Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jälkitarkastus???

22.05.2007 |

[color=#8B008B]Meillä on huomenna aamulla Tiitiäisen kanssa lääkäri, jälkitarkastus. Pikaisesti ajattelin kysäistä mitä jälkitarkastuksessa yleensä tutkitaan äiteestä ja vauvasta? Vauvasta varmasti ne normaalit paino, pituus, pipo, refleksit, iho jne.. Äiteestä pissanäyte, HB, paino, sisätutkimus? Meidän neiti tuli maailmaan leikkauksella, joten varmaan se haavakin tsekataan..

Kiitos jos joku jaksaa kommentoida..

Saas nähdä miten paljon neiti on kasvanut. ;) Mulla on tsiljoona kyssäriä lääkärille, esim milloin saan alkaa tekemään vatsalihaksia jne. Heh. Ei tällä mammalla ole kiire jumppaan, ei ollenkaan. ;)

Mammis & Tiitiäinen 2 päivää vaille 6 viikkoa[/color]

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta usein samaan aikaan sovitetaan myös lastenneuvolan käynti.

Äidin tutkimukset:

pieni verenkuva (näyte piti käydä otattamassa labrassa viimeistään päivää ennen) Näytteessä olennaista Hb ja senkka.

virtsa

paino

sisätutkimus + kohdun tunnustelu vatsan päältä

Lisäksi lääkäri tiedusteli yleistä jaksamista ja ehkäisyasioita + kirjoittaa tarvittavat reseptit samantien.

Vierailija
2/7 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin jälkitarkastus vain äidille, ja muuten samat kuin edellisellä (vauva0207), muttei verenkuvaa, pelkkä HB sormesta.

Vauvalle on lääkäri-neuvola sitten erikseen silloin 2kk-iässä, ainakin meillä :)

Tulehan Mammis sit pinoilemaan, kävin meille sen avaamassakin =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Kiitos kommenteista. Kohtahan sen näen mitä siellä tapahtuu kun on aika 9.30. Ja tosiaan se on meille molemmille, eli vauvalle myös. En tiedä mistä moinen, ehkä senkin takia myös neiti tarkistetaan, kun hän joutui olemaan ekan yön lastenosastolla tarkkailussa.. mene ja tiedä.

PI-KI ¿ tulen pinoilemaan.. ;)

Mukavaa päivää kaikille!

Mammis + Tiitiäinen[/color]

Vierailija
4/7 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä otetaan äitiltä pissanäyte ja hemoglobiini.Ja verenpaineen kattoivat.Papan pisti lääkäri puolen vuoden päähän synnytyksestä.

Ja tietysti haluavat tietää äitin painon=)Sisätutkimus oli ja paineli kohtua päältä.Ihana oli kun kyseli synnytyksestä yms.onko traumoja,niihinkin ois ollu tarjolla keskustelu apua jos tarvis.Vauvasta en tiedä mitä katotaan,kun poika tarkastetaan vasta ens viikolla.Kelaan sai tuosta jälkitarkastuksesta sen lapun rahaa varten.Ja mulle tärkeintä oli saada pilleriresepti=)Äiti ei jaksa valvoa enää jos toinen vauva tulee heti perään=)Minipillerit siis kun imetän.

Huiskutin ja poika kohta 7vkoa

Vierailija
5/7 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vaan pelkästään sisätutkimus.. ei mitään näytteitä ym.. ja äidille vaan meilläkin.

Vierailija
6/7 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovitaan usein samalle käynnille.Minä olen aina hoitanut käynnit näin. Espoossa äidiltä mitataan verenpaine,katsotaan pissa,paino ja sisätutkimus sekä hb.

Vierailija
7/7 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvasta hoitsu otti mitat; paino, pituus & pipo. Lääkäri teki kunnon tarkastuksen; silmät, korvat, iho, refleksit, kuulo, lonkat jne. Mulle tehtiin vaan sisätutkimus ja kyseltiin yleistä olotilaa + sujuuko imetys sekä ehkäisystä. Eli pissa + HB, niitä ei otettu kun viimeksi oli kunnossa ja ei ole ollut " heikompi" olo. Että silleen. :)

Kiitos vielä kaikille kommenteista!

Mammis + Tiitiäinen 6 vkoa