IL: "Jopa 200-300 euroa päivässä" - Nyt kannattaa mennä metsään. No niin, työttömät! HOPI HOPI!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c37a2d0b-b784-449a-ad7b-0df9aabfc5f2
"Mustikan ja lakan kausi on parhaimmillaan. Se tarkoittaa, että nyt metsässä voi päästä kohtuulliselle tuntiansiolle.
Hillan ja mustikan sato on ollut "todella hyvä", toimitusjohtaja Loreno Dalla Valle kertoo.
- Päivässä voi tienata jopa 200-300 euroa, Dalla Valle sanoo."
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Paljon rahaa metsissä.
Joillakin on ja saavat yhteiskunnan tukia niihin. Iltalehti 26.7. 2026.: ”Jaossa kymmeniä miljoonia. Suurin yksittäisen metsänhoitoon liittyvän valtiontuen saajan tukipotti nousee yli 300 000 euroon. Eräs yksityishenkilö saa tukea yli 54 000 euroa. Näin Suomen valtio jakelee tukia suoraan metsänomistajille. Vuonna 2025 metsänhoidon tukirahoja oli jaossa noin 37, 3 miljoonaa euroa.” Jokaisen oikeudella pääsee metsää omistamatonkin nauttimaan metsätuotoista, kun jokainen, jolla riittää kunto ja terveys, pääsee keräämään marjoja ja sieniä. Verokarhu ei käy kimppuun, kunhan käyttää itse, tai myy saaliin lakien mukaan.
Mulla on parempaakin tekemistä kuin olla metsässä marjastamassa. Kyllä metsässä tykkään olla mutta en marjastamassa. Menkööt ne jotka haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä aattelin etten mee ens kesänä töihin vaan omalla ajalla käyn keräilemässä marjoja. Pitää vaan satokausikalenteri äppi ostaa, koska muuten en varmaankaan montaa puolukkaa löydä...
Tämä kesä menee töissä, mut mieluummin rymyisin vaikkapa tuolla metässä...
Olet varmaan tietoinen siitä, että hyviä Marja- ja sienisatoja on vain harvoin. Vuodet ovat aivan erilaisia satojen suhteen. Kylmä kevät, kuiva kevät, pölyttäjät eivät heränneet ennen kukintaa, sateet, ym. ym., vaikuttaa marjojen määrään. Vaikka olisi varaa ostaa se yhden kirjoittajan ehdottama ” halpa” 600 €:n auto,vain yhden kuukauden kela-tuella”😂myös tarvitaan hyvää tuuria. Sitten kun kaikki muutkin muuttujat sattuvat kohdalle, niin nuori, terve, hyväkuntoinen, punkkeja, ym. metsäneläimiä pelkäämätön voi muutaman satasen tienata. Punkkirokotukset maksavat lähes 309€, eikä edes tehoa borrelioosiin. Tonnien tienesteihin harva pystyy. Ennen kuin huutelee näitä, perskokkarejuttuja, pitää käydä itse keräämässä ainakin se ämpärillinen ja huudella vasta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Mä aattelin etten mee ens kesänä töihin vaan omalla ajalla käyn keräilemässä marjoja. Pitää vaan satokausikalenteri äppi ostaa, koska muuten en varmaankaan montaa puolukkaa löydä...
Tämä kesä menee töissä, mut mieluummin rymyisin vaikkapa tuolla metässä...
Varmaan saat ensi kesänäkin suhteillasi töitä, kuten nytkin. Takuulla helpommalla saat palkan kuin, että hörhöilet ihanasta metsässä rymyämisestä ensi kesänä. Mutta kokeile ihmeessä. Jospa se avaa silmät todellisuuteen!
Vierailija kirjoitti:
Ai. Nyt on ihan alan firma spämmäämässä huikeita tienestejä vaikka maksavat vain 3e kilolta 🤣🤣🤣
50 e ämpäri
Vierailija kirjoitti:
Minä en mene metsään, koska siellä voi tulla vastaan karhu - tai mies.
Tai käärme voi purra!
Vierailija kirjoitti:
Senkun menet Intiaan ja kaivat kultaa ja rikastut,jopa 30 000e per päivä.
On siinä kantamista koko päivälle ku hakee ämpärin kerrallaan mustikoita jostai korvesta kävellen .
Sitä kutsutaan työksi. En ylläty ettei se sinulle maistu.
Ei jaksa, mukavampaakin tekemistä on tuleville päiville. Enkä tarvitse lisätienestejä, tuet riittävät hyvin omiin tarpeisiini.
Vierailija kirjoitti:
Äh.
Saan nytkin la-su sote keikka yövuorosta 450e neton.
Työttömänä?
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa, mukavampaakin tekemistä on tuleville päiville. Enkä tarvitse lisätienestejä, tuet riittävät hyvin omiin tarpeisiini.
Ei kannata mennä metsälle ainakaan tienaamismielessä. Kaikki kun on veronalaista tuloa.
Vierailija kirjoitti:
Täähän on mukavaa kun kukaan työtön ei tarvitsekaan töitä tai rahaa 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata mennä metsälle ainakaan tienaamismielessä. Kaikki kun on veronalaista tuloa.
Aivan, mukavempi minun rahoilla elellä 😊
Vierailija kirjoitti:
Saan pääomatuloja enemmän joten miksi kyykkiä pusikoissa?
M56
Mahtava homma kun työttömillä menee hyvin 😊
Vierailija kirjoitti:
Mulla on parempaakin tekemistä kuin olla metsässä marjastamassa. Kyllä metsässä tykkään olla mutta en marjastamassa. Menkööt ne jotka haluaa.
Tuet pitäs ottaa pois tämmösiltä joille ei työ kelpaa.
Anteeksi nyt vaan todella kovasti mutta en ymmärrä miksi kotimaisia työttömiä ja kesätöitä vailla olevia opiskelijoita ei saada loppukesän ja alkusyksyn ajaksi Suomen metsiin poimimaan marjoja vaan marjanpoimijat pitää tuoda tänne ulkomailta. Kun siellä ahkerasti poimii niin pääsee oikeasti ihan hyville tienesteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyystukia ei pitäisi maksaa ollenkaan heinä-syyskuussa kun työttömät voisivat kerätä marjoja.
IMEMUNAAA
Niin imenkin ja hyvää on. Sinulle ei taida työ maistua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuet pitäs ottaa pois tämmösiltä joille ei työ kelpaa.
Siitä vain aktiivisesti vaalityötä tekemään ehdokkaan ja puolueen eteen, joka kannattaa tukien tiukentamista tai poistamista.
Jos on edes jonkinlaisia matematiikan taitoja, niin useimmat ihmiset osaa kyllä tehdä laskelmia mikä omassa tilanteessa on taloudellisesti kannattavaa toimintaa, ja mikä ei.
Luontokokemus itsessään on tutkitusti terveellinen kokemus. Varsinkin henkisesti.
Mutta monesta muusta aktiviteetista ansaisee enemmän ja helpommin.
Jos henkilö on sitten aivan minimissä olevilla tuilla ja tt-tuen asiakas, niin säännöt kyllä varsin tehokkaasti estää lisätulojen hankkimisen. Monet täällä ovat jo ehdottaneet, ettei ilmoita tuloja, eli ovat yllyttäneet laittomaan toimintaan? Jos tästä jää kiinni, niin melkoinen "soppa" on lusikoitavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai. Nyt on ihan alan firma spämmäämässä huikeita tienestejä vaikka maksavat vain 3e kilolta 🤣🤣🤣
50 e ämpäri
Niin, kun myy yksityiselle ostajalle saa 50€/ämpäri. Metsien aluskasvillisuus ja ekosysteemi kiittää, jos haravapoimuireilla varvikot repivien bisnesrepijien sijaan maltillisemmat, luontoa kunnioittavat poimijat keräävät marjat. Tiliä tulee enemmän, jos ämpärillinen painaa 5 kg = 50€ - 15€= 35,00 € ämpäriltä, kun ei myy marjahuijareille.
Äh.
Saan nytkin la-su sote keikka yövuorosta 450e neton.