Laskut jää maksamatta kun rahaa ei ole
Ei vaan riitä enää rahat kaikkeen ja lapsikin täytyy elättää. Kaikki turha jo karsittu. Asuminen ja ruoka maksaa...
Kommentit (45)
Hyvin riittää rahat kaikkeen. Sijoituksista tulee kuukaudessa perusmenojen verran ja vähän ylikin. SItten palkka jääkin kaikkeen kivaan itselle.
Ei niitä pullojakaan ole joka paikkakunnalla. Jos pitää matkustaa pitkiä matkoja johonkin tapahtumaan, niin kertyykö siitä säästöä?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki maksaa nykyään ihan tolkuttomasti. Sähkö on jäätävän kallista varsinkin omakotitalossa asuessa, lämmitysmuodostakin toki riippuen.
Pakolliset vakuutukset maksaa maltaita, vesi, kiinteistöverot ym ym.
Sitten kun asuu vielä kaukana työpaikasta, auto on pakko pitää ja polttoaineet, vakuutukset ym, nin kiva kiva.
Että ihan työssäkäyvänäkin joutuu elämään ihan minimillä ja miettimään, millä laskut maksaa.
Valintoja, valintoja.
Ei sinua kukaan pakota asumaan korvessa ja okt:ssa. Minä muutin isosta okt:sta lähiössä uudehkoon rivariin pienen matkan päähän keskustassa ja ostarin lähelle. En tarvitse enää autoa, julkiset kulkee kun tarvitsee, kaupat ja palvelut vieressä sekä asumiskulut murto-osa okt:sta.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä pullojakaan ole joka paikkakunnalla. Jos pitää matkustaa pitkiä matkoja johonkin tapahtumaan, niin kertyykö siitä säästöä?
Veikkaanpa että AP:n paikkakunnalla pulaa ei olisi, mutta kun tekosyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä laskut. Minulle tulee vain vuokra, netti ja sähkölasku. Pärjää jos ei osta mitään eikä tilaile mitään maksukanavia vaikka.
Etkö syö ollenkaan, etkä huolehdi hygieniasta?
Ja mitä jos on paljon reseptilääkkeitä?
Lääkekatto on sitä varten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä laskut. Minulle tulee vain vuokra, netti ja sähkölasku. Pärjää jos ei osta mitään eikä tilaile mitään maksukanavia vaikka.
Unohdit puhelin- ja vakuutuslaskun
Ei kai kukaan köyhä vakuutukseen tuhlaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö syö ollenkaan, etkä huolehdi hygieniasta?
Ja mitä jos on paljon reseptilääkkeitä?
Sossu maksaa lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki maksaa nykyään ihan tolkuttomasti. Sähkö on jäätävän kallista varsinkin omakotitalossa asuessa, lämmitysmuodostakin toki riippuen.
Sitten kun asuu vielä kaukana työpaikasta, auto on pakko pitää ja polttoaineet, vakuutukset ym, nin kiva kiva.
Että ihan työssäkäyvänäkin joutuu elämään ihan minimillä ja miettimään, millä laskut maksaa.
sähkö ei kyllä maksa omakotitalossa yhtään enempää kuin kerrostalossakaan.. Ihan samalla kWh-hinnalla saa kumpaankin.
Minulla vanhemmat asuu omakotitalossa ja itse asun kerrostalossa. Vanhemmilla sähkölasku 200 euroa, minulla 30 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Valitat ja et tee mitään. Olisit opiskellut itsellesi ammatin tai opetellut sijoittamista, jolloin myös pienellä rahalla voisi helposti saada lähes varmaa tuottoa. Itsestä on paljon kiinni, jos ei muuta niin festareita järjestetään ympäri suomea ja siellä voi pulloja keräämällä tehdä tuntuvat lisätulot, veroja ei tarvitse maksaa!
Sijoitusneuvoja neuvoo 🤣😂🤣😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitat ja et tee mitään. Olisit opiskellut itsellesi ammatin tai opetellut sijoittamista, jolloin myös pienellä rahalla voisi helposti saada lähes varmaa tuottoa. Itsestä on paljon kiinni, jos ei muuta niin festareita järjestetään ympäri suomea ja siellä voi pulloja keräämällä tehdä tuntuvat lisätulot, veroja ei tarvitse maksaa!
Sijoitusneuvoja neuvoo 🤣😂🤣😂
Niin, oikein pitää kädestä pitäen nääs neuvoa, että otat tuosta noin panttipullon ja viet sen kauppaan, siitä saat rahaa jolla voit ostaa itsellesi ruokaa ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sähkö ei kyllä maksa omakotitalossa yhtään enempää kuin kerrostalossakaan.. Ihan samalla kWh-hinnalla saa kumpaankin.
Minulla vanhemmat asuu omakotitalossa ja itse asun kerrostalossa. Vanhemmilla sähkölasku 200 euroa, minulla 30 euroa.
Et tainnut vieläkään tajuta. Sähkö maksaa ihan yhtä paljon. Omakotitalolaiset vain käyttävät sitä paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen takia sä jaksat. Voimia!
Anna lapsi huostaan ja ala juomaan. Silloin sossu maksaa kaikki laskut. Näin toimii Ab Suomi Oy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tainnut vieläkään tajuta. Sähkö maksaa ihan yhtä paljon. Omakotitalolaiset vain käyttävät sitä paljon enemmän.
Ja mikä merkitys tuolla viisastelulla on siinä kohtaa, kun pitää maksaa se lasku?
Kerro tarkemmin kulut ja menot, niin voit saada neuvoja.
Oletko kåynyt läpi kaikki laskusi vuoden ja kuukauden tasolla? Se vie aikaa, mutta kävinnläpi nettipankista koko vupden maksut ja kävi nopeasti ilmi, missä minulla kului rahaa eniten ja mistä pystyi säästämään. Sitten tein näiden kulujen perusteella excel-taulukon, jossa on eri menoerille kk-budjetti.
Ota juoppo mies. Se juo niin paljon pulloja tyhjiksi, että ne kauppaan kantamalla tienaatte!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä merkitys tuolla viisastelulla on siinä kohtaa, kun pitää maksaa se lasku?
Ehkä hän kaikessa viisaudessaan ajattelee, että siitä laskusta saa alennusta, jos pystyy osoittamaan, että ymmärtää laskun olevan sitä isompi, mitä enemmän on kuluttanut sähköä. Että se ei ole sähkö sinänsä, joka maksaa, vaan sen kulutus. :)