Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä soi eilen puhelin kello 23.30, soittaja oli poikamme eskarikaverin isä. Kysy onko lapsi meillä..

Vierailija
23.05.2007 |

Ei siis ollut tullut kotiinsa. Lapsi ei ole käynyt meillä pitkään aikaan. Kyselin tarviiko apua lapsen katselemiseen. Ei ollut oikein millään, tuntui olevan ihan normaalia kun lapsi on siihen aikaan " hukassa" ! Meillä ollaan nukuttu siihen aikaan jo monta tuntia... Tuntuu aika erikoiselle toiminnalle..

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapurin lapset on aina saaneet olla myöhään ulkona. Kesäisin vielä kahdentoista aikaankin yöllä leikkivät pihalla.

Vierailija
2/31 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vanhemmat eronneet? Eli kyseessä lapsi joka on vuoroin äidillä ja vuoroin isällä ja siinähän se pakka sekoaakin sitten..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikös lestat laita lapsensa nukkumaan ja sanovat vielä tärkeät Jumalalla pelottelu rituaalit heille ennen nukahtamista.

Vierailija
4/31 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma käänteli siihen aikaan sängyssä kylkeä.

Vierailija
5/31 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulemma ole ensimmäinen kerta kun näin käy...-ap-

Vierailija
6/31 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin aika ihmeissäni jos noin kävisi. Enkä ole varma edes nousisinko vastaamaan.

Ihme puuhailua osalla tämä kasvatus. Mä olen nipo, mutta vasta lukiossa saa viikolla riehua yötä myöten kadulla, ja silloinkin syystä!

Vierailija
7/31 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka lause asiaa. Ei ihme että lapset voi nykyään pahoin, jos ei ole mitään rytmejä ja rutiineja edes pienillä lapsilla.

Vierailija
8/31 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin kotona asutaan niin tahdin määrää vanhemmat.

Vierailija
9/31 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vaan sanoa vieläkin, että ihmeellistä toimintaa kyllä. Täällä oli aivan ihana ilma eilen, voihan se olla että poika ei hoksannut paljon kello on ja oli pihalla.. -ap-

Vierailija
10/31 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä pitää kouluikäisten lasten olla kotona nukkumassa viimeistään, siis todellakin viimeistään kymmeneltä!!!

itse olin jo huolissani kun oman eskarini kaveri oli meillä puoli yhdeksältä eikä ollenkaan pitänyt sitä myöhäisenä. piti sitten itse laittaa lapsi kotiin, kun meillä alettiin iltapuuhiin. ei kuulemma ollut annettu mitään kotiintuloaikaa...

Vierailija
11/31 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläisessä tapauksessa soitat lastensuojeluun , todellakin!!

Vierailija
12/31 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Täytyy vaan sanoa vieläkin, että ihmeellistä toimintaa kyllä. Täällä oli aivan ihana ilma eilen, voihan se olla että poika ei hoksannut paljon kello on ja oli pihalla.. -ap-

Mun mielestä eskarilaisen ei tartte vielä hoksata ollenkaan milloin pitää tulla sisälle. Kyllä se on vanhempien vastuulla hakea lapsi sisälle.

Mun mielestä lestadiolaisuus ei liity tähän asiaan ollenkaan, vaan ihan vain se, että vanhemmuutta ja vastuuta ei ole sisäistetty.

Vierailija
13/31 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ne lestadiolaiste jotka minä tunne . kyllä huolehtivat jälkikasvunsa ajoissa nukkumaan, heillä. kun on iltarukoukset sun muut.

Toki lestaiolaisissakin on " honoja" vanhempia väsyneitä jne.. Mutta useimmiten mitä itse olen huomannut on kadoksissa olevat lapset näitten ns. tavisten.... Oikeesti pitääkö taas leima lyödä otsaan ja oikein mainita. että on lestadiolaisia.. voi kääk.

Itsellänikin on monta lasta siltikään edes 15v ei rieku ulkona yli 21. Koska koulussa pitää olla virkeä.. Mutta esim naapurissa missä on vain 3 lasta ja ihan taviksia muksut on loikkinut jopa 3 yöllä trampoliinilla... kaiketi salaa sinne hiipineet... niin ja olen siihen kikatukseen herännyt yöllä...

Vierailija
14/31 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja iltarukouksia meillä ei ole.

Vierailija
15/31 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa että vanhemmat ei ole eronneet, eivätkä eroa. Kun sehän ei ole vaihtoehto ikinä missään tilanteessa lestadiolaisilla.

Vierailija
16/31 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurissa asustaa lestat ja täys kirkuminen ja apinointi viel yöllä...

Vierailija
17/31 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan luokalla on paljon lestadiolaisia lapsia ja vanhemmat kyllä huolehtivat heistä hyvin. Ja lapset on muutenkin mukavia ja hyvin kasvatettuja. Onneksi poika nyt oli löytynyt ja seisoi eskarin pihalla. Kyllä mulla todellakin meni yöunet..mietin jokea..tulvivia ojia jne..

Vierailija
18/31 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olisi voinut jättää kokonaan sanomatta, jos et sitä tarkoittanut.

Me olemme myös lestadiolaisia,lapset sängyssä 20-21 aikaan ja iltarukouksia eikä lauluja ja Jumalalla pelotteluja ei ole.

Näin oli myös lapsuudessani kotona. Kesälomalla sai olla ulkona 22 asti jos oli näköpiirissä. Muutoin sisälle viim.20 aikaan.

Vierailija
19/31 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ollaan koneella, aamusta soittelee toisen eskarilapsen äiti, sit ap viekin lapsen tarhaan ja on taas notkumassa koneella. Ei mulle ehdi 20 minuutissa tapahtuun aamuisin puol ysiltä noin paljon.

Että joo, tottahan tämä, toki!

Vierailija
20/31 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin mietipä omalle kohdallesi Ap.

Jos sinun lapsesi olisi kadonnut tms, tai jos sinulla on elämäntilanne joskus semmoinen, että jotain tuon kaltaista sattuu lapsellesi/itsellesi, haluaisitko, että Sinuun otettaisiin yhteyttä? ja kysyttäisiin, miten on mahdollista, että lapsi tuohon aikaan hukassa? Onko lapsi uhmakohtauksessaan lähtenyt karkuteille? Ennekin tapahtunut tämmöistä?

MITÄ IHMETTÄ se kuuluu ensin eskariopelle?? Tietysti sitten, jos vanhemmilta ei tule ns. perustelua tai järkevää syytä, tai muuten eivät tajua, sitten on syytä lähteä asiaa ajamaan eteenpäin eri tahoille.

Itse olen päiväkodissa työssä ollut, ja kyllä oltaisiin ihmetelty, jos jonkun lapsen vanhemmista/lapsen ongelmista oltaisiin tultui puimaan, Ennenkuin lapsen _Vanhemmat_ olisivat tietoisia huolesta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän