän sen miehen kanssa vaikka väkisin " huilaan" ...

Vierailija
2/29 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastuksista jne. Niin mä olen tehnyt ja aina on hoitajia. Mä sanon aina kaikille, että jos joskus tarviit hoitajaa, mä voin auttaa... ;-)

(omahyväisesti suunnittelen heti hoidon jälkeen vaativani palvelusta takaisin)

nimim. yh, jolla vaihtoehdot aika vähissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei vauva-aikana oikein pitkiä aikoja voi olla pois..Mutta näin myöhemmin kyllä

Tottuuhan tähän tietysti...

Vahingoniloisesti (itseäni lohduttaen) ajattelen, että ei se tuttavaperhe saa edes puutarhatöitä tehtyä ellei siellä ole puoli sukua auttamassa..

Vierailija
4/29 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MLL:n hoitaja?

Vierailija
5/29 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäviä ei oikein vielä ole..Ja muutenkin tää on vähän " sisäänlämpiävä" paikka, joten menee varmaan vielä tovi, ennekuin saadaan niin hyviä ystäviä joita voi pyytää hoitoavuksi.

T:ap

Vierailija
6/29 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko tässä taas kyse siitä, että _et kehtaa_ pyytää apua?

Vierailija
7/29 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varsinkin nyt kun joudun käymään lapsettomuushoidoissa(sekunda siis) ei mies voi olla aina poissa töistä kun menen alaosastoani ultrauttamaan =/

T:ap

Vierailija
8/29 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kertaa elämässäni tunnen kateutta.. ja aihe on juuri tämä. Meillä lähin sukulainen 450 km päässä, ystäviä ei juurikaan ole tullut uudella paikkakunnalla, vaikka on jo hyvä tovi asuttu. Olen ehdottanut näille muutamalle tutulle tälläistä " hoitorinkiä" että hoideltas toisten lapsia vuoroin, mutta eivät he tarvi sellaista, koska mummut ja kummit kilpailee jo hoitovuoroista... :( MLL:n hoitajaa on joskus harvoin käytetty)...

Vierailija
9/29 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oikein viitsi kysyä noilta harvoilta, leikkiipuistossa tapaamilta äideiltä, joilla siis itselläänkin pieniä, että voisitko katsoa meidän nassikkaa hetken niin käyn lekurilla tms. t:ap

Vierailija
10/29 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kademieli valtaa aina välilllä mielen, pahastikin..

Toinne puoli on sekin, että lapsi tapaa isovanhempiaan niin harvoin, se melkein enempi surettaa. Ja minun vanhemmilleni tää on eka lapsenlapsi ja he palvovat ja ikävöivät häntä viimeisen päällä ;)

Vierailija
11/29 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen ehdottanut näille muutamalle tutulle tälläistä " hoitorinkiä" että hoideltas toisten lapsia vuoroin, mutta eivät he tarvi sellaista, koska mummut ja kummit kilpailee jo hoitovuoroista... :(

Meillä on myös se tilanne, että mummoja ja kummeja on hoitoavuksi. En siis itse tarvitse hoitorinkiä, mutta olen joillekin tarjonnut apua muuten vain. Ei se ole kelvannut, ilmeisesti siksi ettei haluta vaivata toista ilman mahdollisuutta vastavuoroisuuteen. Harmi sinänsä, koska kyllä meille silloin tällöin mahtuisi muidenkin tenavia leikkimään. Nyt nämä kaverini sitten itkevät kotonaan hoitoavun puutetta... :o

Vierailija
12/29 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat asuvat kyllä kaikki neljä samassa kaupungissa, mutta eivät itse halua olla tekemisissä lastenlastensa kanssa. Miehen vanhemmat ovat mukamas liian vanhoja ja omat vanhempani taas liian välinpitämättömiä hoitaakseen lapsiamme.

Onhan tähän jo tottunut, mutta joskus kateus riipaisee. Välillä katkeruuskin, kun on kädet täynnä työtä kolmen lapsen kanssa heidän ollessa esim. yhtäaikaa sairaina, eikä kukaan sukulainen tarjoa apua.

Niin, ja EN mene itse kysymään heiltä apua. Ovat jo tehneet ajatuksensa selväksi.

Vierailija
13/29 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani asuvat parin kilometrin säteellä, mutta eivät osallistu elämäämme millään tapaa. Joten jos johonkin on pakko mennä, lapsi kulkee mukana. Gynekologilla käynti vielä onnistuukin, mutta hammaslääkäristä en edes haaveile...

Vierailija
14/29 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi ainoa lastenhoitoapu mieheni sisko mutta tämä ei korviaansa lotkauta asialle. Kyllä mieheni apu kelpasi silloin heidän lapsensa olivat pieniä mutta nyt kun pitäisi asia olla toisin päin, me ei apua saadaakaan.

Vierailija
15/29 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun olen pyytänyt, niin tosi pitkin hampain tulevat. " Eikö nyt löydy ketään muuta, kai se on sitten pakko..." :-((. Oikeasti olen tosi kateellinen sellaisille, joilla on sellaiset isovanhemmat, jotka haluavat hoitaa ja olla lastenlastensa kanssa! Kaikilla tutuillani on itselläänkin pieniä lapsia, enkä yksinkertaisesti kehtaa heitä pyytää, koska ovat tosiaan vaan " tuttuja" , ja heillä itselläänkin on kädet täynnä työtä omien lastensa kanssa. Mitään hyviä ystäviä mulla ei ole, joita voisin pyytää. Ja mielelläni ihan tuntematonta en kotiini lasten luokse päästä. Eli aika huonolta näyttää täälläkin :-(.

Vierailija
16/29 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme minun kotipaikkakunnallani mutta minulla ei ole yhtäkään sukulaista :( Mutta ei minua oikeastaan tämä niin häiritse, olen tottunut. Joskus olisi kyllä kiva päästä vaikka vaatekauppaan ilman lapsia.

Vierailija
17/29 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviltä saa ilmaista apua ja lastenhoitoa saa myös maksullisena.

Lapsettomuushoidoissakin pitää käydä vaikka nyt jo valitetaan, ettei ole yhteistä aikaa.

Vierailija
18/29 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli vaan, että niitä " ystäviä" ei enää kiinnostanut ihminen, josta tuli äiti -> ei enää mahdollisuutta käydä baareissa ja elää huoletonta elämää.

Näin siis kävi mulle...

Vierailija
19/29 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon leikki-ikäisen saa helposti kyläilemään pariksi tunniksi jonnekin missä on samanikäinen muksu, mutta 1-vuotiaan kanssa onkin vähän hankalampaa. Jos hätätilanne tulee niin ehkä saan hänet tungettua jonnekin kaverilleni mutta monilla on omat, isommat perheet joten kyllä tuollaisesta pikkunaperosta on jonkin verran vaivaa siihen päälle enkä viitsi sen takia alkaa pyytelemään että pääsen jonnekin kauppoihin tms. Lääkäri tai muu tärkeämpi juttu olisi parempi syy, mutta mies yleensä on tällöin kotona. T: 21

Vierailija
20/29 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin nuorempana oli paljon ystäviä, joiden kanssa olin tekemisissä vähintään ainakin viikottain, nykyään mulla ei ole yhtä ainutta ystävää, kaikki on kaikonneet :-(. Minä olin meistä ensimmäinen, joka meni naimisiin ja sai lapsia, se ehkä vaikutti asiaan, että yhteydenpito jäi. " Ystäviäni" ei seurani enää yhtään kiinnostanutkaan :-(. Eikä näin aikuisena niitä ystäviä ole helppo saada, kun ei mikään supersosiaalinen ole luonteeltaan. Jonkun sosiaalisen ihmisen pitäisi joskus vähän ajatella, ennen kuin noita juttuja laukoo, että ei se suhteiden solmiminen kaikille niin helppoa ole, vaikka kuinka sitä haluaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan