Keksittekö keto-ruokaa, joka maksaa 4€ ja jota syö useamman päivän?
Kaapissa on kananmunia, lihalientä, mausteita, voita, tomaattimurskaa.
Mietin, että ostaisinko makkaralenkin ja keittojuureksia. Tuota keittoa söisin kolme päivää. Lisäksi munakasta.
Saa ehdottaa edullisia ruokia ylipäätään mikä sopii ketoon? Voi olla, että muutaman euron keksin jostain lisää. :)
(Huom. Se että minulla on kehno rahatilanne tässä kuussa hetken aikaa johtuu siitä, että tuli pari isompaa laskua maksettavaksi ja menoja siis riittänyt kun joku ihmettelee kuitenkin).
Kommentit (31)
Halvimmat ruoka-aineet ketoiluun suhteutettuna kaloreihin ovat järjestyksessä öljy, munat ja sika-nauta, kassler sekä voi. Halvinkin kaali nostaa hintaa. Eli jos teet kaali-jauhelihapataa, se kaali nostaa hintaa suhteessa energiaan. Vain viljoilla pääsee rasvaakin halvemmalla, mutta se ei ole ketoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makkarassa taitaa olla aina jauhoja eli ei ole ketoa. Kokeile ihan vaan paastoa eli lämmintä vettä ja merisuolaa. Tekee hyvää olla päivä pari paastolla silloin tällöin.
Missään makkarassa ei ole jauhoja. Kyllä sopii ketolle ihan hyvin, lihaisat makkarat tietysti paremmin. Itse olen ketolla ja 4 euroa ei riitä muuten kuin tarjousvoita syömällä. 8€ päivässä pärjää jos syö punalappuisia halpalihoja sekä juustoja ja aivan halvimpia kasviksia. Kymppi päivässä riittää jo vähän parempaan palettiin, mutta ei vielä mässätä merenelävillä ja laidunpihveillä.
Kaikissa makkaroissa ja nakeissa on jauhoja ja muuta moskaa. Äärimmäisen harva makkara on 100% eläinperäistä.
Outoa järkeilyä sinulla kyllä. Ketolla voi olla syömällä vaikka purkin papuja viikossa, maksaa sen neljä euroa. On 100% ketoa.
Halvimmassakaan makkarassa ei ole jauhoa. Muuta moskaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso kaali ja halvin jauheliha tms. Niitä vetelet sekaisin.
Ketolla ei 4€ riitä tuohon edes päiväksi.
Just ostin kaalia ja jauhelihaa, tein laatikon. Syön sitä kolme päivää. Eli sitten torstaista eteenpäin täytyy keksiä uutta ruokaa ja selvitä maanantaihin. Syön viikonloppuna jotain siis mitä saan noin 4-8 eurolla. Voi olla, että olen paastolla esim. ainakin sunnuntain. Olen tottunut paastoamaan kyllä.
Minuakin vähän inhottaa nuo makkarat kun ne sisältävät sellaisia mitä ei ketolle kuulu, en mielellään söisi mutta en keksinyt muuta edullista jota söisi monta päivää enkä syö sika-nauta jauhelihaa enkä niitä halvempia jauhelihoja. Kylkisiivuja mahdollisesti käyn katsomassa jos edullinen paketti löytyy. Ne on hyviä. Ap
Sika-nauta on oikeasti hyvää ja rasvansa takia se on erinomainen valinta esim. kaalilaatikkoon. Totuttele vaan siihen ja ylläty positiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kananmunat. Peruna. Voi alkaa tökkiä 2 päivän jälkeen. Paha eineslihapullapakkaus.
Perunoissa on ketoilijalle liikaa hiilareita ja kaiken päälle nekin nopeina.
Voipaketin saat. Siitä välillä sulatat palan mukissa ja juot. Välttämättömät energiat saat siitä. Veren ravinteet on 3kk keskiarvo, joten hetken voit hyvin noin sinnitellä.
Kaatuuko maailmasi siihen että olet muutaman päivän syömättä ketoa? Jos ei ole varaa, niin silloin syödään sitä mihin on varaa. Perunat ovat halpoja.
Vierailija kirjoitti:
Voipaketin saat. Siitä välillä sulatat palan mukissa ja juot. Välttämättömät energiat saat siitä. Veren ravinteet on 3kk keskiarvo, joten hetken voit hyvin noin sinnitellä.
Ja jos oli munia niin siitähän saat kaiken tarpeellisen jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso kaali ja halvin jauheliha tms. Niitä vetelet sekaisin.
Ketolla ei 4€ riitä tuohon edes päiväksi.
Just ostin kaalia ja jauhelihaa, tein laatikon. Syön sitä kolme päivää. Eli sitten torstaista eteenpäin täytyy keksiä uutta ruokaa ja selvitä maanantaihin. Syön viikonloppuna jotain siis mitä saan noin 4-8 eurolla. Voi olla, että olen paastolla esim. ainakin sunnuntain. Olen tottunut paastoamaan kyllä.
Minuakin vähän inhottaa nuo makkarat kun ne sisältävät sellaisia mitä ei ketolle kuulu, en mielellään söisi mutta en keksinyt muuta edullista jota söisi monta päivää enkä syö sika-nauta jauhelihaa enkä niitä halvempia jauhelihoja. Kylkisiivuja mahdollisesti käyn katsomassa jos edullinen paketti löytyy. Ne on hyviä. Ap
Sika-nauta on oikeasti hyvää ja rasvansa takia se on erinomainen valinta esim. kaalilaatikkoon. Totuttele vaan siihen ja ylläty positiivisesti.
No jos on hyvälaatuista niin menee mutta jauhelihassa olen tarkka, en vain siedä niitä halpoja jauhelihoja enää nykyään. Paras jauheliha on mielestäni naudan burgerjauheliha 20% rasvapitoisuus. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kaatuuko maailmasi siihen että olet muutaman päivän syömättä ketoa? Jos ei ole varaa, niin silloin syödään sitä mihin on varaa. Perunat ovat halpoja.
Mielummin olen syömättä ja paasto tekee kyllä hyvää. En syö hiilareita ellei ole pakko koska sitten taas kestää päästä balanssiin. Pahimmillaan voi joutua hiilarikierteeseen joka kestää viikkoja. En siihen lähde enää. Ap
Halvin sikanauta 2,19 e / 300g. Purkillinen papuja 0,75 e. Sit jää vielä rahaa euron kaaliin. Jos kauppareissulla löytyy tyhjä pullo ja palautat sen, saat vielä sipulin.
Paistelisin kananmunia ja söisin sellaisenaan, jauhelihasta ja kaalista sekoitus, pavut laittaisin tomaattimurskaan ja söisin keittona vaihtelun vuoksi.
Halvin kilon pussi coop wokkivihanneksia ja kananmunia.