Irti vakuutuksista; onko joku uskaltanut?
Puhun nyt omalla kohdalla sairaskuluvakuutuksista koko perheelle, sekä koiran vakuutuksesta. Myös henkivakuutus ja vakuutus työkyvyttömyyden varalle löytyy…
Hinnat näissä on nousseet joka vuosi. Omavastuut myös! Alkaa olla jo siinä rajalla, onko järkevää maksaa.. maksan näistä kaikista yhteensä 172€/kk!
Mutta kun on aina ollut, vaikea uskaltaa luopua. Yhtä hyviä ei ehkä enää saa, koska ne on otettu terveenä, ei rajauksia. Mutta sitten taas toisaalta, nytkin kävin ihan terveyskeskuksessa, kun en halunnut maksaa isoa omavastuuta vakuutuksesta. Ja sain ihan ok hyvää hoitoa. Onhan se aina riski että ei saisi. Mutta..
Nyt miettinyt että voisin myös sijoittaa nuo rahat. 150€/kk indeksirahastoon. Pitäis vaan halvat tapaturmavakuutukset.
5 vuoden päästä olisi jo reilu kymppitonni.
10 vuoden päästä 25 000€.
15 vuoden päästä 46 000€.
Kun jäisin eläkkeelle olis rahastossa jo 118 000€..
Mitä sinä tekisit tai olet tehnyt? Näin kun laskee, päätöksen pitäisi olla ihan selvä.. eikö?
Kommentit (42)
Mulla ei ole varaa vakuutuksiin. Ei ole edes kotivakuutusta. Olisin tarvinnut ehkä yksityisellä erikoislääkäreillä käynneille vakuutuksen tai julkinen.
Olet elossa vain tämän nykyisen nyt-hengen vain. Et koskaan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista kuulla miten Ap sijoitusneuvoja laskee omat indexit?
Haiskahtaa pahasti mainokselle ? !
Häh? Ihan netistä löytyy pilvin pimein korkoa korolle laskureita. Varmaan ihan sun oman pankinkin sivuilta. 7% normaalilla tuotto-odotuksella laskettu.
Oletko itte vakuutusmyyjä kenties?
Eikö kotivakuutus ole pakollinen? Vai luulenko väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vuokralla asuessa voidaan vaatia.
Autoon on liikennevakuutus pakollinen
Kotivakuutus on ainoa mulla. Koiran vakuutus voi olla hyvä. Eläinlääkärit niin kalliita.
Vierailija kirjoitti:
On se ainakin vuokra-asujilla, varmasti myös asunto-osakkeen omistajilla ja niillä joilla pankki omistaa tönön.
Kotivakuutusta en ole irtisanomassa, se on halpa. Vaan nämä muut mitä alussa luettelin…
Vierailija kirjoitti:
Kotivakuutus on ainoa mulla. Koiran vakuutus voi olla hyvä. Eläinlääkärit niin kalliita.
Kyllä, on vaan aika huonot ehdot nykyään jo kaikissa eläinvakuutuksissa. Vuosimaksu liki 500€, korvauskatto kaudelle 1800€, lisäksi esim. 70€ +20% joka kulusta pitää vielä maksaa omavastuuna itse…
Aika paljon siis saat maksaa, ennenkuin pääset vakuutusta hyödyntämään.
Meillä ei ole vakuutuksia (itsellä työterveys) ja hyvin ollaan pärjätty. Julkiselle sut kuitenkin lähetetään jos jotain vakavaa tulee
Ja tästäkin menojen nipistyksestä ja talouden negatiivisuudesta saamme kiittää kok (=ORruPtiO ja valehtelu) -per (=leikkaus ja valehtelu) -rkp (joo, okei) hallitusta. Kuka näitä äänestää?
Kyllähän nuo näköjään kalliiksi tulee. Minä irtisanoin lasten sairauskuluvakuutukset kun lapset olivat pieniä, huomasin että lapset ovat perusterveitä eikä yksityisellä tule käytyä. Siinä on säästynyt tuhansia euroja. Ja voihan yksityisellä käydä tarpeen tullen ilman sitä vakuutustakin. Koirankin vakuutus lopetettiin kun huomattiin, että kyseessä on terve peruskoira.
Tietty ymmärrän, että vakuutus voi luoda tunteen turvallisuudesta. Mutta turvaa tuo se säästetty (ja ehkä sijoitettu) rahakin.
Niissä on kai uudemmissa joku ikäraja, eli ei ne voi rullata loputtomiin. Minulla on tosin matkavakuutus sikäli vanha ettei siinä ole yläikärajaa. Talon vakuutukset kaikki päivittämättä, koska on vanha ja viimeisestä remontista 25 v.
Vierailija kirjoitti:
*nyt-hetken
Ap; lla korko on sidottu 7 % eikä mitään kuluja oteta…tietenkään
😅😂😅😂😂
Vain 172 e kk koko perhe ja koirakin?
Se on 2064 e per vuosi.
Eikös noi sairaskuluvakuutukset omavastuineen ole miltei 800 e per naama per vuosi?
Monen ammattiliiton jäsenetuihin kuuluu tapaturma- ja/tai jonkinlainen matkavakuutus
Vierailija kirjoitti:
Täällä Ruotsissa on kotivakuutus pakollinen jotta asuntolainan saat
Sairaan kallista. Eihän tossa ole järkeä. Mulla oli joku supervakuutus aikoinaan. Sitten sairastuin syöpään. Vakuutus ei korvannut mitään. Päinvastoin, sen takia heikensivät vakuutusta ja nostivat hintaa. Ietisanoin mokoman ja olen sitten ilman. Eli eipä kannata kuin pakolliset pitää. Rakin voi aina viedä piikille tai naapuriin am mut tavaksi.
Samoja ajatuksia.
Maksan nuorelle aikuiselle tyttärelleni terveysvakuutusta.
Onko siinä mitään järkeä. Kalliit maksut ja elinaikainen maksimikorvaus on vain 200 000. Tuo on aika pieni korvaus, jos tulee jotain pahempaa. Kun se siis on koko elämän aikainen maksimi.
Lisäksi en liota vakuutusyhtiöön. Jos tulee jotain pitkäaikaiskremppoja, voi vakuutusyhtiö tehdä jälleen "kaikkien terveysvakuutusten uusimisen", jossa kätevästi sitten poistavat vanhoillakin asiakkailta heidän pitkäaikaissairaudet korvausten piiristä.
Mielenkiintoista kuulla miten Ap sijoitusneuvoja laskee omat indexit?
Haiskahtaa pahasti mainokselle ? !