Kuinka te muut hikoilusta kärsivät estätte vaatteiden kastumisen? Esim. housut, kainalot. (vaihdevuodet tai muut sairaudet)
Vinkkejä ja neuvoja toivotaan. Märkä läntti vaan jää tuoliin kun nousen ylös. Häpeällistä. Ja, jalassa on alushousut, pikkuhousunsuoja (jota tarvitsen vain hien selästä valumisen ja alasvalumisen takia). Pusero selästä läpimärkä. Kainalot läpimärät. Alusvaatteet läpimärät. Yksi ainoa hikoilukohtaus riittää siihen. Kylven hiessä kauppareissulla.Joku sairauskin voi olla, muttei lääkäri osaa/halua kertoa mikä. Lisäestrogeenia en halua ottaa.
Onko teillä vaipat, tai joku pyyhe haaroissa? Housut näyttää siltä kuin olisi pissit tullut housuun.
Kommentit (17)
Alkoholi, kahvi, sokeri ja vehnä pois. Mulla auttoi paljon. En tarvitse nyt lääkitystä.
Mulla on käytössä estrogeenigeeli (+Mirena+Provera). Yöhikoilu ja sitä seuraava kuuma-kylmä-vellaus peiton kanssa on sen verran ärsyttävää, että jos en voisi käyttää hormonikorvausta, juoksisin kipinä kapin hakemaan Veozan (hormoniton). Kallishan se on, mutta mitäpä ei uniensa vuoksi tekisi.
En itse hikoile, joyen tämä ei ole omakohtaista, mitta tuli vain mieleen, että oletko kokeillut käyttää urheiluun tarkoitettuja teknisiä vastteita? Nehän kuivuvat ihan huippunopeasti ja ovat muutenkin hikoilun kestäviä. Sen tiedän, että puuvillaa ei ainakaan kannata käyttää, koska se oikein imee kosteutta ja kuivuu hitaasti.
Väljä pellavaleninki, ei alusvaatteita. Paksua pellavaa, ei mitään halpissideharsoa.
Saunominen höystettyinä kylmillä suihkuilla tai kylmäuinnilla auttaa tutkitusti, koska se kalibroi kehon lämmönsäätelyjärjestelmää.
Ja lopeta sheivaaminen, myös kainaloiden. Itsellä pysyy paikat kuivempina ja ennen kaikkea raikkaampina kun ei ole iho ihoa vasten vaan karvat siinä välissä.
Nyt on kostea hautova ilma ja oloni mitä mainioin. Juuri tulin koiran kanssa aamulenkiltä, päällä väljä valkoinen pellavakauluspaita, silkkitoppi alla (ei tekokuituelastaanihirvitysliivejä) ja pellavahame. Ei alkkareita.
Ja tosiaan, elastaani ja tekokuidut helvettiin. Hiostavat molemmat kauheasti.
Huomaat myös kun heivaat pikkarit, että alapää voi paljon paljon paremmin. Jos pakko käyttää, 100% merinovillaa.
Itsellä ongelma ei ollut vain hien määrä vaan se, että atopia reagoi omaan hikeeni. Näillä keinoilla olen siinä tilanteessa, etten ole rasvannut vartalon ihoa vuosiin. Se pysyy hyvänä.
Vierailija kirjoitti:
En itse hikoile, joyen tämä ei ole omakohtaista, mitta tuli vain mieleen, että oletko kokeillut käyttää urheiluun tarkoitettuja teknisiä vastteita? Nehän kuivuvat ihan huippunopeasti ja ovat muutenkin hikoilun kestäviä. Sen tiedän, että puuvillaa ei ainakaan kannata käyttää, koska se oikein imee kosteutta ja kuivuu hitaasti.
Ne alkaa haista oksennukselta ja itse asiassa ovat hiostavia, kuten tekokuidut ja elastaani aina.
Vain villa ja pellava toimii ja silkkitrikoo. Tiukaksi kudottu silkki saattaa sekin hiostaa.
Vierailija kirjoitti:
Väljä pellavaleninki, ei alusvaatteita. Paksua pellavaa, ei mitään halpissideharsoa.
Saunominen höystettyinä kylmillä suihkuilla tai kylmäuinnilla auttaa tutkitusti, koska se kalibroi kehon lämmönsäätelyjärjestelmää.
Ja lopeta sheivaaminen, myös kainaloiden. Itsellä pysyy paikat kuivempina ja ennen kaikkea raikkaampina kun ei ole iho ihoa vasten vaan karvat siinä välissä.
Nyt on kostea hautova ilma ja oloni mitä mainioin. Juuri tulin koiran kanssa aamulenkiltä, päällä väljä valkoinen pellavakauluspaita, silkkitoppi alla (ei tekokuituelastaanihirvitysliivejä) ja pellavahame. Ei alkkareita.
Ja tosiaan, elastaani ja tekokuidut helvettiin. Hiostavat molemmat kauheasti.
Huomaat myös kun heivaat pikkarit, että alapää voi paljon paljon paremmin. Jos pakko käyttää, 100% merinovillaa.
Itsellä ongelma ei ollut vain hien määrä vaan se, että atopia reagoi omaan hikeeni. Näillä keinoilla olen siinä tilanteessa, etten ole rasvannut vartalon ihoa vuosiin. Se pysyy hyvänä.
Ääni leningeille ja hameille täältäkin. Sen nyt sanoo järkikin.
Minulla on ihan synnynnäistä liikahikoilua, muttei sille voi tehdä mitään koska hikoan koko matkalta. Osalla sukulaisista on leikattu kainaloista hikirauhaset tai laitettu botoxia, mutta ei selkää voi niin käsitellä.
Eli väljät luonnonkuituvaatteet on ratkaisu.
Mulla oli hormonivajaus, ei siihen kalsarien pois jättäminen auttanut vaan hormonin piikittäminen.
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio, liikunta ja lepo.
Mut ku se on täti-ihmisten mielestä turhaa, koska vaihdevuodet.
Vaihdevuosiin on myös hirmonittomia hikoilua ja kuumia aaltoja estäviä lääkkeitä.
Miksi et halua hormonia? Estrogeeni estää suolistosyöpää, joka on yksi yleisimmistä syövistä vanhoilla naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Laihduta, niin loppuu
Luuletko että laihat ei hikoile?
ennen vanhaan oli hikitarrat kainaloissa siis vaatteissa kiinni, silloinhan oli näitä keinokuituvaatteita jotka tosiaan haisi hielle jos niitä ei suojannut. minulla on vaihdevuosihikoilua välillä, mutta olen huomannut että jos jalat pitää viileinä niin se auttaa hikikohtauksiin. ilmeisesti tuo lämpö nousee ylhäältä alas ihmisen kehossa.eli sukat pois ja avosukat jalkaan kenkiin ja kaikki paksut pois jalkaosastolta.
Vierailija kirjoitti:
laihdutus
Aina sama jankkaus. Osa ihmisistä sietää paremmin lämmintä, osa ei. On ihan kiinni geeneistä. Itse en siedä lämpöä lainkaan ja hikoilen paljon.
Äitini käy aamulla todella pitkällä lenkillä hikoilemassa. Sanoo että kun aamulla hikoilee kaiken pois, ei tarvitse päivällä hikoilla. Illalla hän käy kylmässä vedessä uimassa ennen nukkumaan menoa. Sanoi myös että kahvi ja tuliset mausteet pitää jättää kokonaan pois.