Huonosti menee Suomella jos Koli on Suomen kaunein kansallismaisema
https://www.is.fi/matkat/art-2000012163050.html
Aikamoinen pettymys ulkomaalaiselle turistille jos sitä menee varta vasten katsomaan.
Kommentit (26)
Joo. Onhan se hieno mäennyppylä ja hienot järvinäkymät siinä mutta ei se niin kovin kummonen paikka muuten olekaan. Ei mitään suurempaa hehkuttamista.
Koli on nykyään jonkun toukansyömää lahokuusta, toivoisin itseasiassa metsäpaloa sinne että se hidas kidutus loppuisi. Kalliolta edelleen hienot näkymät.
Vierailija kirjoitti:
Kolilla ei ole oikein mitään.
Onko se maisema hävinnyt jonnekin
Vierailija kirjoitti:
Lapin lumoa ei mitkään kolit voita.
Eikä Alppien mitkään Lapit.
Saaristo on ylivoimaisesti ainutlaatuisin osa Suomen luontoa. Saaristomeri on maailman suurin. yhtenäinen saaristo - yli 50K saarta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se maisema hävinnyt jonnekin
Se on äkkiä nähty. Mitäs sit?
Järkytyin kun kuulin että Sibelius sai inspiraationsa vain tuusulanjärven tunnelmasta :/
Vierailija kirjoitti:
Oon käyny 30 maassa ja on se iha hienoimmista kansainväliseski vertailus. Mut Saanan laelta Kilpisjärvellä on vielä hienommat. Sen nostasin top5 hienoimpiin mitä oon nähny
Mutta kun ylittää Norjan rajan, huomaa että Saana olikin mitätön nyppylä
Vierailija kirjoitti:
Kolia tarvitaankin lähinnä runsaslumisina talvina.
No eihän Suomi mikään turismin ykköskohde olekaan ja tuskin kukaan ulkomaalainen näin kuvittelee. Japanilaisetkin ennen Venäjän hyökkäystä käytti helsinkiä kätevänä porttina muuhun Eurooppaan, kävivät täällä vaan kääntymässä.
Vaatimattomia ovat meidän nähtävyydet, mutta kauniita silti monet. Varmaan moni pitää Turun saaristoa kauneimpana ja jotkut Lapin tuntureita.
Vierailija kirjoitti:
Saaristo on ylivoimaisesti ainutlaatuisin osa Suomen luontoa. Saaristomeri on maailman suurin. yhtenäinen saaristo - yli 50K saarta.
Ruotsissa on enemmän
Vierailija kirjoitti:
Joo. Onhan se hieno mäennyppylä ja hienot järvinäkymät siinä mutta ei se niin kovin kummonen paikka muuten olekaan. Ei mitään suurempaa hehkuttamista.
Akseli Gallen-Kallela, Eero Järnefelf ja Pekka Halonen maalasivat Kolia.
Vierailija kirjoitti:
Geologialtaan myös kun kaikki kallio on megamuinaista vuoriston juurta. Mutta paikan päällä kaikki onkin kuivaa kituliasta männikkööä kera sammalien ja kyiden ja punkkien.
Vierailija kirjoitti:
Järkytyin kun kuulin että Sibelius sai inspiraationsa vain tuusulanjärven tunnelmasta :/
Ilmankos sen biisit on kaikki vähän surullisia. Tuusulanjärven maisemat on minusta jotenkin mollivoittoisia. En oikein tiedä miksi mutta siellä on alakuloinen tunnelma.
Oon käyny 30 maassa ja on se iha hienoimmista kansainväliseski vertailus. Mut Saanan laelta Kilpisjärvellä on vielä hienommat. Sen nostasin top5 hienoimpiin mitä oon nähny