Keksittekö keto-ruokaa, joka maksaa 4€ ja jota syö useamman päivän?
Kaapissa on kananmunia, lihalientä, mausteita, voita, tomaattimurskaa.
Mietin, että ostaisinko makkaralenkin ja keittojuureksia. Tuota keittoa söisin kolme päivää. Lisäksi munakasta.
Saa ehdottaa edullisia ruokia ylipäätään mikä sopii ketoon? Voi olla, että muutaman euron keksin jostain lisää. :)
(Huom. Se että minulla on kehno rahatilanne tässä kuussa hetken aikaa johtuu siitä, että tuli pari isompaa laskua maksettavaksi ja menoja siis riittänyt kun joku ihmettelee kuitenkin).
Kommentit (31)
Iso kaali ja halvin jauheliha tms. Niitä vetelet sekaisin.
Kasslerpala. 7,95 tai allekin kilolta. Punalappuisia kokonaisia grillibroilereita on lämpötiskeissä usein. Yhdestä syö 2-3 kertaa tuolla rahalla. Myös koipireisiä saa lappusilla.
Vierailija kirjoitti:
Ketolla ei 4€ riitä tuohon edes päiväksi.
Makkarassa taitaa olla aina jauhoja eli ei ole ketoa. Kokeile ihan vaan paastoa eli lämmintä vettä ja merisuolaa. Tekee hyvää olla päivä pari paastolla silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketolla ei syödä paljon, vain riittävästi. Jos keittoon lisää voita tai oliiviöljyä, 400 gramman jauhelihapaketista riittää kolmelle päivälle, jos yksin syö. Meillä perhe syö tuosta kaksi päivää.
En keksi. Hiilihydraatit halpoja, muut kalorit vähemmän halpoja.
Heinät, nokkonen, voikukka, piharatamo, siankärsämö...
Voi olla myös syömättäkin välillä.
Vierailija kirjoitti:
Makkarassa taitaa olla aina jauhoja eli ei ole ketoa. Kokeile ihan vaan paastoa eli lämmintä vettä ja merisuolaa. Tekee hyvää olla päivä pari paastolla silloin tällöin.
Missään makkarassa ei ole jauhoja. Kyllä sopii ketolle ihan hyvin, lihaisat makkarat tietysti paremmin. Itse olen ketolla ja 4 euroa ei riitä muuten kuin tarjousvoita syömällä. 8€ päivässä pärjää jos syö punalappuisia halpalihoja sekä juustoja ja aivan halvimpia kasviksia. Kymppi päivässä riittää jo vähän parempaan palettiin, mutta ei vielä mässätä merenelävillä ja laidunpihveillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just ostin kaalia ja jauhelihaa, tein laatikon. Syön sitä kolme päivää. Eli sitten torstaista eteenpäin täytyy keksiä uutta ruokaa ja selvitä maanantaihin. Syön viikonloppuna jotain siis mitä saan noin 4-8 eurolla. Voi olla, että olen paastolla esim. ainakin sunnuntain. Olen tottunut paastoamaan kyllä.
Minuakin vähän inhottaa nuo makkarat kun ne sisältävät sellaisia mitä ei ketolle kuulu, en mielellään söisi mutta en keksinyt muuta edullista jota söisi monta päivää enkä syö sika-nauta jauhelihaa enkä niitä halvempia jauhelihoja. Kylkisiivuja mahdollisesti käyn katsomassa jos edullinen paketti löytyy. Ne on hyviä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketolla ei syödä paljon, vain riittävästi. Jos keittoon lisää voita tai oliiviöljyä, 400 gramman jauhelihapaketista riittää kolmelle päivälle, jos yksin syö. Meillä perhe syö tuosta kaksi päivää.
Minulla menee 600g jauhelihaa vielä laihdutuskaloreillakin ja siihenkin pitää lisätä vielä voita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse syön pari kertaa päivässä ja se riittää oikein hyvin. Syön rasvaisia ruokia ja hyvä olo on, ei nälkää.
Neljä euroa ei tietenkään riitä jos ei ole valmiiksi voita kaapissa ja vähän muitakin aineksia ja aika niukille vetää muutenkin, varmaan se keitto on paras. Ap
Tuolla rahalla on vaikea ketoilla. Keittojuureksissa on aika paljon hiilareita.
Menisin etsimään punalaputettuja lihoja.
Kaali-jauhelihapata on ainoa, joka tulee mieleen. Ja shaksuka, kun muniakin on jo ennakkoon.
Jos löydät halvan Jauhelihan ja kaalin, sekä muutaman tomaatin ja sipulia, saat shaksukaa ja kaali-lihapataa. Mutta tarviit kyllä enemmän kuin 4e.
Kananmunat. Peruna. Voi alkaa tökkiä 2 päivän jälkeen. Paha eineslihapullapakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään makkarassa ei ole jauhoja. Kyllä sopii ketolle ihan hyvin, lihaisat makkarat tietysti paremmin. Itse olen ketolla ja 4 euroa ei riitä muuten kuin tarjousvoita syömällä. 8€ päivässä pärjää jos syö punalappuisia halpalihoja sekä juustoja ja aivan halvimpia kasviksia. Kymppi päivässä riittää jo vähän parempaan palettiin, mutta ei vielä mässätä merenelävillä ja laidunpihveillä.
Kaikissa makkaroissa ja nakeissa on jauhoja ja muuta moskaa. Äärimmäisen harva makkara on 100% eläinperäistä.
Outoa järkeilyä sinulla kyllä. Ketolla voi olla syömällä vaikka purkin papuja viikossa, maksaa sen neljä euroa. On 100% ketoa.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla rahalla on vaikea ketoilla. Keittojuureksissa on aika paljon hiilareita.
Menisin etsimään punalaputettuja lihoja.
Kaali-jauhelihapata on ainoa, joka tulee mieleen. Ja shaksuka, kun muniakin on jo ennakkoon.
Jos löydät halvan Jauhelihan ja kaalin, sekä muutaman tomaatin ja sipulia, saat shaksukaa ja kaali-lihapataa. Mutta tarviit kyllä enemmän kuin 4e.
Keittojuurekset:
Ravintoarvoilmoitus100 g
Energia130 kJ / 30 kcal
Rasvaa0,3 g
- josta tyydyttyneitä rasvoja0 g
Hiilihydraattia5,3 g
- josta sokereita4,7 g
Proteiinia1 g
Suola0,00 g
Ravintokuitua2,4 g
200 g pusseja. Niitä olen lisännyt yhteen keittokattilalliseen 400 g eli yhteensä noin 20 g hiilareita. Se jaetaan kolmelle päivälle niin ei noista nyt hirveästi hiilareita tule. Sopii hyvin ketolle kun en muutenkaan syö kuin pari kertaa päivässä. Eli joku ruokaisa rasvainen munakas ja toisena ateriana keittoa, jonka kanssa ehkä ketoleipänen jossa on pari grammaa hiilareita ja voita päällä. Niin hyvin pysyy makrot vielä kunnossa. Ap
Ostin tarjouksesta kukkakaalin ja kesäkurpitsan ja 4€ meni jo niihin. Ehkä kahdelle päivälle riittää niistä lisuketta. Silti ei täyty 700g kasvissuositus päivää kohden. Aaamulla 4 munaa maksaa voin ja juustoraasteen kanssa sekä kahvi 1,2€. Puoli purkkia tonnikalaa olisi 4€ budjettista jäljellä, tai noin euro rahassa.
Vierailija kirjoitti:
Wilhelmeissä ei ole jauhoja, hiilaripitoisuuskin on 1 g/100 g. Sinä jauhat taas omaa mututietoasi, kun olet olevinaan niin hieno terveysihminen.
Keittoruokaa kaiketi ?