Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: "Jopa 200-300 euroa päivässä" - Nyt kannattaa mennä metsään. No niin, työttömät! HOPI HOPI!

Vierailija
25.07.2026 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c37a2d0b-b784-449a-ad7b-0df9aabfc5f2

"Mustikan ja lakan kausi on parhaimmillaan. Se tarkoittaa, että nyt metsässä voi päästä kohtuulliselle tuntiansiolle.

Hillan ja mustikan sato on ollut "todella hyvä", toimitusjohtaja Loreno Dalla Valle kertoo.

- Päivässä voi tienata jopa 200-300 euroa, Dalla Valle sanoo."

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kovia kerääjiä jotkut.

Itse olen huono kerääjä, olin alkuviikosta mustikassa, sain 5 litraa reilun kahden tunnin aikana ja kaksi päivää popsia särkylääkettä sen jälkeen.

Ei tule helpolla talven marjat.

Eilen poimin litran vadelmaa, se oli mukavampaa, kun ei tarvitse kyykkiä

Tänään olen menossa noukkimaan punaherukkaa. Siinäkään ei onneksi tarvitse kyykkiä.

Hyviin tienesteihin pääsee  hyväselkäinen, hyvällä paikalla keräävä, kenellä on nahdollisuus kuljettaa ämpäreitä autolla. Jos vaikka poimit ton viisi ämpäriä niin et viittä ämpäriä vaikka bussilla kuskaile.

Vierailija
22/41 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai. Nyt on ihan  alan firma spämmäämässä huikeita tienestejä vaikka maksavat vain 3e kilolta 🤣🤣🤣

Oon mustikoita putsaillessa välillä miettinyt mitäköhän roskaisista maksetaan kun jaksan kyllä rämpiä metsässä työpäivän ylitunteineen, mutta perkaaminen vie hermoja.

Eivät ilmoita hintojaan jostain syystä julkisesti sivuillaan?

Ostaako kuluttajat roskaista mustikkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyystukia ei pitäisi maksaa ollenkaan heinä-syyskuussa kun työttömät voisivat kerätä marjoja.

Työläisiltä kesäloma rahat pois että voisivat osallistua talkoisiin ja kerätä marjoja.

Persut leikkasivat kesälomarahoja 25%  Soinin aikaan.

Persu hullukin tuli jankuttamaa paskaa!

Vierailija
24/41 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työllistenkin kannata mennä metsään. Monella kesäloma kesken, niin nyt on hyvin aikaa olla metsässä ja käyttää siellä päivästä se 10h.

Vierailija
25/41 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjametsässä käynti on ahkeran vanhan ajan kansan työtä. Nykyaikana harva nuorempi ihminen viitsii marjastaa. Se olisi kauhistus TikTok- sukupolvelle.  Ei ole ehkä lapsena saanut esimerkkiä siihen. Itse tunnustan, että vanhempani olivat todella ahkeria marjastajia, mutta itse olen patalaiska, joskin sisarukseni olivat ahkeria poimijoita. Sitäpaitsi marjastus on vaativaa, vaativampaa kuin yksikään etätyö. 🤣😂😅

Vierailija
26/41 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en mene metsään, koska siellä voi tulla vastaan karhu - tai mies.

Vierailija
27/41 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjametsässä käynti on ahkeran vanhan ajan kansan työtä. Nykyaikana harva nuorempi ihminen viitsii marjastaa. Se olisi kauhistus TikTok- sukupolvelle.  Ei ole ehkä lapsena saanut esimerkkiä siihen. Itse tunnustan, että vanhempani olivat todella ahkeria marjastajia, mutta itse olen patalaiska, joskin sisarukseni olivat ahkeria poimijoita. Sitäpaitsi marjastus on vaativaa, vaativampaa kuin yksikään etätyö. 🤣😂😅

aha

Vierailija
28/41 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mut kun menee tuet". Tuohan on työttömien vakioselitys, jos joku mitään tienestiä ehdottaa.

Ei mene marjojen keräämisestä tai myymisestä. Marjafirmoille vain ei kannata myydä, koska maksavat alle puolet siitä mitä muuten saa.

Vierailija
29/41 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ketju aloitettiin, koska ap luulee että työttömyystuet lakkaavat, jos marjoja kerää ja myy. Eivät mene ja myyntikin on verotonta. Voitte siis lopettaa marjaintoilun työttömien osalta. 

Vierailija
30/41 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en mene metsään, koska siellä voi tulla vastaan karhu - tai mies.

Se on kyllä totta. Kannattaa valita miehetön metsä. Onkohan niitä?

Vierailija
31/41 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyystukia ei pitäisi maksaa ollenkaan heinä-syyskuussa kun työttömät voisivat kerätä marjoja.

Työläisiltä kesäloma rahat pois että voisivat osallistua talkoisiin ja kerätä marjoja.

Työläisillä on enemmän valtaa niin eivät he mihinkään orjuuteen osallistu :))))))

Vierailija
32/41 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkun menet Intiaan ja kaivat kultaa ja rikastut,jopa 30 000e per päivä.

On siinä kantamista koko päivälle ku hakee ämpärin kerrallaan mustikoita jostai korvesta kävellen . 

Mullapa onkin polkupyörä ja saan sillä tuotua 3 ämpäriä. 

Vierailija
33/41 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullut alkoi länkyttää paskaa heti aamusta!

Vierailija
34/41 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjat tekee ihmeitä ihmismielelle.

Vierailija
35/41 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti:  " Marjastus on kunnioitettavampaa, kuin yksikään tyhjänpäiväinen etätyö ". 

Vierailija
36/41 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aurinkoinen keli. Ulos merenrannalle kävelemään ja siitä sitten yhteen kivaan kahvila-ravintolaan viinilasilliselle miehen kanssa ja syödään ehkä katkarapuleivät tai jotain muuta. Lauantaisin pitää nauttia, varsinkin kesällä kun on hyvät ilmat. Metsässä rämpiminen ei kuulu mun harrastuksiin missään oloissa.

Vierailija
37/41 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjastus on maalaisten harrastus.

Vierailija
38/41 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marjat tekee ihmeitä ihmismielelle.

Otahan lääkkeet juoppo!

Vierailija
39/41 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mut kun menee tuet". Tuohan on työttömien vakioselitys, jos joku mitään tienestiä ehdottaa.

Hittoako ilmoitat niistä kelalle, ei ne herratkaan verottajalle kaikkea ilmoita.

Vierailija
40/41 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei näytä siltä että dalla vallella on kokemusta marjankeruusta yhtään kun tuollaisia lupailee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi