Oletko ollut mukana rekrytoimassa lähiaikoina - kysyttävää!
Olen ollut parin kuukauden sisällä mukana kahdessa eri rekrytoinnissa työpaikallamme ja molemmissa tapauksissa haastatteluun on otettu henkilö, joka on ollut papereiden mukaan sopiva avoimeen toimeen ja työkokemuskin on ollut kohdallaan.
Molemmissa tapauksissa avointa paikkaa tarjottiin em. hakijalle, mutta hakija ei ole osannut tehdä päätöstä eli tullakko vaiko eikö tulla vaan on pyörittänyt päätöstä päivä- jopa viikkokausia - kunnes olemme puhaltaneet pelin poikki ja sanoneet ettei meitä enää kiinnosta.
Kysymys on molemmissa tapauksissa ihan tavallisista toimistotöistä, firma on ihan ok yms. eli kaiken pitäisi olla kunnossa meidän puolelta. Onko tämä joku uusi trendi, kikka jolla työnantajaa vedätetään vai ihan täysin sattumaa?
Koskaan aiemmin en ole moiseen käytökseen törmännyt eli aiemmin työnhakija on reippaasti osannut sanoa: "kiitos, mutta ei kiitos".
Kommentit (9)
kiikarissa parempi paikka? Eli ovat odotelleet ensin vastausta sieltä.
Ehkä tuo on joillekin jonkinlaista hupia. Testataan, mihin olisi saumoja. Tai sitten tapa kiristää senhetkiseltä työnantajalta parempaa liksaa tai parempia tehtäviä tyyliin "on tässä muitakin minusta kiinnostuneita".
että yhdestä paikasta ilmoitetaan että paikka on sinun ja samaan aikaan odotan tietoa toisesta paikasta. Olen sanonut ihan rehellisesti että tarvitsen pari päivää ja sitten ilmoittelen. En kyllä kehtaisi enkä uskaltaisi venyttää yhtä tai kahta päivää pitemmäksi. Mutta kyllä työnantajienkin pitää ymmärtää että hyviä ei aina saa töihin vain kun ilmoittaa että sinut me haluttais.
eli jos on pari paikkaa vetämässä, voi sanoa: "kiitos tarjouksesta, odottelen vastausta toisesta paikasta - sopiiko että palaan perjantaihin mennessä".
Mulla on sellainen "kutina" tuosta nuoremmasta sukupolvesta, että ovat tottuneet ns. "hyvään" eli ihan tavalliset toimistotyöt eivät ehkä jaksa enää kiinnostaa? Muutaman nuoren kesälomittajan kanssa kun on jutellut, niin sanoisin että yleistymässä on asenne, että "heti mulle huippupaikka"... Onko kukaan muu havainnut samaa?
Oikein on VIIME AIKOINA! Se viittaa menneisyyteen.
LÄHIAIKOINA viittaa tulevaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Oikein on VIIME AIKOINA! Se viittaa menneisyyteen.
LÄHIAIKOINA viittaa tulevaisuuteen.
Jos toi on joku aikamatkailija....
Vierailija kirjoitti:
eli jos on pari paikkaa vetämässä, voi sanoa: "kiitos tarjouksesta, odottelen vastausta toisesta paikasta - sopiiko että palaan perjantaihin mennessä".
Mulla on sellainen "kutina" tuosta nuoremmasta sukupolvesta, että ovat tottuneet ns. "hyvään" eli ihan tavalliset toimistotyöt eivät ehkä jaksa enää kiinnostaa? Muutaman nuoren kesälomittajan kanssa kun on jutellut, niin sanoisin että yleistymässä on asenne, että "heti mulle huippupaikka"... Onko kukaan muu havainnut samaa?
Meille haettiin alottelevaa myyjää yksinkertaisempaan B2B-myyntiin. Yksi urpo pääsi livahtamaan haastattteluihin. Vaikka LI-ilmoituksessa sanottiin ihan suoraan mitä työhön kuuluu (myyjä, ei esimies), se alkoi kysellä meneekö vuosi vai puolitoista että ylennetään myyntijohtajaksi. Tämä siis tyypiltä, jolla oli 6 kk myyntikokemusta firmassa, jonka myyntijohtajalla on myyntikokemusta 27 vuotta.
Ei palkattu. Otettiin se joka ei vielä osannut, mutta josta näki että se haluaa oppia. Siitä tuli tosi nopeasti tosi hyvä.