10l mustikkasangosta saa 50€. Neljästä jo 200€
Työtön, ja vapaalla oleva. Mikset poimisi mustikkaa? Kaunis ilmakin vielä.. ;)
Kommentit (50)
Kuinka monta sangollista olet jo itse poiminut ja myynyt?
Kauhea vaiva noukkimisessa. Sain juuri melkein 8000e tilille kun lomarahat maksettiin niin en taida jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos on ötökkäpelko?
Ei niitä kannata pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Täältä mustikkametsään meneminen ja palaaminen maksaa yli puolet mustikkasangon hinnasta.
- stadi
Eikös siellä tsadissa kaikki kulje polkupyörällä? On niin helppo kulkea ilman autoja.
Liian vähän. Tonnin ämpäriltä kun saa niin voisin lähteä tai en ehkä sittenkään.
Aina sama jankutus täällä.
Ne työttömät jotka asuvat/ omistavat mökin tai maatilan lähellä marjametsiä, keräävät kyllä marjoja. Valtaosa taitaa kuitenkin asua kaupunkien lähiöissä, joiden lähimaastossa ei ole marjastuspaikkoja. Etenkään autottomalle. Itseäni lähinnä oleva pieni metsäpläntti on about kymmenien koirien ulkoilutus (kakka+pissa) alue. Kolme kertaa päivässä..
Siellä on mustikkaa, mutta kukaan ei niitä kerää, eivät ole puhtaita.
Olen maastokartan mustikkasovelluksesta katsonut, että tästä 10 km säteellä ei ole marjastuspaikkoja. Täytyy mennä 15-20km päähän, ja rämpiä metsässä kilometrikaupalla, että ehjä kentien saa ämpärillisen.
Voisiko joku auton omistava satoisan marjapaikan tietävä ottaa työttömän kyytiinsä marjastamaan? Ai ei voi - arvasin. Kukaan ei kerro marjapaikkojaan muille, mutta kyllä haukutaan niitä, jotka eivät löydä marjoja.
2 vuotta sitten yritin viimeksi marjastaa. Rämmin tuntikausia metsässä puolukoita etsimässä. Kaikki oli jo kerätty. Vain erittäin hankalassa paikassa oli hieman. Sain 3 litraa, useita hirvikärpäsiä, ja viikkokausien selkäkivut, minkä vuoksi kävin monta kertaa fyssarilla. Että kalliiksi tuli marjalitra fysioterapialaskujen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Saan Kelasta tänään noin 42 euron tuet. Miksi vaivautuisin?
Kun persuista päästään eroon seuraava demarihallitus nostaa kelakorvaukset tuntuvasti.
Täällä missä mä vietän lomaani, kylläkin sataa. Mutta olen poiminut mustikoita jo noin 1300 euron edestä, vaikka lomaa on mennyt vasta 2 viikkoa ja 2 on jäljellä. Poimin aina marjoja lisätienestien vuoksi, jos loma sattuu marjasesongin ajaksi. Myyn marjat Facessa valmiista tilauksista.
Vierailija kirjoitti:
Sangollisen mustikkaa poimii 45min ja putsaa tunnissa. Noin 25€/h kun vain viitsii nähdä vaivaa.
Aika iso vaiva ja pieni korvaus. Näh.
Saan Kelasta tänään noin 42 euron tuet. Miksi vaivautuisin?