Miksi jotkut raivoavat Kelan työntekijöille?
Eiväthän he päätä tukien saamisen ehtoja. Oikea raivoamisen kohde on hallitus.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Kelassa asioivat vähäosaiset, jotka purkavat turhautumisensa lähimpään kohteeseen eli virkailijaan.
Joillain näin, itse yritän olla aina ystävällinen, saamatta samaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ahdinko. Itse satuin kuulemaan vahingossa Kela-työntekijän naurut ja työ-huumorin, kunnes tajusi olevansakin linjoilla.
Hyvässä työpaikassa on huumoriakin. Miksi se nun napaasi nyppii?
Samasta syystä kuin ihmiset raivoavat sairaanhoitajalle tai kaupan kassalle.
Vierailija kirjoitti:
Loiset käy kelassa
Kuten sinäkin, sinulla ei riitä rahat kuin viinaan, just ja just.
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kuin ihmiset raivoavat sairaanhoitajalle tai kaupan kassalle.
M*ulkerous?
Kelan kanssa asiointi on joskus kuin Kafkan Oikeusjutusta. Ne luulee tietävänsä asiakkaan työssäoloajat paremmin kuin asiakas itse, mutta ei kerro mistä tietonsa on peräisin. Onneksi YTK kertoo.
Ymmärtäähän toisaalta kun ne on sinne pelkän sukulaisuuden perusteella ilman osaamista ja CV:tä palkattu, niin turhauttaahan se korkeakoulutettua työtöntä asoida imbesillien kanssa, kun mikään ei hoidu.
Ainakin itsellä meinasi kertaalleen pinna palaa kun tuen maksu viivästyi Kelan hitauden vuoksi yli 4 viikkoa ja puhelimella sai jonottaa n. 2 tuntia että pääsi viimein puhumaan virkailijalle. Sitten vastassa oli täysin emptatiakyvytön virkailija joka siteerasi vain jotain merkityksettömiä lauseita nojaten siihen että kiireen vuoksi kestää olemme pahoillamme mutta emme voi tehdä mitään emmekä edes tiedä milloin käsittelemme hakemuksesi. Ei yrittänyt edes ymmärtää hankalassa tilanteessa olevaa eikä antanut mitään neuvoja tai yrittänyt muullakaan tapaa auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentuloasioissa virkailija todellakin usein päättää.
Mikä koulutus vaaditaan että pääsee tähän asemaan?
Olen raivonnut vain kerran kun työntekijä itse teki virheen, eikä auttanut minua. Yleensä olen kunnollinen, mutta kun olin yli kuukauden lapsen kanssa ilman rahaa niin kyllä siinä jo nousee tatti otsaan kun en ole laiskotellut elämääni. Sitä odottaa sellaisen hiki hatussa raatamisen jälkeen saavansa apua kun sitä harvoin tarvii mitään toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Loiset käy kelassa
Eli 80% suomalaisista.
Meinaatko että henkilö joka päättää leikkauksista ottaisi henkilökohtaisesti palautetta vastaan? Ihan sitä varten on ne alemmat portaan ihmiskilvet jotka ottaa vastaan ylemmän portaan huonot päätökset.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itsellä meinasi kertaalleen pinna palaa kun tuen maksu viivästyi Kelan hitauden vuoksi yli 4 viikkoa ja puhelimella sai jonottaa n. 2 tuntia että pääsi viimein puhumaan virkailijalle. Sitten vastassa oli täysin emptatiakyvytön virkailija joka siteerasi vain jotain merkityksettömiä lauseita nojaten siihen että kiireen vuoksi kestää olemme pahoillamme mutta emme voi tehdä mitään emmekä edes tiedä milloin käsittelemme hakemuksesi. Ei yrittänyt edes ymmärtää hankalassa tilanteessa olevaa eikä antanut mitään neuvoja tai yrittänyt muullakaan tapaa auttaa.
Miten sen olisi pitänyt muuten auttaa? Neuvoa tien leipäjonoon vai maksaa omasta pussistaan?
Ei ole paljoakaan kokemuksia Kelan palveluista, mutta ihmettelen tällä maahanmuuttaja määrällä plus työttömien määrällä, kuka saatana tuolla JAKSAA OLLA TÖISSÄ, häh, kaikenlaista perkeleen hiipparia liikenteessä ?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti elämäntapatyöttömiltä viedään tuet pois
Alapeukkujen perusteella täällä on monta luuseria
Kelan työntekijät ovat (usein halukas ja vapaaehtoinen) osa tätä sortokoneistoa, joka pyrkii riisumaan ihmisiltä ihmisyyden ja tekemään sinusta näkymättömän epäihmisen jolla on huonommat oikeudet kuin Korkeasaaren tarhaeläimillä. Niistä pidetään huolta ehdottomasti. Sinun halutaan suurin piirtein kuolevan. Kelan työntekijät tietävät täsmälleen mitä heidän vääristä päätöksistään asiakkaalle seuraa, he tekevät ne silti. Ja piiloutuvat sen jälkeen Nurenberg-puolustuksen taakse: "olin hyvä sotilas, minä vain tottelin määräyksiä".
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sun kämppä joskus palaa ja kaikki menee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sen olisi pitänyt muuten auttaa? Neuvoa tien leipäjonoon vai maksaa omasta pussistaan?
Nimenomaan maksaa omasta pussistaan. Pykälät eivät ole peruste näännyttää ketään. Vertaa Saksan rotulait: virallinen lakikokoelma, hallituksen hyväksymä. Olivatko ne silti oikein? Hä?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loiset käy kelassa
Eli 80% suomalaisista.
Prosenttimäärä tulee tällä menolla vielä kasvamaan ja jos ei oma väki riitä, otetaan veneellä tänne lisää.