Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukkeja parvekkeella :(

Vierailija
28.07.2026 |

Siihen loppui parvekausi tältä vuodelta. Tai edes ikkunoiden avaaminen. Maailma olisi ihana paikka ilman noita ällötyksiä.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämikset on kilttejä.

Vierailija
22/34 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa nyt mihin muutan ettei niitä ole!

siellä mis on  tarantella. siell on siun hyvä olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valo houkuttaa. 

vai lämö-  ku tuntuu, että helteellä eivät tule, mutta syksy oikein vetää eri rodut sisälle. etenni susihämähäkki ja varastohämähäkki ja muuna riesana banaanikärpäset ja erinäisi matoja- se yksikin pitkä musta karvainen-  jos lakanan reuna yhtään esim yöllä valahtanut lattialle-  siitä sitten  sänkyyn ja se on inhottavaa.  siksi ei ilman suojusta tuuletusta-- suodatintuuletus tuuletusikkunaan.  joo  nyt ei normisti ois mitään-  mutta kun viilee kesä,  ovat noikin  nyt jo tulemassa asumaan sisälle-- ei paljon parvekkeen kautta tuuletella-

sokeritoukille on niitä syöttejä-  mutta kun tuo ns hyödyllinen- sille ei sitten syöttejä-  rakastettu--joku vie takasi ulos paperin ja juomalasin kanssa.

aappi--osta  iiiso  kumihämppy-- silittele sitä  kasvata sietoa-- puhut sille kuin lemmikille- pikkuinen. huomenta- mitä sä tänään söisit---siiedätyshoitoa tuosta.

tykkääks käärmeistä sitten?

Vierailija
24/34 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä kesänä on  ollut lukkeja paljon sisällä, ennen pysyivät ulkona ja lautaseinässä. Inhottaa niiden honkkelijalat ja säntäily. Olkoot niin hyödyllisiä kuin ikään.

Millaisessa talossa asut?

Terveessä talossa mitä ilmeisemmin

Vierailija
25/34 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetin hyödyllisiä otuksia. Mulla on kotona hämpsy ja mä annan sen olla, sen pesä ja verkko on mun kasvinurkassa. Se verkko on kaunis. Ja syö ötököitä, jotka yrittää mun kasveihin. 

Lukit eivät ole sisällä  hyödyllisiä. Ne ei tee seittejä eivätkä saalista tuholaisia sisällä tehokkaasti. Ulkona ovat tehokkaita.

Vierailija
26/34 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetin hyödyllisiä otuksia. Mulla on kotona hämpsy ja mä annan sen olla, sen pesä ja verkko on mun kasvinurkassa. Se verkko on kaunis. Ja syö ötököitä, jotka yrittää mun kasveihin. 

Lukki ei ole hämähäkki.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000005350222.html

Vierailija
27/34 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä hämähäkeistä mutta annan olla rauhassa koska pitävät muut ötökät aisoissa. Välillä mietityttää että montakohan hämähäkkiä on mun kotiteatterissa joka on lattiasta kattoon musta niin en näe vaikka siellä olisi 50 hämähäkkiä. 

Kerran valkokankaalla kun leffaa katsoin niin meni valeskorpioni . Koskaan ennen en ole nähnyt. Piti ottaa kuva ja googlesta kattoo mikä on. Annoin olla koska on  erittäin hyödyllinen sisällä.

Vierailija
28/34 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä kesänä on  ollut lukkeja paljon sisällä, ennen pysyivät ulkona ja lautaseinässä. Inhottaa niiden honkkelijalat ja säntäily. Olkoot niin hyödyllisiä kuin ikään.

Millaisessa talossa asut?

Terveessä talossa mitä ilmeisemmin

Tuolla ei ole mitään tekemistä lukkien kanssa. Ne tunkee loppukesästä ja syksyllä sisään ihan joka paikkaan mihin vaan pääsevät. Kosteat kellarit oikein mielipaikkoja. Sori.

Vierailija
29/34 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kannattaisi asua, ettei niitä olisi?

Muovikuplan sisällä

Vierailija
30/34 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en myöskään voi enää istua takaparvekkeella lukkien vuoksi. 

Mikään Raid ei enää sisällä hämähäkkieläimiin vaikuttavaa ainetta. Aiemmin opin tällä palstalla, että yhdessä Raidissa on sellaista. Se tosiaan esti lukkeja tulemasta viikon ajan. 

Mitä haittaa on lukeista?

Hän toivoo parvekkeellensa mieluummin hyttysiä, mäkäräisiä, paarmoja ja hirvikärpäsiä. Ne ei eivät ole lainkaan yhtä inhoja kuin lukki 

Vierailija
31/34 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kannattaisi asua, ettei niitä olisi?

Kaverillani tuli kerrostalon neljänteen kerrokseen sisälle, kun tuulettelivat paljon. 

Kaverini mies pakotti kaveriani sietämään. En mennyt heille toista kertaa. Erosivatkin. 

Hämähäkkien takia? No siinä oli parisuhde oikein lujaa laatua :DD

Vierailija
32/34 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pitkä koipiset on ihania  🕷

Vierailija
33/34 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukkiahan on hauska seurata kun se menee pitkillä jaloillaan 😆