Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3<3<3 Syyskuun sissien ke-to <3<3<3

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoh, mä sainkin pitkästä aikaa olla eka aloittamassa! Täällä kidutaan räkätaudin vallassa =( Mä olen aivastellut niin paljon että nielu halkeaa ja naama alkaa todellisesti muistuttaan Merviä kaikesta niistämisestä!

Nätti akka siis töissä! En jaksanut hakea sairaslomaa vaan tulin ainakin hetkeksi töihin. Katotaan miten tämä tästä sit etenee. Mä en yleensä saikulla ole ollut, kuumeessakaan, olenhan mä aina ollu " kaikkivoipa" joka pystyy ja jaksaa mitä vaan. Nyt tarviikin sit muistaa et vauva on tärkein ja sehän siitä kärsii jos mamma vetää itsensä liian huonoon kuntoon.

Aika hiljaista masussa on ollutkin muutaman päivän. Kai se sit niin menee että vaavikin hiljentyy kun mamma on kipeä? Sen verran Kihlis sentään liikahteli eilen ennen nukkumaan menoa että huoli ei ehtinyt muuttumaan sen pahemmaksi.

Mä en tiedä liikkuuko se öisin. Mä kun en herää vaikka pommi räjäytettäisiin vieressä.. Mutta muutamana yönä ja kertaalleen päikkäreillä olen nähny unta jossa on ollu hirveä melske masussa.. Saattaa olla että ne liikkeet on todellisia ja niin voimakkaita että ne on siirtyneet uneen?

Arvatkaa vaan mikä morkkis oli toissa yönä kun näin unta siitä että poltin tosi paljon tupakkaa huolimatta siitä että vauva liikkui ja rymisteli mahassa.. Ja siis siinä unessakin tiesin koko ajan että olen raskaana. Mä oon muutenkin unissani aika hiton monta kertaa polttanut tupakkaa aina tietoisena raskaudesta! Hassua kun mun ei " oikeassa" elämässä tee röökiä yhtään mieli vaikka tosin nikotiinipillereitä vielä napsinkin (mä olen tainnu jäädä koukkuun niihin microtabseihin koska ei mun tee röökiä mieli enkä esim tarvi purkkaa tai mitään muuta nikotiini valmistetta jos tabsit on lopussa).

Eikä mulle tulis enää mieleenkään laittaa tupakkaa suuhuni! Ehkä joskus sit jos lähden baariin saattaa pienessä humalassa tulla koitettua, mut muuten tiedän varmaksi et tän akan tupakointi ura loppui 2007 tammikuuhun.

Tiedä sit miten olis käyny jos en olisi huomannu olevani raskaana..

Käytiin eilen miehen kanssa katsomassa se Dario Fo´n America? joka oli ihan sika hauska! Alkuun tuntui että voi miten tyhmä ja outo mut hyvin äkkiä siihen pääsi sisälle. Hullu se kyllä oli mutta mä tykkäsin aivan kympillä!! Ja Sami Uotila varsinkin oli aivan uskomattoman hyvä näyttelijä!! Niin toki Niko Saarelakin, mutta tuo Sami kyllä yllätti erityisesti!

No niin, nyt tää räkäpää alkaa tekemään töitä tai ainakin niin mä koitan uskotella itelleni. Mun pitäs alkaa karsimaan työhakemuksia kun meillä oli haku koskien Hämeenlinnan asuntomessuja.. Luoja sentään, pelkästään tallentajan paikkaa haki yli 300 ihmistä ja messuesittelijöiksikin ainakin sata. Yhyy, nämä rekrytointi jutut ei kyllä oo yhtään kivoja! Ainakaan kipeänä!

Kivaa keskiviikkoa kaikille!

Colis ja Kihlis 23+6

Vierailija
2/22 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä nimittäin riittää tässäkin taloudessa. Mä oon kävelevä nenäliina, rinnukset ja olkapäät on karmean näköset kun tuo esikoinen niihin hankaa naamaansa. Nyt on vielä itelläkin kurkku raastavan kipeä ja korva myös... :( Ankeaa.

Arvatkaa oliko eilen säikäyttävää, kun olohuoneesta löyty orava!! Siellä se pirulainen rapisteli lehtiä ja raapi mun suklaalevyä! Oli tullu parvekkeen ovesta sisälle sillä aikaa ku mä nukutin esikoista makkarissa. Eikä meinannu mokoma lähteä ulos. Kamalaa että ne on noin kesyjä. Petoeläimiähän ne silti on, ja tuohon oveen on nyt pakko saada joku verkko-ovi ja samoin rattaisiin kissaverkko. Muuten mä en uskalla tuulettaa enkä nukuttaa lasta parvekkeella. Hyi hirvitys. Hei voiskohan isännöitsijältä kysyä apua kustannuksiin sen verkko-oven osalta tämmösessä tilanteessa? Kellään kokemusta? Mä en kyllä edes tiedä minkä hintasia sellaset ovet on, mutta varmaan ihan mittojen mukaan pitää teettää ku tuo ovi ei oo mikään standardi...

Tänään mulla ois neuvola, eniten jänskättää (tyhmää kyllä) se mitä vaaka näyttää. Niin ja hemoglobiini on kiva päästä tsekkaamaan ku oon noita rautatabuja nyt nappaillu.

Tupakasta sen verran, että mä en oo koskaan polttanu muutaku satunnaisesti fiilistellen. Esikoisen odotus- ja imetysaikana en kertaakaan, ja nyt huomaan että välillä tekis ihan hillittömästi mieli. Niitä ihania ohuita mietoja Voguen slimmejä. Ai herkku ku sais. Mutta enpä ota. Se vaan ku nää illat on jo niin ihanan kesäisiä, tekis hirmusesti mieli mennä parvekkeelle nautiskelemaan sen jälkeen ku lapsi on jo nukkumassa. Miehelle kiitos siitä että hänkään ei polta, mitä nyt muutaman sikarin jonkun juhlan kunniaks on ottanu. Sikareista mä en ees tykkää joten se ei oo mua kiusannu.

Voi toivottavasti meidän perhe paranee viikonloppuun mennessä! Ollaan suunniteltu reissua mun lapsuudenkotiin, ja en millään haluais sitä siirtää. Ihan totta puhuen mulla on ikävä mun äitiä. Sniif. :) Oltiinhan me siellä pääsiäisenä, mutta tuntuu että siitä on jo niin kauan... Oonkohan mä aikuinen ollenkaan ku näin kaipaan äitin helmoihin? :)

Jahas, pitänee mennä rauhoittelemaan poikaa, ei näköjään malta alkaa päiväunille nyt jostain syystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin just labrasta.Luulin että olin menossa ainoastaan pissan stiksaukseen ja olin sen tunnin pissaamatta että ehtii kalibroitua kunnolla niin oltaiski otettu sitten laajemmat näytteet jossa olisi pitänyt olla toiletista jopa 4h pois(taitaa olla muuten se pisin aika mitä ikinä tässä tilassa pystyisi pissaamatta olla kun musta on tullut täläinen " kusipallo" )Elikkäs mies saa sitten huomenna aamusta heittää näytteet labraan.

Mun piti kommentoida tota ma-ti pinoa eikä ole ollut aikaa,mutta nyt sitä taas löytyy..

Ensiksinnäkin TOTTIKSELLE onnittelut talopaketti kaupoista:)

COLATOFFEE;Oli käynyt porvoossa.Munkin lemppari kaupunki kesällä,niitä on 3 turku,naantali,porvoo.Timbaali on tosiaan erinomainen ruokapaikka.Siisti ja kiva tyyliltään+ruoka hyvää:)))Toivottasti se sun räkätauti hellittää pian,ei oo kyllä kiva niistellä kokoajan:/

KIRAHVIINA,kyseli kivoja paikkoja lapissa.Mä en ole mikään lappi asiantunija,mutta meillä (vanhemmilla)on mökki ylläksellä,äkäslompolossa enkä ole maanpäältä vielä mitään niin rentouttavaa/luonnonläheistä paikkaa löytänyt.Luonto on todella kaunis ja metsässä kivä liikuskella mihin vuodenaikaan vain..ikävä sinne:/tulee mentyä seuraavan kerran vasta sitten kun pieni nyytti mukana.Teillää oli löytynyt orava kotoota.Hyvä ettei ole repinyt paikkoja riekaleiksi!!Meillä on nyt 3 poikasta pihalla ja pakko pitää vaan ikkunat ja ovet kiinni ettei pääse sisälle!

PIPPURIMAMMA,kirjuutteli peti hommista.Meillä on aina ollut aktiivissa pedissä(ja milloin missäkin):)toki se on aika kausiluonteista hommaa.Kesällä aina nuo hormoonit hyrrää enemmän:)suukkoja ja haleja jaellaan paljon päivittäin,yhdessä ja perheenkesken.

@PIIU@ Tiedätkös mitä sille elokuisten jo syntyneelle vauvalle kuuluu???Olen paljon miettinyt heidän perhettään että toivottavasti kaikki olisi siellä hyvin!!

HAIKARANPOLSKA,oli käynyt shoppailemassa.Sinäkös se kirjoittelit niistä äitiyssukkiksista myös.Mä oon ostanu henkasta ja maukasta ja en ole tod.tyytyvainen.2 paria maksaa 6e ja ekan kerran jälkeen jo (mulla)rikki kun ei ole mitään kärkivahvikkeita/muitakaan vahvikkeita missään;(( Äitiysvaate shoppailut aina piristää kivasti:))

PEIKKOÄET;oli keksinyt kunnon poppaskonstit närästykseen,heh;))Hyvä jos noilla seoksilla olo helpottuu!!

VM78,vauveli liikkuu taas.Näinhän se on että toisinaan on hiljaisempaa ja kaikki vauvat eivät ole kovia liikkumaan missään raskaudenvaiheessa vaan ilmeisesti vaan köllöttelevät onellisesti vain lämpöisessä masussa turvassa äidin sydämmen alla:)

Nyt mä taidan tästä hilpasta kaffeen keittoon ja meen tohon pihalle lukemaan glorian.Palaillaan taas.......

Ha

Vierailija
4/22 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee nyt ihan tosissaan tisuistani :P Liivit päällä ei vielä häiritse, mutta illalla/yöllä/aamulla aina läntit yökkärissä. Juupa juu.

Hui, orava Kirahviinalla kylässä ;D Kuvittelin itseni sun tilanteeseen ja mä varmaan oisin vaan lirkutellu sille oravalle hempeitä, tuskin olisin osannut säikähtää. Vaikka Oikeesti ei ollenkaan hauskaa tuommonen.

Mie oon täällä ihan itku herkkänä *nyyh* Meidän ihanat eskarilaiset ovat kohta kevät juhlassa lauleskelemassa ja esiintymässä. Tänään oli kenraaliharjoitukset ja jo siellä vollotin, niiin ihania ne on. Ja kohta on hyvästeltävä ne lapsoset. Ens viikolla loppuu eskari ja minun työt.. Haikeat fiilikset.

Vaikka onkin ihanaa olla koko kesä kotosalla, odotan jo innolla :)

Mitäköhän sitä tänään tekis..?! Eilen kerkesin imuroida, pestä lattiat ja pestä pyykkiä, ruokaakaan ei tarvii tälle päivälle enää tehdä. Laiskotuttaa kyllä nyt sen verran että taidan vain odotella miehusta kotia :)

Dumle rv 22+5(kö) (huomenna 4D, nyt jännittää..)

Vierailija
5/22 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme väsymys päivä tänään. Eilen menin nukkuun jo puol 11:sta ja nukuin noin puol kaheksaan, eli ihan kunnon yöunet. Noo puol yheksältä aamulla alko väsymys taas painaan ja eiku takas nukkuun noin kymmeneen saakka. Sen jälkeen en oo paljoo muuta tehny kuin makoillu telkun ääressä. No vaihteeks tällasta. Kunhan ei vaan tulis tavaks.

Tupakasta oli puhe. Mä nään useesti unta että poltan ja joissain unissa oon laskenu muka päiviäkin kauan menee ennenkuin saan taas polttaa. Harvase päiväkin tekee mieli tupakkaa. varsinkin näin keväällä ois niin ihana istua partsilla auringossa ja nautiskella. Yhdet savut poltin pääsisäisenä ja heti tuli huono omatunto, eikä se maistunu niin hyvälle. Tiedän et seuraavan kerran kun pystyn ottamaan kaljaa ym, on tupakka taas kuvioissa mukana. Toivottavasti saan sen pidettyä siinä, et polttaa vaan silloin harvoin kun ottaa. Ei tahtos palata siihen määrään jota vielä poltin päivittäin ennen vuoden vaihdetta. Onneks mieskin lopetti polttamisen. Silloin harvoin kun kaljottelee, niin polttaa. Olis tosi vaikee olla jos se polttas yhä.

Meillä varmaan aletaan alkaa laittaan vauvaa varetn kaikki valmiiks jo ens kuussa. Tiedän et on aikaista, mut on melkeen pakko. Mulla selkäkipu vaan pahenee. Kohta en tiesti pysty enää mitään tehä.J amiehellä loppuu nyt koulu ja alkaa työnhaku. Työthän on sit merillä, joten tulee olemaan poissa mahollisesti viikkojakin kerralla. Pakko tehä kaikki nyt kun vielä on aikaa ja pystyy. En tahtois viime tippaan jättää. Varsinkaan kun en itse pysty oikein mitään tekeen.

kaippa sitä on pakko alkaa maksaan niitä iänikuisia laskuja. Koko ajan yritän siirtää asiaa. Tympiää...

Uma81 23+5

Vierailija
6/22 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jäänyt koukkuun tähän palstaan ja teidän kuulumisiin.. =) Ei ollenkaan mun tapaistani! Joka päivä on käytävä kurkkaamassa, mitä tänne kuuluu.. =)

Vuotoja ei enää ole ollut, Ihanaa! Vauva ollut hiljaksiin tämän päivän.. Ehkä illalla sitten on taas kunnon jumppa treenit masussa..

Tupakan polttelusta on ollut kirjoittelu. Itse olen myös poltellut epäsäännöllisen säännöllisesti elämäni aikana.. Raskaus ja imetysaikoina en ollenkaan.. Olen myös sillä kannalla, että mokoma tupruttelu olisi minun osaltani ohi kokonaan.. Toivottavasti me samassa veneessä olevat onnistuisimme olemaan tulevaisuudessakin polttamatta..

Rakkausvauva kyseli siitä " elokuisesta vauvasta" .. Enpä todellakaan tiedä, mikä on tilanne.. Olen yllättänyt useamman kerran itseni pohtimasta häntä.. Toivotaan, että kaikki on mennyt hyvin..

Kävin tänään työasioissa apteekissa, ja hain itselle samalla rauta tabuja, jotain toista merkkiä kuin mitä mulla oli.. Ajattelin kokeilla.. Tuntuu, että hemppa laskenut edelleen..

Muutoin ihmeen virkeä olo näin työpäivän jälkeen.. Työni onkin lähinnä henkisesti usein raskasta.. Varsinaista fyysistä rasitusta saan enemmän vapaa päivillä touhutessa koti askareissa.. =)

Ottakaahan rauhallisesti masujenne kanssa! Palailen taas huomenna kurkkaamaan kuulumiset!

Vierailija
7/22 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Kaikille!

Rakkausvauva kyseli mamma sukkahousujen perään. Ostin itse Lindexiltä ihonväriset sukkikset, vielä en ole testannut, mutta kärkivahvikkeet ja vahvistettu housuosa näyttää olevan. Hinta oli 9.95e. Aiemmin olen ostanut Lindexiltä mamma nailon legginssejä ja ihan hyvin ovat toimineet. Muutenkin Lindexin hinta-laatu suhde mun mielestä mammavaatteissa on aika hyvä. Kaikista malleista en pidä, mutta topit, muutama paita ja se farkku lappuhaalarihame oli mun mielestä tosi kivat. Valikoima vaihtelee myymälöittäin, joissakin on tosi niukasti ja huonosti edustettuna mamma puoli ja toisissa sitten reippaasti valinnanvaraa. Jonkun verran olen ostanut myös Benettonilta ja H&M:sta mammavaatetusta. Loput on ihan " normaali" vaatteita, mutta muutaman koon isompia kuin mitä tavallisesti pitäisin.

Tupakoinnista sen verran, että lopetin itseni myrkyttämisen kokonaan elokuussa 2001 ja lähes absolutisti linja sen suhteen on pysynyt. Kaksi kertaa näiden vuosien aikana olen sauhun ottanut kaverin tupakasta ja molemmilla kerroilla todennut, että ei ole enää mun juttu, ei edes muutaman lasillisen jälkeen. Kolmatta kertaa en aio enää testata. Mieli ei tee yhtään. Tämä raskaus on erinomainen tilaisuus teille muille päästä tupakasta kokonaan eroon. Toivotaan onnistumisia sille rintamalle!

Eilisen purkauksen jälkeen, mulla ei oikeastaan mitään omanapaista juttua ole jakaa teidän kanssa, joten siirrynpä perheen pariin vaihteeksi.

Hyviä vointeja!

Haikarapolska

8/22 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkun tuntui monilla muillakin olevan. Pojalla alkoi viime viikon ma, mulla to ja miehellä la. No, voiton puolella aletaan kuitenkin kaikki olla. Jouduttiin lähtemään yks yö sairaalan päivystykseen, kun poika ei tahtonut saada henkeä yskiessään ja oksensi limaa. Klo oli 1 yöllä eikä poika ollut nukkunut ollenkaan. Siellä sitten jonotettiin ja jonotettiin ja päästiin vasta vaille 4 nukkumaan, huoh! Saatiin reseptillä parempaa yskänlääkettä ja nenätippoja.

Vauva on potkinut tasaisesti pitkin päivää. Nukkuessa en herää, jos potkii. Jos makaan selällään alkaa hurja takominen, mutta kun käännyn kyljelleni, se lakkaa. Monesti maatessa tulee harjoitussupistuksia, muttei kipeitä. Poikaa odottaessa näitä ei ollut. Onneksi ens viikolla neuvolalääkäri.

Ihme kyllä viikkoon ei ole ollut iskias-tyyppistä särkyä tai lonkkasärkyä. Musta tuntuu ettei maha ole kasvanut lainkaan, vaikka kyllä se varmaan on. Linea negra on muuten tullut näkyviin, eilen mies huomasi!

Edea+Pikkis 25+1

Vierailija
9/22 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tokan sivun lopussa vasta oltiin..

Flunssaa tuntuu olevan monella, ja aika sitkeää laatua taitaa olla tuo liikkeellä oleva. Meilläkin koko perhe oli räkätaudissa ja yskässä parin viikon ajan, kaikki ollaan vielä sellaisia, että kuume ei nouse, joten tuntuu, että kaikki taudit vaivaa senkin takia pidempään. Poikaakaan, kohta 2v, ei ole kertaakaan elämänsä aikana tarvinnut lääkäriin viedä ja vain kerran on ollut lievässä kuumeessa, muutaman räkätaudin on kyllä sairastanut. Aika hyvä vastustuskyky taitaa olla, vaikka pph:lla on hoidossa ja sielläkin on muut sairastelleet. Nyt pitää kyllä koputtaa puuta kun noin uskallan mainostaa. Tämän takia ollaankin tosi tyytyväisiä, ettei mitään vakuutusta ole hänelle otettu, vakuutusmaksujen hinnalla maksaa jo muutaman yksityislääkärikäynnin tarvittaessa. Ja ei meinata vakuutusta tälle uudelle tulokkaallekaan ottaa, vaikka tuskin toista näin tervettä tapausta samaan perheeseen osuukaan..

Vähän rupeaa hirvittämään kun en ole mitään valmisteluja tälle vauvelille vielä tehnyt ja te muut tunnutte olevan jo tosi pitkällä.. Vaatteita ja tarvikkeita ajattelin ruveta kaivelemaan kaapeista vasta elokuussa. Ehkä otan tämän asian vähän turhankin lunkisti. En niitä kuitenkaan vielä viitsi ottaa esiin ja pestä kun ehtii vielä turhaan pölyttyä. Tarvikkeet pitäisi olla suunnilleen olemassa esikoiselta ja uusia vaatteita en viitsi ostaa ennen kuin vauva syntyy ja nähdään pääseekö ostelemaan vaaleanpunaisia röyhelöitä. Pojalle ihan pieniä vaatteita on riittävästi. Esikoinen ainakin kasvoi niiiin nopeasti ulos ihan pienistä vaatteista, että niihin en aio kauheasti itse panostaa, lahjaksi tulee kuitenkin jonkun verran.

Eipä nyt tule muuta mieleen..

Aurinkoista torstaita, voikaa hyvin,

Jondeliini ja pikkuinen 25+5

Vierailija
10/22 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on oikein vi....s päivä. Sain vihdoin valmiiks kutomani potkarit ja nyt nään vain punaista.Musta niistä tuli niin karseet että. Nyt tässä mietin haenko heti sakset vai hetken päästä. Teksi niin mieli leikata ne silpuks. Nyt tuntuu myös että en koskaan enää kudo. Olen koko ikäni ollut tosi kova himokutoja, mutta nyt tuntuu et mitta on täys. Jos aion potkarit tuhota, se täytyy tehä ennen huomista ja miehen kotiin paluuta. Sen mielestä kaikki on iahna hyviä eikä niissä ole mitään vikaa. Tyypillistä miestä.

Mulla alkoi aamu heti kurkkukivulla. Saa nähä meinaako liikkeellä oleva flunssa tulla mulle. Toivon mukaan ei. Ens viikolla pitäs kovasti leipoa mihen valmistujaisiin ym. Nyt ei yksinkertaisesti ehdi sairastella.

Masussa on ollut vilkasta päivittäin. Välillä tuntuu ja näyttää et vauva meinaa tulla läpi asti. reilun viikon päästä meillä onkin sit aika yksityiselle tavalliseen ultraan Toivotaan että sukupuoli varmistuis nytten. Rakenneultrassahan ultraaja oli kahesti näkevinään pippelin, muttei voinut ihan varma olla. Joten nyt koitamme käydä katsomassa tilannetta uudelleen. Mä oon kaikessa aina niin kärsimätön, ei millään malttas odottaa syyskuuhun. :)

Nyt on pikkuhiljaa mentävä ruuanlaitto hommiin ja sit kyläilemään.

Uma81 23+6

Vierailija
11/22 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän ollut taustalla, kun fiilikset on olleet kovin sekavat. Parisuhdepuolella ollaan kovin oltu notkossa miehen kanssa, mutta eiköhän tämä tästä. Mieskin tuossa juuri sanoi, että näitä aaltoja pitkässä suhteessa riittää, mutta nyt kyllä tuntuu pikkuhiljaa paremmalta. Että terkkuja vaan teille, jotka odotatte ekaa tai tokaa, että nauttikaa toisistanne, kun sitä yhteistä aikaa vielä on. Meillä jotenkin tuntuu, että lasten myötä se keskinäinen hellyyskin on siirtynyt lapsille. Aina on joku tunkemassa siihen meidän väliin... Mutta kohtahan nuo kasvavat ja sitten ollaan joku päivä kaksin taas. Onko muilla suurperheellisillä samantyylisiä ajatuksia?

Terkkuja myös kaikille flunssan kourissa kamppaileville sekä teille joilla supistelee/vuotelee. Lepoa vaan...

Olen täällä järjestellyt pieniä vauvanvaatteita ja kyllä ne on niin suloisia. Eilen vielä selvisi, että saan (tuttavahintaan) kaverilta vain yhdellä lapsella olleet Emmaljungan yhdistelmät. Tekis mieli jo niitä työntelemään, vaikka eivät vielä täällä edes ole.

Yritän tässä valmistella kaikkea vauvalle hyvissä ajoin, koska mies on lähdössä heinäkuun lopussa viideksi viikoksi (!!!) reissuun ja palaa viikko ennen laskettua aikaa! (Täytyy tässä vaiheessa kertoa, että meille tulee siis " yllätysvauva" , ja minäkin sanoin miehelle alkuvuodesta, että tietty sinä lähdet reissuun ja vauva syntyy kun syntyy. Minähän sen vauvan synnytän kuitenkin...)

Mutta nyt tuo kuopus kaipailee tornin tekoon. Täyttää huomenna kaksi!!!

Mukavaa viikon jatkoa!

apinaemo 24+4

Vierailija
12/22 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas kurjaa kun vähän väliä sataa ja piha on koko ajan märkä. Huomenna ois pitkästä aikaa neuvola ja 5.6 on uusi ultra kun se viimeksi meni päin per....ttä, kiitos ultraajan joka ei löytänyt sydäntä, vaikka sitä varten silloin oltiin ja pisti vaan tylysti kotiin.

Kaihoisasti oon odotellu jotain energia puuskaa, mikä oli esikoisesta, mut ei näy, ei kuulu. Tuntuu ku koko tän vuoden oisin ollu millon minkäkin taudin riepomana ja tietty toi neiti auttaa omalta osaltaan verottamalla voimia....mut kunhan edes rupeaisi aurinko paistamaan!!!!!

Maha kasvaa kohinalla, kohta ei varpaita näy ja aika helpolla tulee supistus, ei puhettakaan sellaisista patikointiretkistä kun neidistä aikoinaan, mut tällä kertaa nyt näin. Jahas, ukkokulta lähtee töihin, jos leikkis ahkeraa ja tekaisisi eväät matkaan

maitohamsteri ja kirppu 25 +1

Vierailija
13/22 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jodeliini. En minäkään ole valmistellut vauvan tuloa mitenkään. Kun täällä olen lukenut muiden touhuja on tullut vähän turhankin veltto olo. Ajattelin että kesäkuussa täytyy etsiä vanhat pienet vaatteet esille. Ovat sitten valmiina jos jotain sattuu. Jos vaikka joudun ennenaikoja sairaalaan mies ei takulla löydä meidän varastosta ensimmäistäkään 50 cm vaatetta. Jotain uutta pientä aion sitten ostaa alesta. Kahdella omalla ja muutamalla muulla olleet pikkuruiset on jo vähän nuhruisia. Täytyyhän uudella olla edes jotain uutta. Täytyisi ensin raivat lastenhuoneen kaappeihin tilaan neiti kakkosen vaatteile. Ovat vielä olleet hoitopöydän laatikoissa. Sitten kun ne laatikot ovat vapaat, sitten voi vähän alkaa valmistella vauvan tavaroita. Vau-kirjatkin kehoitti isi alkaa valmistelut hoitopöydän suhteen. Mukava nähdä koska mun ukko ryhtyy toimeen... : )

Kirahviinako taisteli oravan kanssa? Me myös. Meidän paritalon terasseilla majailee oravan poikanen joka on mpd tai jotain muuta hullua. Ei säikähdä ihmistä jos ikkunan takaa kopsuttaa. Liian kesy tapaus minun makuun. En halua että oravat juoksee ja paskoo meidän terassilla. Kiva niitä on metsästä katsella mutta ei liian lähelle minua ja lapsia.

Paranemista flunssaisille. Toivottavasti supistelijoidenkin olo on jo parempi.

Oma napa voi paksusti ja vilkkaasti. Mieskin tunsi eilen vaavin liikkeet. Hän on tosi kärsimätön niitä kuulostelemaan. Alaselkä ei oikein tykkää noista kitkemisistä ja muista pihatöistä. Oli eilen niin kipeä että jopa minä venyttelin hiukan lattialla. On vain vaikea keksiä miten noita lihaksia jumppaisi, kun on mahakin tiellä. No pakko keksiä jotain.

Eipä muuta nyt. Pakkaan neidot autoon ja menen vähän ostelemaan kesäkukkia. Ei kai muuten kesä tule.

terv peikkoäet ja turkulainen 21+4

Vierailija
14/22 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät rivit kirjoitin ja sitten sössin koko jutun painamalla jotain...

Eli nyt sanon teille terve,ja palaan kun olen paremmalla tuulella.

Vierailija
15/22 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella tuntui olevan vähän huono päivä. Myös täällä. Mikään ei oikein tunnut luonnaava. Taitaa tuo ilma olla pikkusen lannistava, kun meilläkään ei ole aurinko pilven takaa yhtään morjestanut.

Minä puolestani meinasin, että menen huomenna käymään kukkaostoksilla. Äiti tulee mukaan. Menemme katsomaan haudoille kukkia ja sitten samalla vähän omaankin pihaan. Ei se kesä tosiaan ilman kukkia tule. Minä kun olen sellainen kukkahullu, niin sisä kuin ulkokukkien suhteen. Mies aina välillä meinaa, että olo on kuin kasvihuoneessa... :)

Olo on pikkusen kurja. Näköhäiriöö oli tossa aiemmin päivällä ja soitin neuvolaan, niin meinasi, että voipi olla migreeniä, mutta eipä ole mitään isompaa kuulunut. Olo on pikkusen vetelä. Väsyttää ja silmät on sellaiset oudot, väsyneet kai. Ajattelin mennä tänään käymään anoppilas syömässä ja mies samoiten, kun kerran ohi menee, kun töistä lähtee. Illalla sitten väsään jotain kivaa hyvää jos jaksaa. Plikalle nyt ainakin tarvii jotain. Ajattelin kyllä, että huilailen tämän päivän, kun ei sitä nyt oikein tiedä mitä se näköhäiriö oli. Huomenna olisi aamulla fysioterapian jumppatuokio. Odotan sitä innolla:) No saanpahan oikein yksityistä ohjausta tuon iskiaksen vuoksi. Tänään piti olla meidän hääkuva paikallisessa lehdessä, mutta eipä ollutkaan. Sekin ehkä vähäsen harmittaa. Menimme siis naimisiin joulukuussa maistraatissa ja sitten laivalle miehen kanssa viettämään laatuaikaa... ;)

Masussa elellään taas ihan normaaliin tapaan, eli oikein vauhdikkaasti. Eli siellä on ainakin kaikki kunnossa. Parin viikon päästä olisi lekuri. Menen nyt tästä hetkeksi pitkälleni ja nautin hiljaisuudesta. Ainoastaan undulaatit tuolla visertää, mutta kun niihin on monen vuoden ajan tottunut, niin se on musiikkia korville. :)

vm78 ja iiro 27+0 Ja taas ne viikot paukku.

Vierailija
16/22 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään jäin kotiin kun en millään jaksanut töihin mennä.. Eilen lähdin töistä yhdeltä, olin kotona puoli 2 ja heräsin puol 8!! Hohhoijaa vetää flunssa nyt veteläksi. Menen tänään kuudelta neuvolaa, saan saikkupaperit ja samalla kuunnellaan sydänäänet.. Mulla on vähän huoli kun en eilen illalla enkä tänään ole tuntenut liikkeitä. Luultavasti kaikki on hyvin, mutta varoiksi nyt tsekataan.

Ärsyttävää, tuntuu jotenkin että duunissa suhtaudutaan vähän nuivasti kun olen pois.. Mähän en ole aiemmin ikinä ollu pois ees kuumeen takia.. Mutta nyt ei parane urheilla, kyl mä voin itseäni rääkätä kuin vaan, mutta lastani en. Anyway pomon vaimolta tuli viesti josta rivien välistä luin vähän negaatiota. Heh ja jolle sitten latasin oikein kunnolla takaisin =) No, pistin mä sentään sori viestiä perään, mutta siitäs sai silti! Taitaa silti suurimmaks osaksi olla mun kuvitteluakin, mutta ei kokonaan kylläkään.

Mua on kyllä alkanut muutenkin tympimään nykyinen työ joten luultavasti äippälomalta alan hakemaan uutta. Vaikea vaan löytää toista yhtä vastuullista ja hyvää duunia. Mutta kun en tätä nykyistä oikein enää koe mukavaksi enkä haasteelliseksi niin ei auta. Ja joskus kai tarvii ottaa askel taaksepäin että pääsee 3 eteenpäin..

No, katotaan sitten miltä tuntuu! Voi olla että lomien jälkeen tämä nykyinen on taas unelmaduunia. Mieli tekis kyllä avoimessa suorittaa joku appro josta voisi sit jatkaa cumuun asti. TAi siis nykyäänhän puhutaan aine ja perusopinnoista.. Viestinnässä tuollainen mahdollisuus on ainakin.. Heh, mies sai mut sentään tajuumaan että tuo syyskuussa alkava on vähän huonoon aikaan =)

Nyt mä menen hetkeksi taas pitkälleni!

Colis ja Kihlis tänään jo 23 =)

Vierailija
17/22 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pistän viestini kahteen osaan jos vaikka toinen tallentuisi.On tosi rasittavaa näpytellä tässä pitkät tovit ihan turhaan;/Joo,on vähän jotenkin huono päivä ja tuntuu olevan muitakin.

Uma:Laita ne potkarit nyt turvaan jonnekkin niin ehkäpä viimeistään huomenna näät ne uusin silmin eikä ne olekkaan niin kamalat (toivottavasti!)

Jondeliini:Vauvavalmisteluista sen verran että meillä on vauvalle,kehto,vaunut,sitterit,ym kamat,mutta mitään vaatteita emme ole vielä ostaneet.Ihania bodeja,mekkoja ym löytyy kotoota mitä itse tai mutsi on joskus ranskasta ja tuolta euroopasta ostanut.Toki pitää uuttakin saada mutta aika kätsysti sitä pääsee sitten tuonne juhannuksen ale-myynteihin ja sitten kun vauva on syntynyt niin voi ostella lisää.Mulla pitäis olla jossakin sellainen vaaleanpunainen pikku puuvilla" pipa" minkä ostin H&M,stä joskus kun vielä vauva oli työnteon alla,siinä lukee princes:)Eli se on toistaiseksi se ainut uus-juttu.

Flunssaa poteville pikaiset paranemiset!!!!!!!!!

Mä oon ollu läheskoko talven ja kevään flunssassa joten tiedän todella miten kurjaa se on. vieläkin tuolta sohvatyynyjen välistä ym hyökkää esiin ajoittain nessuja.Mies on pohtinut tuossa talven mittaan että miltä meidän sänky näyttää kun olen mummeli kun nyt jo petarit ja tyynyn aluset paperimyttysiä täynnä:)

Taidan laittaa tän nyt eteenpäin ja sitten ,part two.

Vierailija
18/22 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apinaemo:Kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa.Kirjoittelin tossa aiemmin paljon parisuhdeasiaa mutta nyt tyydyn tiivistelmään.

Lapset kieltämättä verottaa osansa parisuhteesta mutta myös todellakin liittävät yhteen.

Mä eolin ed.suhteessa 14v enkä osannut ekan lapsen jälkeen pitää parisuhteesta huolta(eipä kyllä mieskään)Ei kiinnostanut mitkään yhteiset illat tai hotelli tai mökkilomat.Mutsilta saatiin välillä jotakin luxus-risteily lahjakortteja ja välillä mentiin ja välillä ei.Mietin aina noilla " parisuhde matkoilla" miten olisikaan ollut ihanaa ollla jonkun kanssa jonka kanssa viihtyy.

Nyt ollaan oltu 3v tän mun miehen kanssa yhdessäMeillä on se luxus tilanne että lapset ovat joka toinen viikonloppu pois isällään ja äidillään eli me ollaan joka toinen viikonloppu vain kahden:)

Nythän se muuttuu kun tulee vauva,mutta sen olen oppinut että parisuhdetta täytyy ihan oikeastaan vaalia ja hoitaa ihan päivittäin.Meillä se nyt toimii käytännössä niin että halitaan,pusitaan jne..keskustellaan joka päivä,ja tehdään jotakin yhdessä esim,ruokaa.

Kun sitten vauveli on sen ikäinen että nukkuu yönsä niin ainakinkerran kuussa meille tulee lastenhoitaja (tuttu tai MLL)jotta voimme käydä yhdessä esim.syömässä ja olla yötä vaikka hotellissa ihan vain kahden:)

Se että parisuhde on kunnossa kun vaikuttaa niin suoraan omaan ja lastenkin henkiseen hyvinvointiin.

Ollaan myös päätetty että jos on jotakin vähänkään siihen viittaavaa että emme pysty enään keskustelemaan tms..niin mennään heti parisuhdeterapeutille!

Kriisejähän tulee aina,.se on normaalia ja niilläkin tarkotuksensa

Olikos se DUMLELLA tänään 4d????

Mä varasin aamulla felicitakseen ajan ja sain jo maanantai aamulle:))))

Mutta palaillaan taas:)

Vierailija
19/22 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että noita mun kirjotus virheitä.Nää näppikset on niin herkät ja ajatukset ja sormet eikäy yhteen..;)

Vierailija
20/22 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Pikaisesti vain kerron siis omanapaisesti että meidän vauvelilla oli kaikki vallan mainiosti ultrassa. Lääkäri ultrasi tarkkaan ja hartaasti; olipa jännä nähdä sydämen visrtaukset ihan värillisenä ym. rakenteelliset tutkimukset ja pienten varpaiden venytykset ja piitkät haukotukset *huokaus*

Vauva oli viikkoihin nähden kohtuullisen pieni, vastasi rv 21+1. Mutta kuulemma kaikki oli hyvin siitä huolimatta..

Kasvojaan peitteli enimmäkseen käsillään ja oli naama selkään päin, niin kunnon kasvokuvat jäivät väliin. Takapuolikin oli niin perätilassa lantioni suojissa, ettei lääkäri lähtenyt veikkaamaan sukupuolta.

Hassu tunne se että ensin joutui ihan henkisesti valmistautumaan että nyt se sukupuoli tulee meidänkin tietoon, mutta nyt kun sitä ei saatukaan selvillä - on vähän ontto olo. Mutta näin on ihan hyvä.

Me valmistaudumme vastaan ottamaan pienen vauvamme, näiden tutkimusten osalta terveenä! Se on pääasia!

Dumle rv 23+0 - Mies tuumasi että voisiko mikään olla enää paremmin..