Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, sain mieheni siskolta sähköpostia, jossa se ilmoittaa, että mun pitäisi kohdella hänen veljeään paremmin!

Vierailija
23.05.2007 |

Viikonloppuna oli yhdet sukujuhlat. Siellä sitten tuli ilmi, kuinka joskus esim. huudan raivostuessani. Joo, lapsellista on, tiedän. Mä kuitenkin lepyn nopeasti ja muutenkin hermostun harvoin. Lapsiakaan meillä ei ole, ettei ne lapsetkaan mun huutamisesta joudu kärsimään.



Nyt sitten miehen sisko ilmoitti, että hänen veljensä (siis mun mies) on herkkä eikä kestä sellaista huutamista.



Ihan itkettää toi sähköposti. Siinä oli kaikkea muutakin tosi henkilökohtaiselle tasolle menevää arvostelua, lähinnä siitä, kuinka miehen sukua kohtaan tulisi käyttäytyä. Ei saisi puhua siitä eikä täsä eikä tosta. Mokasin siis pahemman kerran viikonloppuna.



Lisäksi postissa oli, että asia on loppuunkäsitelty nyt. " Tästä ei saa jäädä nyt mitään kitkaa välillemme." lisäksi miehen sisko toivoo, etten kerro miehelleni postista vaan se jäisi meidän kahden väliseksi. ja nyt kerroinkin sen puolelle Suomen kotiäideistä!



Itkettää ja kädet tärisee. Miten mä kehtaan ikinä enää kohdata miehen sukua???

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vietätte nyt sitten juhannuksen yhdessä?

Vierailija
22/35 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset sitten vähän jyvälle siitä mistä he ehkä haluavat keskustella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä huippuyliopistosta puhuminen on hieman elitistinen aihe.

Vierailija
24/35 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että nyt tuntuu tosi pahalta ja hävettää. Asioilla on kuitenkin tapana hälvetä ajan kuluessa. Tuskin koko miehesi suku ajattelee samalla tavalla kuin sisko. Useimmat kuitenkin ymmärtävät satunnaisten voimakkaidenkin tunteenpurkausten kuuluvan normaaliin elämään, eivätkä jää vatvomaan niitä sen kauempaa. Eri asia olisi jos räyhäisit miehellesi kaiken aikaa. Tuskimpa miehesi sukulaiset siis muistelevat tapausta sen kummemmin.



Voisi olla kuitenkin asiallista vastata siskon postiin, vaikka hän toivoikin asian olevan loppuun käsitelty. Eihän kukaan voi olettaa, että voi arvostella toista mielensä mukaan ilman, että siitä saisi palautetta. Postissa voisit ihan ystävällisesti huomauttaa, että sisko ei tiedä kaikkia asioitanne, arvostelu loukkasi sinua ja toivot, ettei asioihinne muut sekaantuisi. Ystävällissävytteisellä postilla et ainakaan alentuisi samanlaiseen käytökseen kuin sinä. Sellaisen kirjoittaminen on vihaisena ja loukattuna kuitenkin vaikeaa, jolloin parin päivän odottelu saattaisi olla paikallaan. Toisaalta voisit antaa siskon ja muun suvun ajatella mitä tykkäävät ja jatkaa ylpeänä (oikeutetusti) omaa elämääsi.



Vierailija
25/35 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kääntäisin asian jotenkin niin, että miten vähän sisko arvostaa veljeään. Ja pitääkö hän veljeään ihan avuttomana. Tuntuu oudolle, sttä sisko joutuu puuttumaan veljen vaimon käytökseen, eikö vlejessä ole miestä sanomaan itse suoraan vaimolleen.



Ja tottakai näytät viestin miehelle. Vähän viattomuutta ja marttyyrihenkeä peliin:))

Vierailija
26/35 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Sähköpostissa tuli muuten ilmi, että miehen suvun kanssa ei saa puhua lentomatkailusta, Viron patsaskiistasta, mahdollisesta " huippuyliopistosta" jne. Nämä olivat kuulemma vain esimerkkejä. Mistä hemmetistä sitten saa puhua, jos ei ajankohtaisista aiheista! Nämä aiheet kuulemma aiheuttavat kiusaantunutta hiljaisuutta juhlissa, koska muilla vierailla ei ollut asiasta tietoa eikä siten kantaa.

ap

Voithan kysellä siskolta ystävällisesti, että mitkä mahtavat olla ne sallitut puheenaiheet, että tiedät opiskella vaikka uusinta 7-lehteä ennen seuraavaa sukujuhlaa :-)

Ja muutenkin, ilman muuta vastaat siskolle ja sanot että sivistyneisiin käytöstapoihin EI kuulu puuttua toisten parisuhteeseen eikä kertoa toisille mistä aiheista sopii puhua ja mistä ei...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/35 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hermostuvasi harvoin, siis huutavasi, sitten paljastitkin, että raivoat kerran viikossa. Aiotko seuraavaksi paljastaa saavasi huutoraivareita päivittäin?

Vierailija
28/35 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


hermostuvasi harvoin, siis huutavasi, sitten paljastitkin, että raivoat kerran viikossa. Aiotko seuraavaksi paljastaa saavasi huutoraivareita päivittäin?

En edes muista, koska olisin viimeksi huutanut. Mielestäni puolen minuutin huutoraivari kerran viikossa aikuiselle ihmiselle ei ole usein.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/35 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta elämään kuuluu ääntä ;) ja jos miehen sisko siitä huomauttaisi, en tiiä miten suhtautuisin asiaan. en tajua tollasia. muutenkaan en tajua millä oikeudella ketään voi tuomita. paremman oikeudella?

Vierailija
30/35 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-M Bergin uudet silikoniryntäät...



Eiköhän ala koula valua. Ja sehän taas ei ole yhtään sopivaa... Pistä sitten meiliä tälle miehen siskolle.



Joo, mutta itse olen törmännyt vähän samaan asiaan lähipiirissäni.

Erään miehen siskot ihan joukolla pohtivat pikkuveljensä asemaa päämäärätietoisen vaimon matkassa. Ja olivat kauhuissaan kun tämä vaimo käski miestään osallistumaan lastenhoitoon mökillä suvun kekkereiden keskellä.

Mutta minäpä tunnen tämän pikkuveljen ja tiedän että osaa olla pässi kun sille päälle sattuu.

Mutta tämä on ehkä tätä isompien sisarusten syndroomaa. Luullaan että se toinen sisarus ei koskaan kasva aikuiseksi eikä osaa pitää puoliaan tai elää parisuhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/35 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin se, että lähetti sinulle tällaisen postin. Suullisesta keskustelusta kun ei olisi jäänyt sinulle niin paljon näyttöä vastahyökkäykseen.



Avioliittoon kuuluu mielestäni kaiken jakaminen. Aika vaikea tuollaista olisi pitää mieheltä salassa, ilman että se ajan kanssa hiertäisi välejänne.

Vierailija
32/35 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa siltä, että motiviina tähän sun arvosteluun olisi kateus, joka on saattanut syttyä esim. jonkin tämän siskon arvovaltaisena pitämän suvunjäsenen positiivisista kommenteista sinusta. Eli voisin ajatella, että mahdollisesti on käynyt niin, että esim appiukkosi on kehunut sinua vuolaasti sivistyneistä puheistasi (ei tietenkään sinun kuullen) ja tämä sisko on itse ollut puheistasi ihan ulalla, kun ei ole itse tiennyt asioista. Ja tämä sisko on alkanut pelätä paikkansa menetystä isänsä sydämessä ja siksi yrittää vaientaa sinut.

Huom. Tämä oli vain teoria, mutta monet merkit viittaavat pelkoon ja heikkouden tunteeseen tai kateuteen, kuten se, että sähköpostilla laittaa tuollaista ja se, ettei halua muiden tietävän, eikä halua sinun vastaavan.

Koita laittaa mahdollisimman asiallinen ja ystävällinen vastaus ja kerro tosiaan miestäsi loukkaavan tuollainen paapominen...

Jokainenhan sitä vähän joskus hermostuu, parempi se on huutaa ne muutamat sekunnit kuin mököttää tunti-, jopa päiväkausia ja antaa asioiden kasaantua käsittelemättömien mappiin. Harrastamme tätä siis itse molemmat mieheni kanssa.... On hyvä vähän tuulettaa tunteita kunnolla, niin jaksaa taas rakastaa!!!

Kun on sovittu ne riidat, voi ikäänkuin jatkaa puhtaalta pöydältä, eikä elää niiden mököttämisen lomassa heitettyjen loukkausten katkeranmakuisessa juoksuhiekassa...

Mutta älä alennu loukkaamaan tätä siskoa... Jatka samaan rataan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/35 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulethan kertomaan tänne, miten miehesi suhtautui siskonsa meiliin ja mitä aiot siskolle vastata.

Vierailija
34/35 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti siskon sanojen takana ei seiso kukaan muu koko suvusta!



Sisko on itse vetänyt raivarit jostain ihmeestä.. Vai ei pikkuveikalle saa huutaa!



Normaalia parisuhdetta se on! Eri asia on jos väkivaltaa olisi pelissä!



Kun tapaat miehesi niin olet allapäin ja varmaankin kyselee sitten mikä vaivaa.. Kysele häneltä, että olitko ihan typerä ja epäkohtelias sukujuhlissa ja vaivaako miestäsi kovastikin se, että suuttuessasi huudat.. Syyllistät hänet!



Mies on varmastikin aivan pyörällä päästään.. Sitten sanot, että ei ole kivaa, että hän siskoilleen valittaa teidän parisuhteestanne eikä puhu sinulle.. Ja että oli viimeiset sukujuhlat joissa suusi avaat.. Seuraavissa käyt vain paikalla ja vetoat kiireisiin.. Tässä vaiheessa mies on varmasti sekaisin.. Jos ei sieltä tule ilmi, että mies olisi itse tätä mieltä sinun käytöksestäsi, kerrot, että miksi ihmeessä siskonsa antaa niin ymmärtää!



Näytät sitten viestin.. Tietenkin näytät.. Siskolle et vastaa mitään jos ei miehesi itse halua sinun kanssasi hänelle vastata jotain!



Turha kenties sukusotaa aloittaa, vaikka olisitkin oikeassa on suvun todennäköisesti aina oltava omansa takana!!



Tietenkin voit aina soittaa suoraan juhlien emännälle ja pyytää anteeksi rumaa käytöstäsi.. Jos sieltä tulee ilmi, että olet käyttäytynyt rumasti, ota opiksi.. Jos ruma käytös on tuo mitä olet kuvaillut, on se suku parempi jättää!!



Juhlien emäntä todennäköisesti ei tiedä lainkaan mistä puhut ja voit todeta, että sait sellaisen käsityksen sähköpostista, että olit loukannut!



Kyllä rupeaa siskoa hävettämään kun kaivat maata hänen jalkojensa alta! Soittele vaikka useammalle sukulaiselle tai laita tekstiviestejä.. Hämmennystä herättäen pyytelet rumaa käytöstäsi anteeksi!! Ja kenellekään et kerro keltä olet sähköpostia saanut.. Siskolle varmaan bumerangi jossain vaiheessa menee!!



Siinä olkoon sisko omissa oloissaan erinomaisuudessaan.. On muuten sellainen sisko miehelläsi, että oma siskoni teki moista minulle, omalle siskolleen.. Siis väitti kaikille potaskaa minun ja mieheni suhteesta ja minun mielenterveydestäni.. Väitti minulle koko suvun olevan kovin huolissaan minun mielenterveydestäni jne. Arvaa vaan olinko paniikissa, että mitä potaskaa se on selittänyt!! Halusi siis kostaa minulle, omalle siskolleen!!



Onneksi selvisi sitten, että on koko suku huomannut, että siskollani ei aivan täysillä leikkaa! Jotenka hänen puheensa oli mennyt sitten ihan hukkaan.. =0)



Nykyään olemme siskoni kanssa oikein hyvissä väleissä.. Minä kun painoin asian villaisella ja annoin siskon jatkaa löpinäänsä kunnes hän sai vähän takaisin omaa paskaansa toisaalta ja pyysi minulta vuolaasti anteeksi.. Unohdettu ei ole, mutta anteeksi annettu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/35 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti kohteletko miestäsi huonosti.



Kaikilla tuntuu olevan yhteinen käsitys siitä että sisko ei olisi saanut kirjoittaa sinulle, mutta ehkä oletkin sekopäinen narkkari jota pitäisi potkaista pyllylle ?



Eikä sun tarvitse selittää muille että " ehkä joskus menee vähän överiksi mutta yleensä olen kiva"



Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme