Järkyttävä sotku perheen jäljiltä hotellin aamiasipöydässä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012167371.html
Joku toinen asiakas päätti kuvata sotkun. Ehkä ei olisi ollut kiva ruokailla viereisessä pöydässä. Ei puhettakaan rauhallisesta hotelliaamiaisesta. Mutta tuotahan se on lapsiperheessä, kyllä se ruoka lentelee syöttötuolista.
Kommentit (880)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku perusteli sormiruokailun jäljillä tätä. Tarviiko sen taaperon joka paikassa sormiruokailla? Kaiken kaikkiaan se on musta kuvottava tapa. Joo joo, kehittää hienomotoriikka. Kummasti me kasarin lapsetkin vaan handlattiin se hienomotoriikka ilman sormiruokailujakin.
Sormiruokaileva lapsi voi syödä samaa ruokaa kuin muu perhe, ja yleensä viihtyy myös samassa pöydässä pitempään, mikä takaa vanhemmalle hetken pidempään ruokarauhaa. Omat lapseni eivät ole suostuneet syömään harmaata pilttimössöä, jos toisten lautasilla on värikkäitä hedelmänpaloja.
No sitten sille voi antaa ne muutamat hedelmänpalat käteen ja muuten sitten syöttää sitä sotkevampaa ruokaa
Eikö tässä just ne hedelmät olleet jollekin ongelma? Helposti luiskahtaa meloni kädestä. Ruokailussa tulee sotkua, ei siinä ole mitään uutta eikä ongelmaa.
On se ongelma jossei osaa jälkiään siivota.
Hanki Kultaisen käytöksen kirja. Siellä neuvotaan, että hienoilla päivällisillä ei pidä olla huomavinaankaan, jos jotakin tipahtaa lattialle, eikä missään tapauksessa pidä nostaa pudonnutta asiaa ylös. On käytöstapoja ja käytöstapoja.
Tässä on kyllä nyt kyse ihan eri asiasta.
Ei ole eri asia. Vietin työelämäni aikana varmaan öitä viiden tähden hotelleissa ympäri maailman enemmän kuin kotonani, ja kyllä niissä henkilökunta siivosi, eivätkä asiakkaat ryhtyneet leikkimään siivoojaa, eivät edes lapsiperheet.
Nää on niin moukkia että "auttavat" siivoojia tekemään oman työnsä.
En arvostaisin itse jos joku asiakas alkaa tekemään minun työtäni auttaakseen. En todellakaan. Kukin ymmärtäköön roolinsa.
Moukalta itse vaikutat, ikinä en ole kuullut tai nähnyt että kukaan palveluammatissa oleva olisi loukkaantunut siitä että asiakas korjaa itse omat jälkensä, se ei tarkoita siivousta tms vaan ihan perus :vie roskat, vie astiat astiankeräyspisteeseen jos sellainen on, ei jätä omia tavaroita lojumaan yms.
Eikä palveluammatissa työskentelevä taatusti loukkaannu ainakaan siitä, jos asiakas kerää lattialle heittelemänsä ruoan tähteet sieltä ylös, tietysti mieluummin on heittelemättä mitään lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin äiti ei tarvitse siivota sotkuja.
Niin joku pienipalkkainen siivoojahan ne sikojen jäljet siivoo.
Ja sitkun sitä siivoustyöaikaa on typistetty niin ettei millekään ylimääräiselle ole aikaa ja sit pitää käyttää näiden pskasikojen järkkyjen sotkujen siivoamiseen, hotellihuone siivouksessa vielä paha jos sika on oksentanut huoneeseen että itsekin oksentaa siitä lemusta, myös levitetyt roskat, paskaa ympäri pönttöä yms, näiden ihmisten ei pitäis ikinä lomailla, yhtään missään.
Ihanaa kun näistä puhutaan vihdoin avoimesti. Jouduttiin joskus hotellissa siivoamaan tyyliin 4 hengen voimin yhtä huonetta jos se oli jätetty huonoon kuntoon ja ne asiat jota joutui siivomaan ilman mitään ylimääräistä korvausta kuten just joku ihmisen uloste ja oksennukset. Vielä 90 luvulla sai kunnon kärsimyskorvauksen jos joutui siivoamaan oksennuksen eli se vastaisi nykyisin noin 50-60 euroa palkan päälle.
Miksi sitä ruokaa edes kannetaan pöytään enemmän kuin pystyy syömään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokaa voi lennellä, mutta julkisissa tiloissa pahin siivotaan itse.
Siivoojat on sitä varten. Itse en mene hotelliin lomalle siivoamaan.
Onko sulla mitään käytöstapoja? Sotketko kuon vähä mielinen hotellissa?
Ootko ollu hotellissa jossa itse siivoat sen huoneen lähtiessäsi?
Ja maksat vielä siitä?
Jos ihmiset huolehtisivat edes perussiisteydestä, kaikki saisivat entistä siistimmän ja puhtaamman huoneen. Ei tarvitse perusteellisesti siivota, mutta roskia ei tarvitse kylvää ympäriinsä ja kaatuneet juomat ja muut tahrat voi itse pyyhkiä lattialta pois.
Eihän sielä rättejä edes ole.
Päiväpeitollako ne pyyhin tai verhoihin?
Kyllä siellä on jotain käsipaperia. Hyi oikeasti. Kävelet siis ihan mielelläsi tahmaisella lattialla sen sijaan, että pyyhkisit pois?
Tahmaisia ne on muutenkin. Sukat pidän aina jaloissa hotelleissa koska on likaiset lattiat jo tullessa.
No ne on juurikin sen takia tahmaisia, koska porukka elää, kuin siat.
Ja koska suomalaisten hotellien siivoustaso on luokattoman huono. Vain kerran olen ollut Suomessa hyvin siivotussa hotellissa, se oli Torniossa. Vastaavasti ulkomailla en ole koskaan ollut lähmäisessä ja pölyisessä huoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaat eivät siivoa hotellissa. Piste.
Olen periaatteessa samaa mieltä. Mutta myöskään sotkeminen ei ole pakollista.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuossa varsinaisesti mitään sotkua olekaan...
Mikä sitten sun mielestä on sotkua, jollei pöydälle ja lattialle heitellyt ruuat? Ei tuo ole mikään muutama murunen vaan ruuat heitetty pitkin pöytää ja lattiaa. Kyllä on hirvittävää sottaamista.
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia lomareissuilla K18 tai vastaava hotelli.
Joo täynnä kännisiä " aikuisia" Vielä pahempi.
Vierailija kirjoitti:
Siivottomimpia ikinä ovat a rabit Britanniassa. Suoranaista porsastelua eivätkä arvosta kahvila/ravintola henkilökuntaa ollenkaan.
Tulee myös mieleen ma rokkolaiset ja al gerialaiset sekä tur kkilaiset matkalla kotimaan lomalle. Pasko vat tienvarsien paikallisten ABC:iden vessojen kynnykselle ihan kirjaimellisesti.
Monet ei ehkä oo kotimaassaan wc.pyttyä nähnyt. Sama tuossa itäisessä naapurimaassa. Saksassa oli laivaterminaalissa kuva wc.n seinällä ettei saa nousta kyykkimään wc.pytyn päälle kun jotkut eivät ymmärrä että pytyn päällä istutaan eikä kiivetä siihen renkaan päälle. Mieheni kertoi että miestenhuoneessa joku oli pas.kantanut pytyn täyteen muttei ollut osannut huuhtoa sitä eteenpäin. Voi jessus mitä alkuasukkaita päästetty sivistyneeseen maailmaan!
Sotku ei ole se ongelma. Syökää se minkä kannatte pöytään. Ja opettakaa lapsille sama.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on sellainen S2-kansalaisten pöytä...
Näin on. Koko perhe sormiruokailee ja paiskoo ruokia minne sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Meinasin verrata syömistä sikoihin, mutta ei siatkaan jättäisi pöytää tuohon kuntoon vaan söisivät kaiken.
Hyvä, että joku muu ehti kommentoida tämän. Sika on siisti eläin. Turha aina mollata sikoja.
Vierailija kirjoitti:
Sitä toi nykyajan ylimielisyys ja käytös on "onhan täällä siivooja" On yleinen ihmisten ja sellaisten varsinkin jotka sikailee ja sotkee.
Niin hieman eri asia mutta olin itsekseni syömässä hotellin aamupalaa kun viereiseen pöytään tuli aasialaisperhe ja se mies alkoi niiskää räkää 🤢 melko ällöttävää ja piti laittaa kuulokkeet kun niiden molotus otti aivoon.
Aasialaiset onkin ruokatavoiltaan aivan pohjasakkaa. Mässytetään, ryystetään ja röyhtäillään aivan estoitta. Hyi stana menee ruokahalu itseltä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä taapero kaatoi maidot luushin sohvalle. Syötiin ja hiippailtiin vähin äänin pois. Kerrankos sitä.
Teidän taaperoa olis voinut ottaa niskasta kiinni ja mojauttaa seinään pari kertaa. Oppisi olemaan.
Ajatella ettei edes voi aamiaista syödä joutumatta nettiin.
Syöttötuoli-> vauva-> sotku.
Etikettiin kuuluu esim olla nostamtta tipunutta ruokailuvalinettä, koska asiakkaan ei kuulu koskea lattiaan/maahan, varsinkaan nostaa pöydälle lattialta. Tarjoilijat ovat sitä varten, että vaivihkaa vievät ja tuovat puhtaan. Samoin siivoavat, jos tippuu lattialle. Heillä on siihen välineet!
Ja kyllä olen ollut kummallakin puolella.
Miksi tämä mielipaha?
Vierailija kirjoitti:
Nuorisoporukat pehempia kuin lapsiperheet.
Mikään ei ole pahempaa kuin lapsiperhe. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olipas aivan järkyttävää. Ehdottomasti kuvaamisen arvoista. Tuon siivoamiseen menee ainakin kaksi minuuttia.
-tarjoilija
Olisikohan samaa mieltä jos kaikki olisi yhtä siivottomia?
Jos kaikki ovat lapsiperheitä niin mahdollinen tilanne.. jos on jo harja ja kihveli mukana niin samalla vaivalla ottaa yhden tai useamman pöydän..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä toi nykyajan ylimielisyys ja käytös on "onhan täällä siivooja" On yleinen ihmisten ja sellaisten varsinkin jotka sikailee ja sotkee.
Niin hieman eri asia mutta olin itsekseni syömässä hotellin aamupalaa kun viereiseen pöytään tuli aasialaisperhe ja se mies alkoi niiskää räkää 🤢 melko ällöttävää ja piti laittaa kuulokkeet kun niiden molotus otti aivoon.
Aasialaiset onkin ruokatavoiltaan aivan pohjasakkaa. Mässytetään, ryystetään ja röyhtäillään aivan estoitta. Hyi stana menee ruokahalu itseltä.
Ja aasiassa taas se on nimeenoman etiketin mukaista. Mitä maukkampi ruoka sen suurempi ääni ja röyhtaisy on kuin kiitos kokille.
Sitten on smita jossa sormiruokailu on etuketin mukaista. Syö oikealla pyyhi vasemmalla. Ja tarjoille vieraalle aina oikella kädellä, syystä
Syömäpuikoille on myös olemassa etiketti. Esim ikinä saa tökätä pystyyn ruokaan. Tarjoilla muille omilla puikoilla etc etc.
Turhaan möyhäät l, kun 80% maista sinä olet sen huonostikäyttäytyvä sika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorisoporukat pehempia kuin lapsiperheet.
Mikään ei ole pahempaa kuin lapsiperhe. Piste.
Tarjoilijana kyllä naurettava väite piste ja pilkku ja huutomerkki
No mene sinä siirtelemään kuvia hotelliin. Minä kuitenkin usein valitsen hotellin, johon kyseiset palvelut kuuluvat ja otan ne vastaan. Toki voisin mennä halpamajoitukseen, missä kuuluu itse siivota, mutta yleensä niiden hinta, laatu ja saatavuus ei ole kohdannut mun makuun.