Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mansikan hinta on korkea

Vierailija
29.07.2026 |

Mihin hintaan teillä päin lähtee 5 kg mansikkalaatikko?

https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/0017c879-3be5-40d0-b8ce-013…

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€. En ole koskaan huoltoasemalta ostanut mansikoita. En yhtään ihmettele, että siellä saatetaan pyytää 70 euroa. Kaikki muukin on huoltoasemilla kallista!

Vierailija
2/6 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kuinka 1980-luvulla mansikat olivat niin halpoja että vanhempani ostivat niitä lähes päivittäin. Koko kesä syötiin mansikoita jatkuvasti. Nyt ne on niin kalliita, etten raaski niitä ostaa, vaikken köyhä olekaan. Tuolloin niitä kaiken lisäksi poimi ihan suomalaiset itse, nykyään jotkut ukrainalaiset nälkäpalkalla. Luulisi että ne olisivat nykyään halvempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kuinka 1980-luvulla mansikat olivat niin halpoja että vanhempani ostivat niitä lähes päivittäin. Koko kesä syötiin mansikoita jatkuvasti. Nyt ne on niin kalliita, etten raaski niitä ostaa, vaikken köyhä olekaan. Tuolloin niitä kaiken lisäksi poimi ihan suomalaiset itse, nykyään jotkut ukrainalaiset nälkäpalkalla. Luulisi että ne olisivat nykyään halvempia.

Luuletko että se Halpatyöläisen tuoma säästö annetaan sinulle? Ehei...

Vierailija
4/6 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh surettaa kun ei mulla opiskelijana ole nyt varaa ollut kuin yhteen pieneen mansikka rasiaan koko kesänä. Mutta toivottavasti hinta koostuu siitä, että poimijat saa asiallisen palkan joten ymmärrän ettei niitä voi polkuhintaankaan myydä. 

Vierailija
5/6 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjatyöllä saisi halvempaa. Samoin Wolt, siivous, raksan aputyö jne. Näitä kaikkia saa halvemmalla , kun käyttää orjatyövoimaa. 

Ainoa ero on, että suomeen tullessaan , heidän ei ole tarvinnut itse soutaa. Oletettavasti eivät ole olleet myöskään kahleissa....ehkä.

Vierailija
6/6 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa mansikka amppeli tai kaksi ja nauttikaa marjoista. Ne kasvit maksaa jonkun 10-15€

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi