Työtön saa tt-tukea pari - kolmesataa eur
Iltapäivälehti valehtelee tapansa mukaan!
Täytyy olla paljon lapsia tai jokin iso vamma, jos saa enemmän. Maahan-muuttajat ehkä saavat aluksi enemmän.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön enkä saa senttiäkään tttukea. Enkä myöskään asumistukea.
Sama homma. Saan vain 595 e kk ja elän säästöilläni.
En saa asumistukea = on omistuskerrostalokämppä
En saa toimeentulotukea = säästötilillä rahaa
Ketä kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Ihan yksinasuvana saan toimeentulotukea jotain 1200€/kk.
Höpö höpö. Toki jos sulla on jotenkin normaalista poikkeava tilanne, niin voihan tuokin pitää paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama homma. Saan vain 595 e kk ja elän säästöilläni.
En saa asumistukea = on omistuskerrostalokämppä
En saa toimeentulotukea = säästötilillä rahaa
Ketä kiinnostaa?
Faktoista on hyvä muistuttaa, vaikka te persut ette siitä pidäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät sulle, eivät kyttää jokaista ylimääräistä senttiä tililläsi mikä ei ole palkkaa.
No ei tässä mitään hyvää ole. Varasin just kirppispöydän että saisin rahaa jostakin, en pärjää alle 600€:lla.
"Vuoden työsopimukset ilman perustetta lakimuutokset voimaan 1.6.2026"
https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/maaraaikaisia-tyosopimuksia-joustav…
Minä saan yleistukea 595 €, asumistukea 299 € ja toimeentulotukea 163 €. Vuokra on 541 €.
"Mitä kuuluu toimeentulotuen asumismenoihin.
- se osuus pääoma- tai rahoitusvastikkeesta, jolla katetaan yhtiölainan KORKOJA."
www.kela.fi/toimeentulotuki-mihin-menoihin#hyvaksyttavat-asumismenot-er…
Jos noin ahistaa, rupea sinäkin. Ihan turhaa olla juopoillekkin kateellinen. Kokeilisit ite.
Ei se nyt sentään mikään automaatio ole, että työtön saa toimeentulotukea. Monella on kohtalainen ansiosidonnainen, säästöjä tai puoliso joka tienaa riittävästi.
Mitä ei asumiskuluissa lasketa kelan kuntakohtaisiin asumismenoihin? Vesi ainakin lasketaan erikseen sen päälle, mutta mikä muu?
Iltalehti ei halua korjata väitettään että keskimääräinen toimeentulotuki on 2900 kuussa. Huvittavaa pesukarhukravatointia taas vaihteeksi medialta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ei asumiskuluissa lasketa kelan kuntakohtaisiin asumismenoihin? Vesi ainakin lasketaan erikseen sen päälle, mutta mikä muu?
Vuokria ei korvata kuin tiettyyn rajaan asti. Samoin sähköä vain tiettyyn rajaan asti, ei määrättömästi. Tuskin nuo myöskään mitään parkkipaikkamaksuja tai saunamaksuja maksaa jos taloyhtiössä on tuollaiset.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan yleistukea 595 €, asumistukea 299 € ja toimeentulotukea 163 €. Vuokra on 541 €.
Tostahan jää yli 500e ylimääräistä. Käytätkö lisäksi ruokajonoja? Entä alkoholi?
Ei kaikki työttömät saa toimeentulotukea. Sitä saa vain silloin, kun tulot eivät riitä välttämättömiin menoihin. Eikä silloin, kun on hyvätuloinen puoliso.
Jos on itse työllinen niin miksi jankuttaa työttömistä. Vasta sitten kun on itsekin työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokria ei korvata kuin tiettyyn rajaan asti. Samoin sähköä vain tiettyyn rajaan asti, ei määrättömästi. Tuskin nuo myöskään mitään parkkipaikkamaksuja tai saunamaksuja maksaa jos taloyhtiössä on tuollaiset.
Autopaikkamaksu voidaan hyväksyä menona, jos sinulla tai perheenjäsenelläsi on liikkumiseste.
Saunamaksu lasketaan menoksi, mutta se sisältyy kuntakohtaiseen asumiskulujen enimmäismäärään. Eli jos vuokra on jo lähtökohtaisesti liian korkea, niin saunamaksua ei korvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tostahan jää yli 500e ylimääräistä. Käytätkö lisäksi ruokajonoja? Entä alkoholi?
Käyn ruokajonoissa eri puolilla kaupunkia niin usein kun ehdin. Samalla voi käydä paikallisissa muutamalla, jos siinä suht lähellä jakopaikkaa. Tallinnasta hän kerran kuussa isomman lastin ja kessut. Nippanappa 500e:lla pärjään sit kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisen monta ei tiedä tuista yhtikäs mitään ja olettavat vain asioita. Sitten kun joutuvat itse tuille niin hämmästyvät kun se luvattu 3000e ei tipukaan tilille, hihhih.
Olin ihmeissäni, kun päädyin toimeentulotukiasiakkaaksi ja sain joka kuukausi yli 1700 e verottomana tilille. Minusta se oli järkyttävän iso summa verrattuna siihen, mitä olin saanut töissäollessa.
Mulla oli ansiosidonnainen 1800e/kk, pidin ihan pokkana vuoden lomaa, säästöjäkin oli, joten pystyin tekemään aivan rajattomasti mitä halusin, kun kämppäkin oli jo maksettu ja vastike noin 150e/kk, niin tuosta jäi aika paljon tuhlattavaksi, säästöistä puhumattakaan.
Keväällä leikattiin toimeentulotukea. Saan nyt 190€.
En usko 1200:een e/kk, koska se on enemmän kuin työttömyystuki, asumistuki ja tt-tuki yhteensä (tonnin). Mutta voit kertoa, 1200kk saaja? Joku kallis vuokra?