Mitä ruokana teillä tänään?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushia olen just tekemässä. Lisäksi porkkanakeittoa perunarieskojen kera. Ja suklaakiisseliä.
muuten huippua- mutta- ettei tule lapamato massuun raaka kala näes....voi elää vuosia isännäsään ja kasvaaaaaaaa pitkä lankakerä. hyvää ruokahalua
Lapamato elää vain makean veden kaloissa. Sushi tehdään suolaisen veden kaloista.
Tämä ei itse asiassa ei pidä paikkaansa että olisi joku jaottelu suolaisen ja makean veden kaloilla. Kalalajikohtainen asia pikemminkin. Jalokaloista ei saa lapamatoa kuten siiasta, lohesta, tonnikalasta, taimenesta. Hauesta, ahvenessa ja mateesta sen sijaan voi saada jos syö kypsentämättömänä tai pakastamattomana.
Todennäköisesti laitan meille grilliin possun sisafileen, johon teen täytteen valkosipulista, salviasta, öljystä ja fetasta. Jos löydän herkkutatin päiväkävelyltä niin teen siitä kermakastikkeen. Lisäksi perusfetasalaatti. Huomenna sitten nuudelikeitot siitä mitä fileestä jää syömättä.
Paistain jauhelihaa ja kasviksia pannulla sekä keitän linssejä sekaan.
Sulatan sörsseliä pakkasesta sekä lounaaksi, että päivälliseksi, ellen korvaa päivällistä sipseillä. Kaapissa on pussi, mutta en tiedä huvittaako avata sitä.
Sörsseliannokseni on kasattu 0,5 litran pakastusrasiaan seuraavasti: pohjalla vihannessekoitusta (porkkana-kukkakaali-vihreäpapu-herne), sen päällä vähän tummaa makaronia, jonka päällä on varsinaista pääsörsseliä. Pääsörsseli on kermainen kastike, jossa on punaisia linssejä, kanajauhelihaa, tomaattia, pinaattia sekä mausteita.
Olen jo ottanut päivän sörsselit jääkaappiin aamulla pakkasesta, mutta ovat varmasti vielä jäässä osin, joten kun kumoan rasiasta annoksen lautaselle, se on hieno jäätaideteos. Sulatan annoksen mikrossa ja sekoitan.
Lämmitän sörsselini aina liian kuumaksi, joten lisään ison kukkurallisen lusikallisen rasvatonta raejuustoa. Raejuuston pääfunktio on viilentää ruoka syöntilämpötilaiseksi, mutta olen myös ollut trendikäs raejuustonsyöjä ennen kuin siitä tuli someilmiö. Saatan joskus viilliintyä, ja laittaa myös vähän majoneesia. Sekoitan uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivän menu: Aamiaiseksi 3dl mustaherukkaa ja vadelmia puutarhasta. 4 munan juustomunakas, 100g paprika, 60g tomaatti ja 150g kurkku.
Lounas: 400g naudan pihvi ja 30g maustevoita ja 300g keitettyä kukkakaalia.
Illalla: 2prk tonnikalaa ja 100g raejuustoa, tomaattia, kurkkua.
Kahvia ja vettä juomaksi. Täytyy laihduttaa muutama kilo elokuussa oleviin juhliin, siksi näin tarkat tiedot ruuista.
Jäätävä määrä proteiinia sun ruuassa. Käy sydämen päälle noin suuri määrä ja tukkii suonet. Aika moni bodari on kuollut elämänsä kunnossa..
Proteiiniin bodarit varmaan kuolevatkin. Tuossahan on selkeä laihdutus meneillään, joten tuskin siinä sydänkään tukkeutuu. En ole kyllä kuullut, että proteiini sydänkohtauksia aiheuttaa. Rasva ja kolesteroli aiheuttaa.
Kanahampparit ja grilliperunat. Jälkkärinä mansikoita ja vaniljajäätelöä.
Tänään tonnikalaa ja riisiä.
Eilen oli Trunpin sponsoroima ruokailu, hinnasta ei hajuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on vielä kaupassa ja menu tarkentuu vasta kun näen mitä saa halvalla. Eli en vielä yhtään tiedä.
Tekis mieli jotain fisua.
Tee lohilaatikkoa. Pakastesipuliperunat ja 300 gr lohta, purkki kermaa. Ei maksa paljon, hyvää tulee kun tunnin pidät uunissa ja riittää naapurin nälkäiselle lapsellekin.
Paistan kanasuikaleet sipulin kanssa ja keitän perunat. Harmi kun en muistanut ostaa pippurikermaa.
Vierailija kirjoitti:
Paistan kanasuikaleet sipulin kanssa ja keitän perunat. Harmi kun en muistanut ostaa pippurikermaa.
Mitä ihmettä on Pippurikerma?
Et osaa itse laittaa pippuria kermaan??
Maksakastiketta ja keitettyä perunaa!
Syödään kotitekoisia hampurilaisia. Grillataan hampurilaispihvit ja ananakset. Lisäkkeinä normikamat eli valkosipulimajoneesia, sipulia, ketsuppia, salaattia, tomaattisiivuja ja tosiaan cheddarit laitetaan grillissä pihvin päälle sulamaan. Pikkelssiä löytyy kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivän menu: Aamiaiseksi 3dl mustaherukkaa ja vadelmia puutarhasta. 4 munan juustomunakas, 100g paprika, 60g tomaatti ja 150g kurkku.
Lounas: 400g naudan pihvi ja 30g maustevoita ja 300g keitettyä kukkakaalia.
Illalla: 2prk tonnikalaa ja 100g raejuustoa, tomaattia, kurkkua.
Kahvia ja vettä juomaksi. Täytyy laihduttaa muutama kilo elokuussa oleviin juhliin, siksi näin tarkat tiedot ruuista.
Jäätävä määrä proteiinia sun ruuassa. Käy sydämen päälle noin suuri määrä ja tukkii suonet. Aika moni bodari on kuollut elämänsä kunnossa..
Proteiiniin bodarit varmaan kuolevatkin. Tuossahan on selkeä laihdutus meneillään, joten tuskin siinä sydänkään tukkeutuu. En ole kyllä kuullut, että proteiini sydänkohtauksia aiheuttaa. Rasva ja kolesteroli aiheuttaa.
Noissa proteiineissa on jäätävä määrä tydyttynyttä rasvaa ja kolesterolia. Punainen liha aiheuttaa vielä syöpää päälle.
Me oltiin mun vanhempien luona. Oli perunoita, paistettua nieriää ja tomaattia, kurkkua, herneitä jne. Mä leivoin jälksiruuaksi mustikkapiirakan. Me syödään illalla eilistä kesäkeittoa.
Tonnikalawrapeja, en ollut aiemmin tehnyt. Ihan ok, mutta tuskin jää vakkarilistalle.
Vierailija kirjoitti:
Tonnikalawrapeja, en ollut aiemmin tehnyt. Ihan ok, mutta tuskin jää vakkarilistalle.
Niin jälkkäriksi suklaakakkua, muistuttaa mutakakkua ja siihen vielä sulatettu suklaa päälle. Tuo onnistui tosi hyvin ja varmasti teen toistekin.
Itse tehty pitsa.