Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myykää kiireesti ne muumimukinne

Vierailija
25.07.2026 |

Sokea Reettakin näkee, että tuokin kupla on nyt puhkeamassa ja kohta kaikki yrittävät päästä epätoivoisesti eroon arvottomiksi muuttuvista mukeista. Tai no ehkä noista joku euron kirpparilla maksaa. Jos maksaa. 

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta entä jos mä tykkään juoda aamukahvini Nipsu-mukista?

Mulla juuttuis aamukahvi kurkkuun jos tajuaisin maksaneeni Hipsu-mukistani tonnin ja nyt niitä saa kirppikseltä parilla eurolla.

Vierailija
62/84 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattivattikondomeja olen odotellut kauppoihin jo pitempään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisin, että vain heitä harmittaa, jotka ovat ostaneet mukeja sijoitusmielessä. Iselläni pari mieleistä muumimukia, joita olen käyttänyt, koska pidän niistä ja ne tuovat iloa. En ajatellut myydä niitä. Noita uusiahan tulee ovista ja ikkunoista niin paljon, etttä oksettaa jo. En edes katsele uusia mittä tulee, vaan pitäydyn noissa omissa mieleisissä. Älytön tuotantotahti kääntyy itseään vastaan samoin kuin tarkoituksellisten "keräilyesineiden tuottaminen" käytännössä sarjatuotantona. Ei olla ymmärretty, että keräily on oikeastaan tunneasia.

Tuli tästä markkajutusta tämä ketju mieleen. Miksi ihmiset säästivät markka-ajan markkoja? Monista syistä ja suurin osa ihan tavallisista syistä, ei sijoittaakseen, koska tavallisista suuren lyöntimäärän asioista ei koskaan tule arvokkaita. Isovanhempani keräsivät rahoja, vanhempani keräsivät rahoja, minä kerään rahoja, koska ne ovat kivoja. En odota arvonnousua, vaan ne ovat sellainen "juttu". Erilaisia ja sitten keräilee niitä vastaantulevia erilaisia ja aina on rahaa :D Vaikka ne eivät maksuvälineeksi käykään, eivätkä ole harvinaisia painoksia.

"Suomessa arvottomat markkakolikot ja -setelit voi heittää sekajätteeseen. Kolikot voi laittaa metallikeräykseen."

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000012164665.html

Eivät ne minulle ole arvottomia. Ihme ohjeita tuollakin jaellaan. Ei kaiken tarvitse olla sen tietyn vuoden painos tms. Mutta siis suosittelen keräämään vain jotain itselle tärkeää ja kivaa, niin ei tule harmituksia siitä, että olisi menettänyt sijoittamansa rahat.

"Seteleitä jäi palauttamatta lähes 709 miljoonan markan verran ja kolikoita 918 miljoonan markan verran". 

Suomi on konkassa, koska ihmiset jäivät panttaamaan markkojaan, hih!

Vierailija
64/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon saanut lahjaksi 3 mukia, ja ne ovat itselläni aivan samalla tavalla käytössä, kuin mikä tahansa muukin astia. Mitään harvinaisuuksia eivät todellakaan ole. Niistä oikeista harvinaisuuksita ihmiset ovat varmasti ottaneet rahat jo aikoja sitten.

Vierailija
65/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden mukin sain tilaaja lahjana, se on ainut, en jaksa alkaa myymään, olkoot kahvikuppina jatkossakin 

Vierailija
66/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viisi v. 2000 joulumukia (yhden rikoin), lahjaksi saatuja. Teemasta huolimatta ne ovat jokapäiväisessä käytössä kahvimukina, en minä niitä mihinkään myy.

Vierailija
67/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhoan muumeja. Ei löydy tästä kodista mitään missä on muumeja. 

Näin olemme erilaisia. Samahan se on marimekon tuotteissa.  Tykätkötkööt jokainen mistä tykkää...ja niinhän he tekevätkin.  😊😊😊😊😊😊

Totta. Jokainen saa tykätä mistä haluaa. Minua vaan ärsyttää, kun muumeja tungetaan joka paikkaan. Kaikkea muuta muumijuttua olen havainnut, mutta muumi-komdomeja en ole vielä nähnyt. Vielä.

Oi, sellainen hattivatti- kondomi olisi kyllä ihana.

Vierailija
68/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muumimukeja keränneet koittaa puolustautua sillä, että "ovat meillä ihan arkikäytössä ja tykkään niistä". Tehdas on luottanut akkojen keräilyvimmaan ja syytänyt markkinoille satoja malleja. Hinnat tietysti nousseet koko ajan. Mainio kusetus LOL 🤣🤣🥸

Niin, ja mitä sitten? Onko sun mielestä parempi keräillä tietokonepelejä tai kaljatölkkejä tai muuta arvotonta roinaa sinne kuppasen yksiösi nurkkaan?  Harrastuksensa kullakin, mutta ainut kusetus olet sinä, "nauramassa" täällä jokaiselle 24/7 joka ei elä niinkuin sinä. Yritä jo pikkuhiljaa rauhoittua. 

Taitaa tää mies olla yksin isossa 80 neliön maaseudulla rivarissa asuva, matkii usein mantroja tältä yksiössä asuvalta mieheltä. Matkinut jo puolueen, kengät, mantrat. "Lol" on myös kierrätetty

Vierailija
69/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkijoilla täytyy olla tyhjä pää

Vierailija
70/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL käytti 80-luvun nuoret, ja espoossa kasvaneet 90-95 syntyneet

Vierailija
71/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain melkein pankista lainaakin, kun tarjosin vakuudeksi harvinaista muumimukia, jossa Nuuskamuikku hässii Muumimammaa.

Vierailija
72/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono tuote, hölmön pieni tilavuus.

Vierailija
73/84 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LOL käytti 80-luvun nuoret, ja espoossa kasvaneet 90-95 syntyneet

Amerikkalaiset on varmaan sitten syntyneet Espoossa, kun vieläkin lollittelevat.

Vierailija
74/84 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muumimukeja keränneet koittaa puolustautua sillä, että "ovat meillä ihan arkikäytössä ja tykkään niistä". Tehdas on luottanut akkojen keräilyvimmaan ja syytänyt markkinoille satoja malleja. Hinnat tietysti nousseet koko ajan. Mainio kusetus LOL 🤣🤣🥸

Tytär toi vaihto-oppilasreissultaan Japanin Muumimaasta teemamukit itselleen ja äidilleen joita ei pitänyt saada kuin sieltä. Kissan viikset, parin kuukausen päästä niitä oli meidän cittarissa.

Vierailija
75/84 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Innolla ja rakkaudella olen muumiastioita keräillyt monia vuosia. En todellakaan myy niitä. Kaikki ovat esillä ja osa käytössäkin, osa harvinaisia ja arvokkaita.

Täällä sama. Minä olen käyttänyt kaikkia surutta ja jakanut lapsille eteenpäin, mitä huolivat. Tyttärelle meni esimerkiksi iltapurjehdus muki opiskelijakämppäänsä muutaman muun arvomukin ja kulhon kanssa. Poika juuri sanoi rikkoneensa vahingossa mörkökautasen ( ei saa mistään), mutta elämä on. Se oli vain lautanen.

Vierailija
76/84 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono tuote, hölmön pieni tilavuus.

Pieni? Voi jumalauta tätä nykypäivän lihavuusilmiötä. 

Vierailija
77/84 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain melkein pankista lainaakin, kun tarjosin vakuudeksi harvinaista muumimukia, jossa Nuuskamuikku hässii Muumimammaa.

Kyllähän me muumimamma tiedetään, mutta ketä on nuuskamuikku Penako?

Vierailija
78/84 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin jos ne olisi käsinmaalattu ja numeroituja sarjoja. Se voisi selittää jollain tavalla satasien hinnat. Mutta kuvat on printtejä ja sitä samaa sarjaa pusketaan kymmeniä tuhansia ulos. Käsinpuhallettuja uniikkeja vaikka Toikan lasilintuja saa halvemmalla kuin teollisia muumimukeja. No, jokainen saa rahansa laittaa mihin haluaa. Puolessa suomalaisissa kodeissa on niitä mukeja keittiön kaapit täynnä. Ja sitten ihmiset vielä luulee, että se vuosia käytössä ollut ja pesussa pyörinyt muki olisi jotenkin kallis ja arvokas.

Vierailija
79/84 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä haluaisin niistä eroon päästä? En keksi mitään syytä.

Vierailija
80/84 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä haluaisin niistä eroon päästä? En keksi mitään syytä.

Arkikäytössä oli pitkään sekin satasien arvoinen muki, jonka anna mukeja keräilevälle lapselleni perinnöksi.