Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten naisten unelmamatka päättyi pahimpaan painajaiseen - Nyt Frejan, 21, isä kertoo Iltalehdelle, mitä todella tapahtui

Vierailija
24.07.2026 |

Karsten Sørensenin tytär kuoli metanolimyrkytykseen unelmiensa matkalla. Isä toivoo, että Frejan kohtalo voisi toimia varoittavana esimerkkinä muille.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/b3ebe5e5-17ad-4276-be16-511c2d22126d

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

19-vuotias on vielä ihan lapsi ja naiivi. Itse kyllä yrittäisin estää viimeiseen asti matkustamasta johonkin kehitysmaahan.

Ei 19v ole lapsi vaan aikuinen. Tapaus on kuitenkin erittäin ikävä.

Vierailija
22/58 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

19-vuotias on vielä ihan lapsi ja naiivi. Itse kyllä yrittäisin estää viimeiseen asti matkustamasta johonkin kehitysmaahan.

Ongelma on ettei koko elämän tutussa ja turvallisessa länsimaassa kasvanut nuori välttämättä osaa tai ymmärrä tunnistaa vaaroja. Vaikka merkit olisivat hyvin selvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko viinaa juoda, oma häpeensä. Jos Luoja olis tarkoittanu viinan ihmiselle tarpeelliseksi, ihminen olis syntynytkin humalassa.

Vierailija
24/58 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus on vaan parasta matkustaa länsimaissa. Nuo kehitysmaat ovat vähä niin kuin venäläistä rulettia pelaisit hengelläs.

Suomesta en mene kauas. Jopa Tallinnassa yön aikana lähtee lompakko ja housut. Turvaton olo alkaa näkyä kaikkialla. Terveisiä Pukkilasta.

Vierailija
25/58 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus on vaan parasta matkustaa länsimaissa. Nuo kehitysmaat ovat vähä niin kuin venäläistä rulettia pelaisit hengelläs.

Suomesta en mene kauas. Jopa Tallinnassa yön aikana lähtee lompakko ja housut. Turvaton olo alkaa näkyä kaikkialla. Terveisiä Pukkilasta.

Ai Suomessako ei sitten muka näy? Menepä itikseen, kantsuun, koivikseen, Myyrmäkeen, suvelaan, puotilaan tms jne. Aivan uskomatonta menoa.

Vierailija
26/58 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kuollut monta jotka ostaneet Venäjällä käydessään alkoholia jossa on olut metanolia.

Ostamalla alkoholia, muuta juomaa, tai safkaa kehitysmaasta voi ikäänkuin kehitysmaan tuoda tännekin, ja niin siinä sitten voi käydä...

Vierailija
27/58 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hostellin pitäjä terästäny votukan. 😃

Vierailija
28/58 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en matkusta kuin länsimaisissa sivistysvaltioissa, jotkut itäblokin maat on mulle nou nou. Miksi pilaisin lomani, jossain alijehittyneessä maassa, jossa kaikki on vähän niin näin,

Vierailija
29/58 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöt/nuoret naiset ovat vielä suuremmassa vaarassa. He ovat monien rikollisten kohderyhmiä.

Noissa maissa ei ikinä kannata ottaa mitään ilmaisia tarjoiluja niin naisen kun miehen, koskaan ei tiedä onko joukossa metanolia tai vaikka tyrmäystippoja.

Vierailija
30/58 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aasiassa matkustaa 400 miljoonaa turistia vuodessa. Suurin osa heistä ei kuole alkoholimyrkytykseen.

Vierailija
31/58 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laos on yksi niistä Aasian maista jossa länsimaisen ihmisen elämä ei ole tärkeä. Vain hänen rahat kiinnostaa. Siellä kävijät tietää mitä tarkoitan. Paikalliset menevät ahneuksissaan ja rahan himossa ohi arabien ja kreikkalaisten.

Vierailija
32/58 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanivaltiossa ei kannata ostaa edes banaaneja.

Vierailija
33/58 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on selvästi suomalaisten vika, joten ehdotan eduskunnalle alkoholiveron korottamista.

Vierailija
34/58 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuussa 2024 ja nyt varoitellaan...ok :D

Vierailija
35/58 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesin tytön joka turkinmatkallaan joi ihan kunnollisesta kaupasta ostettua votkaa, valitti illalla mahakipua ja oli aamulla kylmänä, syynä metanolimyrkytys.

Turkki ei ole kunnollinen maa. Siellähän turistia huijataan oikein kunnolla.

Vierailija
36/58 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset kuolee joskus, mutta ei se tarkoita etteikö kannattaisi käyttää järkeään. Suomessa esim. pääsee helpoiten hengestään lähtemällä mukaan perussuomalaiseen ryyppyremmiin.

Tosin nuorilla naisille tuskin on sitä ongelmaa, että alkaisi pyörimään perussuomalaisissa ryyppuporukoissa.

Vierailija
37/58 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasiassa on ollut näitä aina ennenkin. Osa juomista joko tahallaan myrkyssä tai joku outo vahinko. Ihmisuhrausta. Nuorena itse tiesin nämä jossain vaiheeessa koska olin varovainen, luin tiedotuksia ja ei matkoja. Eikä liika eksoottisuus houkuta.

Vierailija
38/58 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä Laosissa yksittäinen hostelli jossa tämä tapahtunut - maassa varmaan kymmeniätuhansia kauppoja/hostelleja/hotelleja/rafloja tms. anniskelupaikkoja jossa alkoholia tarjolla...Kumma kun ei anneta matkustusvaroituskisa "koko Aasiaan" ?

En muista, että Suomessa olisi ihmisiä kuollut juotuaan baarin myymää myrkkyviina. Ihmisiä on hyvä muistuttaa millaista elämä on noissa köyhissä maissa.

Vierailija
39/58 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on ettei koko elämän tutussa ja turvallisessa länsimaassa kasvanut nuori välttämättä osaa tai ymmärrä tunnistaa vaaroja. Vaikka merkit olisivat hyvin selvät.

Sen takia Suomeakin muutetaan kiireenvilkkaa persläpimaaksi.

Vierailija
40/58 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei 19v ole lapsi vaan aikuinen. Tapaus on kuitenkin erittäin ikävä.

Niin just. Nyt mäkin näkisin tän tilanteen niin, että tyttö on aina uhri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä