Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 vuotiailla vessa unohtui, kun vauva tuli taloon!! Apua!!

22.05.2007 |

Meillä on tyttö ja poika, tasan 3 v. Oppivat talven ja kevään aikana kuiviksi, yö kuiviksikin. Vahinkoja tuli silloin tällöin tietenkin.

Vauva syntyi huhtikuun lopulla ja samaan paikkaan loppuivat kaksosten vessassa asioinnit.

Kaikki tehdään housuun, niin hereillä kuin nukkuessakin. Välillä harrastetaan sitä että ollaan menossa vessaan mutta pissataankin housuun viimemetreillä.

Poika tekee sitä että jos on ilman vaippaa niin saattaa mennä sänkyyn vaan pissalle.....

Ja tyttö lirauttaa aina sen verran housuun että housut kastuu ja on pakko vaihtaa.

Kuukauden olen nyt 3 koneellista päivittäin pessyt, patjoja ja muitan myöden.

Hermo alkaa olemaan kireellä, kun takapakkia on tullut tosi rajusti.

Mitähän tässä pitäis tehdä.. Hyvällä ja pahalla ollaan yritetty, ja en enään tiedä mitä tehdä.

Ja että tämä on jo kestänyt yli kuukauden..

Nyt on neuvot tarpeen.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan ollessa 5kk alkoi 3+ esikoinen kakkimaan housuinsa.

En alkanut asiasta meuhkaamaan, koska taantuma johtui epäilemättä ahdistuksesta, jota ei osannut muutoin tuoda julki. Olin ollut kovin kummissani, koska hän oli alusta alkaen ylpeä ja hyvin avulias veli ilman huolen häivää-ei piiruakaan mustis.

Housuihin kakkimista kesti 2-3 viikkoa. Koko sen ajan(n.kolme krt päivässä) hoin häntä siivotessa, että " ei haittaa, koita muistaa käydä ajoissa vessassa."

Aika parantaa:)

Vierailija
2/2 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä itse asiassa kiinnittänyt moisiin ' pikkuseikkoihin' sen kummempaa huomiota. Eli annoin lutkuttaa tuttia ja pissiä vaippaan, vaikka siis kuiva olikin jo. Pojasta tuli siis uudelleen ' vauva' . Minä tiesin, että kyse on vaan huomionhakemisesta, mustasukkaisuudesta, taatumasta takaisin vauvaksi- se on normaalia, tavallista ja menee kuin meneekin ajan kanssa ohi. Taantumaa kesti parisen kuukautta ja nyt kaikki on jo like before.

Älä missään tapauksessa ala rankaista ja kiukustu asiasta, sillä se on luonnollinen tapa lapsilla purkaa sitä pahaa oloa, mikä väistämättä tulee, kun äidillä onkin uusi vauva hoivattavana ja se saa suurimman osan huomiosta. Jos lapsesi on ollut kuiva, se on sitä edelleenkin, vaikka siis pissa/kakka tuleekin housuun. Lapsillasi on pidätyskyky ja he ovat täysin tietoisia, milloin kakka tulee. Kyse ei olekaan siitä. Tää on ihan psyykkinen juttu ja vaatii aikaa.

Mä voisin luvata, että housuun tekeminen loppuu kun vauva kasvaa eli ajan kanssa. Näin se on tapahtunut kaikilla muillakin, joiden samanlaisia tarinoita olen kuunnellut. Älä siis huoli, koita vaan jaksaa. Mitä vähemmän kiinnitätä asiaan huomiota (jota ne sillä hakee), se loppuu kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla