Onko täällä muita vl:iä, jotka ehkäisevät?
Uskon, että meitä on paljon, jotka hyväksymme ehkäisyn ainakin joissakin tapauksissa.
Millainen kanta sinulla on?
Kommentit (18)
Rajansa kaikella, eikä yhtään tunnu, että olisin tehnyt väärin. Tästähän vaan ei passaa puhua, kun saa kamalat ryöpyt niskaan.
terv. suurperheen äiti, vl
ps. vl= vanhoillislestadiolainen
Oikea vl ei tietenkään ehkäise. Sellainen, joka noudattaa puhujien ohjeita. Itse noudatankin raamatun ohjeita, jotka menevät srk:n miesten edelle.
Vl: n omistamista kaupoista et muuten löydä kondomeja.
Voiko lääkäri kieltäytyä kirjoittamasta reseptiä jos on itsekin vl?
Yksityiselle voi tilata minne vain ja apteekissa samalla reissulla.
Vierailija:
Voiko lääkäri kieltäytyä kirjoittamasta reseptiä jos on itsekin vl?
Neljä lasta on ja tällä hetkellä tuntuu että en jaksa ainakaan heti ajatella uutta vauvaa. toivotaan että joskus vielä.
Itse juttelin lääkärini kanssa silloin ja tulimme siihen tulokseen että paras olla tulematta raskaaksi nyt vähään aikaan että saan hengähtää.
Mulla ei psyyke kestä jos olisin kokoajan raskaana. Nyt nautin elämästä ja aion mennä myös vähäksi aikaa töihin.
ja en hyväksy ehkäisyä. siinä tapauksessa että henkeni olisi tosissaan vaarassa miettisin kauan ja tarkkaan mutta nyt ainakin tuntuu että luottaisin Jumalaan ja hänen tahtoonsa.
En halua tällä mitenkään nostaa itseäni hyväksi ihmiseksi ja välillä kapinoin Jumalaa vastaan tosissani mutta uskon että säilyn hengissä jos Jumala on elonpäiviä vielä antanut. Täytyy vaan luottaa siihen että jos kuolen niin sitten niin on tarkoitettu. Voithan kuolla sitten muutenkin esim onnettomuudessa jota et voi mitenkään arvata tai estää.
Vierailija:
uskon että säilyn hengissä jos Jumala on elonpäiviä vielä antanut. Täytyy vaan luottaa siihen että jos kuolen niin sitten niin on tarkoitettu. Voithan kuolla sitten muutenkin esim onnettomuudessa jota et voi mitenkään arvata tai estää.
Mut mun mielestä, jos lääkäri toteaa, että raskaus voi käydä hengen tai terveyden päälle, niin tarkoituksella raskautuminen on itsariyritys. Toki jos Jumala haluaa antaa lapsen, hän antaa vaikka ehkäisisi. Meille on kuitenkin annettu lääketiede elämän suojelemiseksi. Eihän diabeetikko-vl jätä insuliinia ottamatta!
Itsarihan on myös syntiä.
Aika kummallisia käsityksiä joillakin. Ei siinä taideta paljon lapsia rakastaa, jos ehdoin tahdoin haluaa kuolla.
niin masentunut siitä liiasta lapsimäärästä, jos ei ole mitään väliä kuoleeko vai elääkö enää.
Ehkäisyllähän suojellaan maapalloa ylikansoittumiselta...
Eikö tänne sovi väkeä vaikka kuinka paljon? Jos kaikki maailman sotarahat laitetaan maapallon suojeluun, niin ei meillä ole mitään hätää. En edes usko, että maapallo voisi niin liikakansoittua, että siitä oikeasti olisi haittaa meille.
väestö suhteessa tuotantovoimiin. (Karl Marx)
Ja meillä tullaan ehkäisyä käyttämään. En hyväksy ehkäisyä, mutta lopulta oli pakko opetella sitä kestämään, koska raskaudenpelkoni sai niin hysteeriset mittasuhteet. Olisi seksielämä loppunut ihan tyystin, ellemme olisi ehkäisyyn päätyneet.
En tiedä, oliko henkeni edellisessä raskaudessa vaarassa vai ei, sen verran sumussa kuljin loppuvaiheitten läpi. Mutta ainakin lääkäri pelkäsi päästää minua synnyttämään, koska veriarvoni olivat niin sekaisin. Hyytymistekijät kai olivat aivan liian vähissä.
Piuhat poikki vaan...