Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kuullut useamman 60-70 luvuilla syntyneen käyttävän ilmaisua "pippelit pois" viitaten kastraatioon

Vierailija
26.07.2026 |

Kiinnostaa vaan tietää, että kuinka vanha tuo sanonta on ja onko se peräisin esim. jostain tv-ohjelmasta tmv.

Kommentit (11)

1/11 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo koskaan kuullu 🤔

Vierailija
2/11 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -70 luvun alussa enkä ole kuullut moista. ehkä se on ap:n piireissä yleistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin peukalot ja etusormet pois ja taparikollisilta näkö pois. 

Vierailija
4/11 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt -70 luvun alussa enkä ole kuullut moista. ehkä se on ap:n piireissä yleistä?

Esim. Teemu Keskisarja on luennossaan käyttänyt tuota ilmaisua, kuten myös yksi samaa ikäluokkaa oleva evoluutiopsykologi. Myös 60-luvulla syntynyt äitini on käyttänyt tuota ilmaisua, kun vei kissan eläinlääkäriin kuohittavaksi.

Vierailija
5/11 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän hyötyä pippelin poistamisesta ylipäätään on. Palleissa ne ongelmalliset r aiskaus- ja raivohormonit syntyvät.

Vierailija
6/11 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap keksii omiaan. Se on munat pois, ei pippelit pois. 

Vierailija
7/11 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap keksii omiaan. Se on munat pois, ei pippelit pois. 

Niin. Ap:n oli vain keksittävä aloitus, jossa sana PIPPELI. 

Vierailija
8/11 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muka-hauska väännös "tittelit pois" sanonnasta.

Vierailija
9/11 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Teemu Keskisarja on luennossaan käyttänyt tuota ilmaisua, kuten myös yksi samaa ikäluokkaa oleva evoluutiopsykologi. Myös 60-luvulla syntynyt äitini on käyttänyt tuota ilmaisua, kun vei kissan eläinlääkäriin kuohittavaksi.

No se selittää. Va jak kiväki, persut. Mutta ei mua haittaa jos pedareilta ja rskareilta VÄRIIN KATSOMATTA  poistetaan sekä pallit että penis. Persut rauhoittuis kummasti 😂 Niillähän oli viimeksikin ainakin neljä seksuaalirikollista ehdolla. Plus puupää, jota ei voitu syyttää todisteista huolimatta syyteoikeuden vanhentumisen takia..

Vierailija
10/11 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tollaista sanontaa.

Vm 68

Vierailija
11/11 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut tuollaista, "munat pois" olen kyllä kuullut lukemattomia kertoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi