Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko olet hurmoksessa Suomen "uskomattomasta" talouskasvusta"?

Vierailija
30.07.2026 |

– Hurmoksellisia uutisia Suomen taloudesta! riemuitsee puolestaan EK:n johtaja Sami Pakarinen X:ssä.

- EK:n porukka ja Hesarin toimittajat ainakin ovat täysin kiihdyksissä....

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suottaapi se hurmos kadota kun seuraava hallitus alkaa miettimään säästökohteita..

Se hallitus ei mieti mitään säästöjä, vaan rahoitusta. Mistä repiä lisää rahaa kulutukseen? Varautukaa rikkaiden verotukseen ja kaiken lainaamiseen, mikä suinkaan markkinoilta irtoaa.

Vielä olemassa olevat verosopimukset irtisanotaan yksipuolisesti, minkä jälkeen säädetään exit-vero uskoen, että heitä joita se koskee eivät olisi jo varautuneet tulevaan.

Sannan hallitus oli viimeinen niitti Suomen arkkuun. Nyt eletään epätoivoista valtionlaivan kelluttamisen aikaa, minkä jälkeen seuraava punavalta hoitaa loppusilauksen ja konkurssipesän luovutuksen velkojille.

Vierailija
22/56 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EK viestii tässä taas:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ainakin kolme työtöntä tuttavaa pääsi Lahteen töihin itä-suomesta, jotakin datakeskus juttuja.  En ainakaan heidän puolestaan ole pahoillaankaan.  

Tervetuloa Lahteen, täällä on hyvä olla ja asua, eikä asunnot maksa paljon.

Vierailija
24/56 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on ainoa Pohjoismaa, jossa työn tuottavuus ei ole kasvanut kymmeneen vuoteen.

Tämä hallitus on aiheuttanut toimillaan syvän notkahduksen kuluttajaluottamukseen ja sen myötä syvän laman. Kokoomus siirtää mielellään kiusallista keskustelua  puhumalla "2000-luvun huonosta tuottavuudesta" tai "kymmenestä vuodesta" - mutta Orvon kauhukabinetin aika piirtyy BKT-kuvaajaan selvänä ja tarkkarajaisena kuoppana. Se ei siis ole ainakaan helpottanut tilannetta. 

Nousu on edessä kahdestakin syystä - ensinnäkin, suhdanneliike alaspäin on ollut raju ja vaatii vastaliikettä. Toisekseen: kuluttajien luotttamus palautuu kun orvon hallituskausi loppuu keväällä, tai ehkä jo sitä ennen kuin kesälomalta palaavat oikeusoppineet rupeavat selvittämään Valmet Automotiveen ja Tunnin Junaan liittyviä kähmintöjä.  

Vierailija
25/56 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvu valuu pikku hiljaa tavallisen kansan keskuuteen työllisyyden parantumisena, joten työttömät: " Tarkastelkaapas työvaatteiden kunto. Kohta mennään!"

Työttömät. Joukkonne kasvaa silti, vaikka talous kasvaa. Tekoäly ei tarvii työvaatteita.

Tekoäly ei toimi alallani.

Minä, minun, ei minua koske, minä, minä. Minä.

Jumalaton joukko työttömänä ja kohta työttömänä, joita koskee.

Vierailija
26/56 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EK juhlii Nallen narussa Orpon kannatellessa aisaa, kansa kärsii. Arvot vähän väärinpäin: Valtion tulisi kuvastaa kansaa eikä kansan muutamaa julkkisnarsistia. 

Vierailija
27/56 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai se on hyvä asia. Tarvitsemme rahaa kaikenlaiseen. Varsinkin velkojen lyhennys auttaisi tulevina aikoina selviämään.

No SITÄHÄN PURRA EI OLE TEHNYT, VAAN TUPLANNUT VALTIONVELAN. Ehkä seuraavat hallitukset panevat rikkaat maksamaan ne pois, koska heillehän velkarahaa on lapioitu vuodesta 2023.

Riemuitkaa, pääsette maksamaan persuhuoran ideologiset typeryydet.. 

Vierailija
28/56 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka Purra sai talouden kasvamaan. Kiitos.

Vierailija
29/56 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, heh! 

Vierailija
30/56 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisista yrityksistä parasta tulosta ja vahvinta kasvua takovat tällä hetkellä erityisesti globaaleista megatrendeistä (kuten tekoälystä, datakeskuksista ja puolustusteknologiasta) hyötyvät suuryhtiöt sekä vakaat finanssialan toimijat.

Samaan aikaan kotimarkkinoihin nojaavat alat ovat kärsineet. Suomen yrityskenttä onkin jakautunut selkeisiin voittajiin ja häviäjiin

Vierailija
31/56 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista yrityksistä parasta tulosta ja vahvinta kasvua takovat tällä hetkellä erityisesti globaaleista megatrendeistä (kuten tekoälystä, datakeskuksista ja puolustusteknologiasta) hyötyvät suuryhtiöt sekä vakaat finanssialan toimijat.

Samaan aikaan kotimarkkinoihin nojaavat alat ovat kärsineet. Suomen yrityskenttä onkin jakautunut selkeisiin voittajiin ja häviäjiin

Eli voitot menevät pienelle piirille ja osingot veroparatiiseihin. 

Vierailija
32/56 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajauduin valtavan hurmoksen lisäksi kiimaan ja ryhdyin ankarasti runkkaamaan.

Vierailija
33/56 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää olevan kova paikka kaikille vasemman laidan työttömille palstaämmílle.

Vierailija
34/56 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai se on hyvä asia. Tarvitsemme rahaa kaikenlaiseen. Varsinkin velkojen lyhennys auttaisi tulevina aikoina selviämään.

No SITÄHÄN PURRA EI OLE TEHNYT, VAAN TUPLANNUT VALTIONVELAN. Ehkä seuraavat hallitukset panevat rikkaat maksamaan ne pois, koska heillehän velkarahaa on lapioitu vuodesta 2023.

Riemuitkaa, pääsette maksamaan persuhuoran ideologiset typeryydet.. 

Valehtelet silmät päästäsi.

Vierailija
35/56 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oon ollu hurmoksessa joka kerta kun sitä on hypetetty tässä viimeisen kolmen vuoden aikana.

Vierailija
36/56 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pieni määrä jobless growthia tätä maata pelasta. Työttömyys on edelleen teollisuusmaiden surullista huippua.

Vierailija
37/56 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se psykologisesti vaikeaa kun ympärillä meneekin hyvin. Tulee yksinäinen olo.

Olisihan se helpottavampaa jos muillakin olisi kurjaa. Se lisäisi tunnetta, että tämä wi johdu minusta.

Vierailija
38/56 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se psykologisesti vaikeaa kun ympärillä meneekin hyvin. Tulee yksinäinen olo.

Olisihan se helpottavampaa jos muillakin olisi kurjaa. Se lisäisi tunnetta, että tämä wi johdu minusta.

Mä oon tääl töissä ja katselen paisuvaa ja seisovaa... Varastoa. Mikään ei liiku minnekään,  ketään ei käy. 

Nousut näkyy vain pörssikursseissa.

Vierailija
39/56 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Hurmoksesta nauttii rikkaat. Itse yritän pitää kiinni työpaikastani. 

Vierailija
40/56 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos hallitus! Vaikka vassarit yrittää kampittaa teitä niin tehkää pyyteetöntä työtä (tuottavan) kansanosan hyväksi

Ovatko Hesarin toimittajat nyt perussuomalaisia, kun niin helposti uskot uutisia talouskasvusta. Jos saman kertoisi "vassarit", niin tieto olisi mielestäsi väärää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi