Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olemme eläkeläis pariskunta

Vierailija
27.07.2026 |

Jos toinen muuttaa toisen luokse ja vuokraa asuntonsa, niin miten hyöty siitä olisi oikeudenmukaista jakaa??
Toisen asumiskulut  silloin  0€ omasta asunnosta. 

Jos joku jankuttaa siitä,  että onko nimi siinä toisen asunnon sopparissa, niin turpa kiinni. Olkoon mikä  oli niin ei lai se hyöty kuulu vain  toiselle? 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää laskelmat. Huomioikaa tulot sekä elämisen kulut. Näiden perusteella tehkää kompromissi., oka on molemmille edullinen ratkaisu 

Vierailija
22/28 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sen asunnon missä asutaan, asumiskulut menevät silloin puoliksi. Ei vuokratulot kuulu kuin vuokraajalle, et sinä varmasti toisen palkastakaan puolta saisi.

Niin siis tuossa tapauksessa sen asunnon vuokrasta missä asutaan,  puolet on paljon enemmön kun puolet vuokratuotosta eli varmaan se toinen mielellään ottaisi tuon vaihtoehdon sen sijaan,  että saisi puolet vuokratuotosta. 
On kyllä ehdotettu ja Sherlock ei toista innosta. Tulee epämäärästä  mutinaa tyyliin mä maksan auton. 

No mutta kyllähän autosta onkin kuluja. Autosta ja sen kunnosta sitten riippuu kuinka paljon.

Kyllä auton ylläpitokuluksi vuodessa pitää joku 4000€ ainakin laskea ja jakaa se jos on molempien käytössä.

Jos sillä mies vain ajelee eikä muita kuskata niin sitten ei 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miksen itse muuta miehen asuntoon ilmaiseksi? Hänen asunto sikapieni  ja mulla lapsia, joille pitää tarjota isompi asunto. 
En oletakadn,  että hänen  pitää maksaa meille asuminen, mutta hieman kyllä haiskahtaa se että hänen asuminen olisi sitten puoli-ilmaista luonamme? 

Siis olet eläkkeellä ja sinulla asuu vielä kotona lapsia?!

Olen nuorekas eläkeläinen,  mutta kyllä lapsia on elätettävänä. 
Sitä suuremmalla syyllä en ilmaisia asumisia tai syömisiä  oikein halua tarjota. 

Niin no pakottaako joku ottamaan miehen sinne katon alle,jos ette edes tiedä miten maksut laitetaan. Ette varmaan myös tiedä minne miehen kalusteet laitetaan,tai kuka ostaa pyykinpesuainetta ja kumpi maksaa ruuat ja kumpi kokkaa. Tulee olemaan tarkkaa paljon mies syö ja sinä ja lapset.

Vierailija
24/28 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sen asunnon missä asutaan, asumiskulut menevät silloin puoliksi. Ei vuokratulot kuulu kuin vuokraajalle, et sinä varmasti toisen palkastakaan puolta saisi.

Niin siis tuossa tapauksessa sen asunnon vuokrasta missä asutaan,  puolet on paljon enemmön kun puolet vuokratuotosta eli varmaan se toinen mielellään ottaisi tuon vaihtoehdon sen sijaan,  että saisi puolet vuokratuotosta. 
On kyllä ehdotettu ja Sherlock ei toista innosta. Tulee epämäärästä  mutinaa tyyliin mä maksan auton. 

No mutta kyllähän autosta onkin kuluja. Autosta ja sen kunnosta sitten riippuu kuinka paljon.

Mut auto vain satunnaisesti mun käytössä. Suurin hyöty siitä on miehelle sen työmatkoihin, jotka voisi mennä  bussilla, mitta autolla mukavampi ja nopeampi. 
Onhan siitä hyötyä mullekin, mutta en kyllä

ole sitä  mieltä että sen kulut voi leipoa puoliksi jotenkin asumiskuluihin? 

No mutta halvempi asunto hakusessa niin kummatkin selviää omista menoistaan ja autoista ja puolet vuokratuotosta mulle. Täysin  ilmaisia asumisia  en tarjoa. 

Vierailija
25/28 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut auto vain satunnaisesti mun käytössä. Suurin hyöty siitä on miehelle sen työmatkoihin, jotka voisi mennä  bussilla, mitta autolla mukavampi ja nopeampi. 

No mutta halvempi asunto hakusessa niin kummatkin selviää omista menoistaan ja autoista ja puolet vuokratuotosta mulle. Täysin  ilmaisia asumisia  en tarjoa. 

En tajua miksi miehen vuokratuloja mihinkään sotkette, ne ovat mien oman sijoituksen tuottoja jotka selvästi miehen.

Ainoa mikä merkitsee on asumiskulu asunnosta jossa asutte ja miten päädytte sen keskenänne jakamaan.

Täysin erilliset asiat.

Vierailija
26/28 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi miehen vuokratuloja mihinkään sotkette, ne ovat mien oman sijoituksen tuottoja jotka selvästi miehen.

Ainoa mikä merkitsee on asumiskulu asunnosta jossa asutte ja miten päädytte sen keskenänne jakamaan.

Täysin erilliset asiat.

No ei hönen  mukaan tartte oikein mitään muuta maksaa kun ruokaa ja auto. Ennen oli lomamatkoja myös mut jos ei niitäkään sponssata. niin kai mä siivun otan jostain muusta herran jestas kuten vuokratuotosta kun ei tämön asunnon kulut kuulu  hänen mielestään hänelle. 

Ja mihin katosi edellinen postaus minkä laitoin? Ei siinä mitään asiatonta ollut. 

Niin siis jos joku oikein  haluaa ilkkua, että eikö mies halua maksaa enemmön (kun pikku mustamaalaus  gang stalking kampanja ollut ympärillä vuosikausia) niin tuohan on idioottimsinen ilkkumisyritys? .

Eihön tässä  mulle olla maksamassa, vaan  hänelle itselleen  myös ja lapsille. Hehheh! 

Vierailija
27/28 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin erilliset asiat.

No ei hönen  mukaan tartte oikein mitään muuta maksaa kun ruokaa ja auto. Ennen oli lomamatkoja myös mut jos ei niitäkään sponssata. niin kai mä siivun otan jostain muusta herran jestas kuten vuokratuotosta kun ei tämön asunnon kulut kuulu  hänen mielestään hänelle. 

Ja mihin katosi edellinen postaus minkä laitoin? Ei siinä mitään asiatonta ollut. 

Niin siis jos joku oikein  haluaa ilkkua, että eikö mies halua maksaa enemmön (kun pikku mustamaalaus  gang stalking kampanja ollut ympärillä vuosikausia) niin tuohan on idioottimsinen ilkkumisyritys? .

Eihön tässä  mulle olla maksamassa, vaan  hänelle itselleen  myös ja lapsille. Hehheh! 

Ota kuitenkin huomioon, että vuokratuotto pienestä asunnosta ei ole kovin suuri, ainakaan jos asunnosta on vielä lainaa tai käy huono säkä vuokralaisen valinnassa. Kätevämpää olisi sopia mitä mies maksaa asumisesta yhteisessä asunnossanne ja pitää vuokratuotto (tai -tappio) irrallaan siitä.

Vierailija
28/28 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän, kuka asunnon omistaa saa sen vuokratulon. Tuosta tulosta vähennetään kulut ja asunnon omistaja maksaa tuloistaan veroa. Tämä ei kuulu sinulle, jos et asuntoa omista. Jos asunnon omistaja haluaa lahjoittaa sinulle rahaa, sinä maksat tästä lahjaveron, jos summa ylittää lahjaverorajan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän