Ex-kaveri syyttää matkimisesta, koska meillä on samannimiset lapset
Ex-kaveri nimesi oman pojan ensin "Väinöksi". Nyt oli yhteiselle kaverille väittänyt että mä matkin koska pojastani tuli Väinö. Realistisesti lapsen nimi tuli mieheni suvusta ja sitä oli hauduteltu pitkään.
Kaiken kukkuraksi, ei olla etes pidetty yhteyttä yli 10 vuoteen.
Kommentit (65)
Muh@matti oli aika tavallinen nimi.
Nimen voi antaa vaikka heti syntymän jälkeen.
Kuulin tältä yhteiseltä kaverilta sen nimen kun joku kysyi.
Ap
Ex-kaverillasi on todella pienet piirit. Yhtään ketään ei kiinnosta 5 sekuntia kauempaa muiden kakaroitten nimet.
On se jossakin maassa paljon helpompaa, kun kaikille pojille annetaan nimeksi Muhammed, niin ei tarvi tapella, kuka ehti ensin... 😄
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin tulevalle lapselle nimen suvustamme, mutta mies vastustaa sillä hänen ala-aste aikaisella tuttavallaan on saman niminen lapsi 🙄 Olen kyllä pyytänyt mieheltä nimi ehdotuksia, mutta niitä ei ole tullut.
Miesten ongelmat.😏
Vierailija kirjoitti:
Nimen voi antaa vaikka heti syntymän jälkeen.
Minä laitoin paperit menemään heti kun pääsin kotiin. Kummankin vauvan kohdalla näin. Suomessa on kummallinen tapa että nimi annetaan vasta paljon myöhemmin.
Mun mielestä matkiminen on söpöä ja myös jonkinlainen merkki siitä, että toinen arvostaa minun valintoja. Minusta tuntui hyvältä kun koulussa koulukaveri teki minun kehittämällä sabluunalla oman työnsä eli se ei mennyt hukkaan vaan hän piti sitä niin hyvänä, että halusi itsekin käyttää sitä. Samoin toimii yritystoiminta, teet tuotteen jota muut pitää niin hyvänä että alkaa ostaa sitä ja jopa kopioida.
Vierailija kirjoitti:
Ex-kaverillasi on todella pienet piirit. Yhtään ketään ei kiinnosta 5 sekuntia kauempaa muiden kakaroitten nimet.
Pieneltä paikkakunnalta?
Mitä vtun väliä, kun on jo entinen kaveri!?
Vierailija kirjoitti:
Mitä vtun väliä, kun on jo entinen kaveri!?
syyttää matkijaksi?
Voitte sanoa, että kyllä vain vanhan sukulaisen nimi on nimenomaan matkittu ex-kaverin juuri syntyneen lapsen nimestä.
Ottaen huomioon miten paljon erilaisia nimiä on valittavissa, niin on lähinnä outoa nimetä lapsi samalla nimellä kuin kaverin tai lähipiirin lapsi. Toki ap on jo ex kaveri.
Isäni suvun sukunimi on harvinainen ja jostain syystä serkkuni päätyi nimeämään tyttärensä samalla nimellä kuin serkkunsa. Nyt on sitten kaksi kaimaa.
Vierailija kirjoitti:
Matkimisesta ei voi syyttää, jos valitsee lapselleen suositun nimen.
Lapsellisia nuo matkimisvalitukset.
Ei sillä ole mitään väliä. Kavereita tulee ja menee. Kohta et muista kaverisi nimeä, sitten unohdat lapsesi nimen ja kohta jo veisataan hautajaisissasi. Ei mitään väliä.
No entäpä kun ex kaveri kävi paneen mun tyttöystävää, sen oma oli samaan aikaan paksuna ja se nimes sen lapsen samalla etunimellä kuin mulla on.
Annoin saman nimen, mikä on serkkuni lapsen nimi.
En muistanut tätä enkä ollut ikinä edes nähnyt
Olen ehdottanut naisystävälle samaa. Pojan nimeksi Remu parhaan sakemannin muistolle <3