Meillä soi eilen puhelin kello 23.30, soittaja oli poikamme eskarikaverin isä. Kysy onko lapsi meillä..
Ei siis ollut tullut kotiinsa. Lapsi ei ole käynyt meillä pitkään aikaan. Kyselin tarviiko apua lapsen katselemiseen. Ei ollut oikein millään, tuntui olevan ihan normaalia kun lapsi on siihen aikaan " hukassa" ! Meillä ollaan nukuttu siihen aikaan jo monta tuntia... Tuntuu aika erikoiselle toiminnalle..
Kommentit (31)
Me olemme ihan tavallisia luterilaisia kristittyjä, ja joka ilta meillä on pieni iltahartaus. Lasten Raamatun lukua, ja lyhyt rukous. Ja niin oli iltarukous omassa lapsuudessanikin, vaikka vanhempani eivät edes mitään aktiivisia seurakuntalaisia olleetkaan.
Mitä usko teille merkitsee, jos ette lasten kanssa rukoile yhdessä?
Ja viime viikolla luettiin lasten raamattua, koska mielestäni kuuluu yleissivistykseen...
yks lapsista haluaa että laulan aina sen " levolle laskeun luojani"
monesti muitakin lasten lauluja. esim: nukkumatti yms...
T: vl-äiti
Vähintään naapurissa on tämä " eskari" kun noin hyvin kerkiää sieltäkin takaisin koneelle. :D
tässä vl-perheessä joko lauletaan tai luetaan iltarukous levolle lasken luojani, riippuen siitä miten lapset haluavat. Mielestäni se on hyvä ja kaunis tapa, on turvallista alkaa nukkumaan. Myös lapsuuden kodissani näin tehtiin joka ilta. Pelotteluja ei meillä harrasteta, eikä tietääkseni muissakaan tuntemissani vl-perheissä. Mikähän tuokin kommentti oikein oli..
ei kai pointti olekan juuri se että vanhemmat ovat lestadiolaisia, toki se alleviivaa vaan juuri sitä että ei silloin todellakaan pitäsi olla mikään rikkinäinen ja turvaton koti, joten jotain on kai hasssti jossain. ei meillä ainakaan tuon ikäiset ole yksin pihalla teillä tietämättömillä tuohon aikaan, vaikka ollaankin vaan " ihan tavallinen" luterilainen keskituloinen normiperhe.
mutta pääsasia tässäkin jutussa tulisi nyt olla se että luojan kiitos poika on löytynyt ja kunnossa, mutta ehkä jatkossa olisi syytä jonkun kiinnittää asiaan enmmän huomiota. eskariope on virkansa puolesta juuri velvollinen ilmoittamaan lastensuojeluviranomaisille jos on jotain epäilyttävää.
ei kai lestadiolaistekaan ole mitenkään koskemattomia sen suhteen, lapsen etuhan tulee ensimmäisenä vaikka tällaiset asiat varmsti ovat lestoille suurempikin häpeäpilkku.
lapsi oli hukassa, soitin paniikissa kaikki kaverit läpi jne. Ikääkin vasta 3v. Koko talo pengottiin, pihat ja muut. Yhtäkkiä tulin ajatelleeksi yhtä vaatekomeroa, jossa tykkäsi leikkiä ja siellähän hän nukkui sikeästi vaatehyllyllä leikkiensä keskellä. Oli sinne kurkattu, mutta hylly niin jännästi piilossa, ettei sinne näe kurkkaamalla.
Ihan hirveä helpotus, kun löytyi.
Pienet lapset saattavat piiloutuakin tahallaan. Siskoni lapset piiloutuivat läheiseen metsään ja eivät vastanneet 5 ja 6v. kun huudeltiin. Heistä oli jännää olla piilossa.
Ei se aina hoidosta ole kiinni tai perheen koosta.
Mulla ei ole mitään tekmistä tämän ketjun kanssa muuten, mutta ihmettelen vastauksianne kovasti.
Kaikilla ei eskariin ole matkaa miljuunaa kilometriä, itse ainakain heitän oman eskarilaiseni eskariin hyvinkin vaikkapa vartissa.
Tunti on pitkä aika, kai siinä nyt ehtii mitä vaan.
en ymmärrä miten tätä heti haukutaan provoksi. Hain pojan eskarista ja siellä tiedettiin koko tapaus. Oli kuulemma saaneet pojan kotiin vasta puoli neljä aamulla, en tiedä missä oli lapsi ollut. Ja se lestadiolaisuus ei liity tähän mitenkään! Se oli vaan vastaus siihen, kun kysyttiin onko perheessä ollut ero jne..
Eli ei tarvi tämän takia hermostua!
Minä en ajattele pätkääkään vanhempia tässä, se lapsi minua säälittää. Kyllä minä ainakin alan kaipaamaan ja soittelemaan lapsille arkisin jo siinä 19 aikaan viimeistään. Jos todellakin vasta siihen aikaan aletaan kaivata lasta kotiin, niin on jossain jotain vikaa. Sillon on aihetta viedä asia eteenpäin. En ainakaan minä halua ottaa kontolle tuollaista asiaa ilmoittamatta siitä johonkin. Onneksi oli eräs toinen vanhempi jo laittanut pyörät pyörimään.
Minä olisin varmaan myös ollut huolesta soikeana, aivan kuten ap oli myös. Ihan oikein toimit jos laitat asian eteenpäin. Täytyy sanoa, että kaikki niitä lapsia tekeekin. Loppu hyvin, kaikki hyvin kun lapsi oli kunnossa ja mitään kamalaa ei ollut tapahtunut.
oli pakko vain mollata heitä. Ihan hyvin olisi voinut jättää uskonnon tästä aiheesta pois.