Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun on kuullut omaa puhettaan nauhurilta eikä pidä kuulemastaan niin voiko lopettaa puhumisen kokonaan?

Vierailija
27.07.2026 |

Onkohan kukaan koskaan lopettanut puhumisen sen takia? Tai siirtynyt vain hyvin pieniin repliikeihin, esim. moi , joo ja kiitos jne. Entäs voisikohan mennä tällaisen takia puheopettajalle ja onnistuisikohan puheen muuttaminen lopullisesti vielä aikuisena?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ääni on ihan perseestä. Joskus pentuna nauhoitin ja kuuntelin, kadun edelleen.

Vierailija
2/7 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ongelmana ei ole varsinaisesti ääni vaan puheen artikulointi ja sävy. On kyllä äänessäkin jonkinlaista kireyttä. En meinaa päästä yli. Taidan siirtyä tuohon minimireplikointiin nyt..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ääni on aivan kamala, en kestänyt edes itse kuunnella, joten ajattelin alkaa esittämään osittain mykkää, tais olla "valikoiva mutismi" nimellä, eli kissoilleni voin lässyttää, mutta ihmisille en puhu.😅

Vierailija
4/7 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen sanoi ilkeästi kun olin noin 18 vuotias, että sulla on lapsenomainen ääni kun mulla on sellainen vähän hentoinen ääni. Voitte arvata että siitä seurasi mm vielä pahempi esiintymispelko. 

Vierailija
5/7 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta molotin kännissä yhdellä videolla vahingossa kun kuvasin ihan muuta asiaa. Tuli sama mieleen että en taida puhua enää koskaan mitään! Hirveää, hirveämpää melkein kuin passikuva.

Vierailija
6/7 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi ja myös kannattaa.

Vierailija
7/7 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, ongelmahan on vain oman pääsi sisällä. Ei kukaan muu kuin sinä ole kuullut ääntäsi sellaisena kuin sen itse kuulet. Toki äänityksen laadusta riippuu, paljonko äänen laatu heittää todellisesta, muiden kuulemasta puheäänestäsi, mutta ei tallenteella olevassa puheäänessäsi ole MUILLE mitään uutta!

Olen äänialalla töissä, voin vakuuttaa että tuosta pääsee yli. Ongelma on selvästi vähän vanhemman väen juttu, esim. älypuhelimen kanssa kasvaneet lapset ovat tottuneet puheääneensä ääniviesteissä ja kuvaamissaan videoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä