Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: "Jopa 200-300 euroa päivässä" - Nyt kannattaa mennä metsään. No niin, työttömät! HOPI HOPI!

Vierailija
25.07.2026 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c37a2d0b-b784-449a-ad7b-0df9aabfc5f2

"Mustikan ja lakan kausi on parhaimmillaan. Se tarkoittaa, että nyt metsässä voi päästä kohtuulliselle tuntiansiolle.

Hillan ja mustikan sato on ollut "todella hyvä", toimitusjohtaja Loreno Dalla Valle kertoo.

- Päivässä voi tienata jopa 200-300 euroa, Dalla Valle sanoo."

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ei näe, kun on värisokea?

Entä jos ei ole käsiä ja jalkoja?

Vierailija
62/140 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai. Nyt on ihan  alan firma spämmäämässä huikeita tienestejä vaikka maksavat vain 3e kilolta 🤣🤣🤣

Joo, aika kova pitää olla jos sata kiloa päivässä poimii ja roudaa mustikoita metsästä 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, ettei silloin ole enää työttömänä työvoimatoimiston listoilla.

Vierailija
64/140 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuokaan eivät ole niin suuria esteitä kuin haluttomuus tarttua itseään niskasta kiinni.

Vierailija
65/140 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäiselle naiselle metsä ei ole turvallinen vaihtoehto. Voi joutua rais katuksi tai mur ha tuksi. Ukkonenkin voi tulla ja salama iskeä päähän.

Vierailija
66/140 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
67/140 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulos ja metsään, suosittelen lämpimästi.

Vierailija
68/140 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuokaan eivät ole niin suuria esteitä kuin haluttomuus tarttua itseään niskasta kiinni.

Eikö? Minulta amputoitiin tänä kesänä vasen jalka, olen pyörätuolissa ja toki odottelen että haava paranisi jotta voin harjoitella proteesin käyttöä. Minä olen ihan tyytyväinen jos talvella pystyn jotenkuten kävelemään, silloin on kyllä marja-aika ohi.

Vierailija
69/140 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mut kun menee tuet". Tuohan on työttömien vakioselitys, jos joku mitään tienestiä ehdottaa.

Minä en selitä mitään. Sairaudet ovat vieneet iso osan työkyvystä eikä ole autoa. Töitä olen tehnyt yli 30 vuotta.

Vierailija
70/140 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai. Nyt on ihan  alan firma spämmäämässä huikeita tienestejä vaikka maksavat vain 3e kilolta 🤣🤣🤣

Sangollisesta mustikkaa itse myymällä saa n.50-60 euroa ja jos poimii yritykselle 3 e/kg hintaan, niin saa 15 e. Ei kyllä kannata yrityksille mennä töihin. Mustikat on helppo myydä omilla kanavilla tai jos ei ole, niin luo sellaisia.

Vierailija
71/140 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jo keräämässä hillaa. Tienasin 700 euroa 3 päivässä. Oli pakko kerätä koska perämoottorini hajosi ja aion ostaa uuden. Menen vielä tiistaina keräämään 20 litraa josta saan 15 euroa litra.

Vierailija
72/140 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö? Minulta amputoitiin tänä kesänä vasen jalka, olen pyörätuolissa ja toki odottelen että haava paranisi jotta voin harjoitella proteesin käyttöä. Minä olen ihan tyytyväinen jos talvella pystyn jotenkuten kävelemään, silloin on kyllä marja-aika ohi.

Voimia toipumiseen ja uuteen elämänvaiheeseen. Jos asenne on kunnossa, niin päihität suuren joukon porukkaa, joilla on raajat tallella. Ja tässä ei ole siis kyse vain marjanpoiminnasta, vaan elämästä yleensäkin.

Vierailija
73/140 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin vaan työttömät

Vierailija
74/140 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee käytyä melkein päivittäin tähän aikaan vuodesta keräämässä antimia. myyntiin ei kyllä mene vaan itselle ja läheisille.

Vierailija
75/140 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyystukia ei pitäisi maksaa ollenkaan heinä-syyskuussa kun työttömät voisivat kerätä marjoja.

Työläisiltä kesäloma rahat pois että voisivat osallistua talkoisiin ja kerätä marjoja.

Työläiset mielummin syö marjat 🤣

Vierailija
76/140 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8-10 euroa/kilo maksetaan. Ämpärillisiä myyvät sitten 30-50 euron hintaan 

Vierailija
77/140 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis sairaslomalla vai työtön työnhakija ? 

Vierailija
78/140 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte te työttömät mennä ihan itsellennekin niitä marjoja poimimaan vaikka sen pakastelokeron (tähän tulee pian 10 työtöntä kertomaan ettei ole pakastelokeroa) täyteen.

Vierailija
79/140 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyystukia ei pitäisi maksaa ollenkaan heinä-syyskuussa kun työttömät voisivat kerätä marjoja.

Miksei kunnat järjestä marjabusseja tai pienempiä kimppakyytejä, joka veisi halukkaat metsään ja hakisi illalla pois? Kyydin voisi maksaa niillä marjoilla. Itse keräisin mutta mahdotonta isompi määrä ilman omaa autoa.

Vierailija
80/140 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei kunnat järjestä marjabusseja tai pienempiä kimppakyytejä, joka veisi halukkaat metsään ja hakisi illalla pois? Kyydin voisi maksaa niillä marjoilla. Itse keräisin mutta mahdotonta isompi määrä ilman omaa autoa.

Hyvä idea!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi