Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei oikeesti

Vierailija
26.07.2026 |

Miten ehdottaisit asumiskulujen jakoa? 
Poikaystävällä oma asunto jonka vuokrannut kun muutti tähän majailemaan, mutta ei vakituisesti kirjoille. 

Olen nimittäin työtön ja saan asumistukea. Jos muuttaisi tähän, pitäisi hänen maksaa koko vuokra 1560€ .

Koska vuokra liian korkea mulle, auttaa hän armeliaasti 300€ summalla. Höpisee, että omasta asunnosta maksettavaa joku 200€ ja saan käyttää autoa jne. Ensin oli ok, kun vuokra oli alempi mutta hillittyjen korotusten takia ei ok enää 

Eihön tuo mulle ole ok. Olen joutunut maksamaan vuokraa säästöistä ja olen sanonutkin, että sitten on kyllä muutettava halvempaan  kun  oma osuus liian iso. Nähtävästi samaa mieltä kun ei enempää kuulemma voi maksaa. Oikeasti kyllä voi. Hyvät tulot. Joskus taas höpisee, että ei kannata muuttaa siihen ja siihen vaikka olisi halvempi.

No sanonko  sitten että onko valmis maksamaan enemmmän tästä?

No tottahan toki. Siis naurattaa aina kun joku ulkopuolinen luulee, että ei ole sanonut  jotain ja siitä johtuu sitten epäedullinen tilanne itselleen. .

Kysymyksiin mies ei vastaa mitään tai sitten  se: Mä maksan auton. Ole kyllä siihenkin sanonut, että  en ole lupautunut  maksamaan mitään autosta. Ei vastaa mitään. 

Et mikä olisi niinku sopiva summa ulkopuolisten mielestä?

Ja se joka urputtaa kikkailuista voi laittaa energian muihin kikkailuihin, niihin pahempiin. ja muihin vastaaviin tapauksiin . 

On varmaan paljonkin pareja joilla omat asunnot  eikä kukaan valvo tai mieti kuka viettää missäkin ja kuinka paljon aikaa, että  se ei ehkä pointti. 

Mitä ehdottaisit asumiskulujen jaoksi  tällaisessa tilanteessa? 

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat auton maksamisen ja tyydyt tilanteeseen. Toki voit potkaista ukon pellolle, jolloin hän ei avusta vuokrassa eikä autokaan varmaan ole käytettävissäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan