Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: osallistutko hyväntekeväsyys keräyksiin ja jos et osallistu niin miksi et?

Vierailija
22.05.2007 |

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio kun ei avusta kys. järjestöä, ihan yksityisihmisten rahoilla ovat saaneet noin paljon aikaan. Samaan paikkaan voi muuten viedä esim. vanhoja pyyhkeitä, menevät suoraan käyttöön- eiköhän siitäkin jo näe, että tarve on huutava...niin ja vapaaehtoiseksi pääsee myös.

En anna rahaa mihinkään, mikä menee Afrikkaan. Miksi? Siksi, koska afrikkalaiset eivät ole kiitollisia mistään ja vain pieni prosentti rahoista päätyy köyhille. Sotapäälliköt ym. nappaavat ison osan ja kuukausittain avustuslaivoja ryöstetään. Sitäpaitsi Suomi on jo täynnä maahanmuuttajia, tarvitseeko heitä elättää sekä täällä että siellä..?

Konkreettinen apu, esim. tarvikkeet, vaatteet jne. on mielestäni fiksumpi tapa auttaa kuin pelkkä raha. Ja paras tapa tukea esim. katastofin uhreja olisi matkustaa itse paikan päälle viemään tavaraa tai tukea paikallisia yrittäjiä ostamalla heiltä jotain.

Vierailija
2/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikkaa on avustettu kymmeniä vuosia, pelkästään esim. Tansaniaan on lahjoitettu rahaa SATOJA MILJARDEJA EUROJA ja vain huonommin on asiat.

Raha ei ole oikea ratkaisu ongelmiin. Niin ikävältä kuin se kuulostaakin on esimerkiksi afrikkalaisten itse ryhdistäydyttävä ja muutettava maidensa hallintoa. Ei se mitään auta että sinne lähetetään rahavuoria jotka menevät muutamille rikkaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onneksi on ihmisiä jotka katsovat näitäkin asioita vähän laajemmasta näkökulmasta.

Yleensä näihin avustusjärjestöjen toimintaan osallistuu parempituloiset ja paremmin koulutetut ihmiset joilla on perspektiiviä asioihin.

Vierailija
4/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-/taaperokasseja olen kerännyt, samoin joulupataan laitan joka vuosi kassillisen leluja ja kirjoja.

Vaatteita vien UFFin laatikkoon.

Vierailija
5/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta totta miksi ne ei soskussakin sano vaan köyhille että ryhdistäydy, auta itteesi et sä täältä mitään rahaa saa.

Vierailija
6/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa on mutta ei saada minkäänlaista parannusta oman maan oloihin, samat rikkaat vain rikastuu ja muut köyhtyy.

Vierailija:

Mutta totta miksi ne ei soskussakin sano vaan köyhille että ryhdistäydy, auta itteesi et sä täältä mitään rahaa saa.

Vierailija
7/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paremmin koulutetut ihmiset joilla on perspektiiviä..... huh huh.

Kuule, kyllä sitä ihan keskivertaisilla tuloilla ja koulutuksellakin osataan auttaa. Älkää nyt aina vähätelkö. Ja sitä paitsi moni paremmin koulutettu ihminen osallistuu niihin vaan maineen ja kunnian takia eivätkä oikeasti ajattele sitä kohdetta mihin avustus menee.

Itse olen halunnut keskittää avustamiseni paikalliselle kehitysvammaisten tuki ry:lle koska ihan henkilökohtaisesti tunnen henkilöitä jotka tätä apua tarvitsevat, eli siis välitän ihan oikeasti.

Vierailija:

Yleensä näihin avustusjärjestöjen toimintaan osallistuu parempituloiset ja paremmin koulutetut ihmiset joilla on perspektiiviä asioihin.

Vierailija
8/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri yhtään mitään, veikkaan minä!

Minä en usko että kaltaisellasi white trash ihmisillä on edes rahaa saati empatiaa muita ihmisiä kohtaan..

Vierailija
9/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitetaan aina pehmoleluja ja vaatteita keräyksiin jne. + aloitteleviin hankkeisiin. Esim. olin tukemassa Walters kahvilaa 15 vuotta sitten ja olin statukseltani silloin 18v opiskelija, kyllä sitä rahaa löytyy jos on uskoa asiaan.

Vierailija
10/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on laajempaa, eikä kiinni yksilöistä. Siellä on maita joissa kaikki on köyhiä täällä vaan luuserit.

Vierailija
11/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa Afrikan maassa oikein toivotaan että ne avustusrahavirrat ehtyvät. Eihän mihinkään muutokseen ryhdytä kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Sitten kun rahavanat menee kiinni niin on jo itsetutkiskelun paikka. Valitettavasti vallankumoukselliset vielä hyvin pieni ryhmä monessa maassa joten tarvitaan muutakin apua kuten esimerkiksi se rahavuorien lakkauttaminen.

Vierailija:

En juuri yhtään mitään, veikkaan minä!

Minä en usko että kaltaisellasi white trash ihmisillä on edes rahaa saati empatiaa muita ihmisiä kohtaan..

Vierailija
12/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni niitä rahoja ei ole mitenkään käytetty uhrien hyväksi. Enpä enää osallistu mihinkään.

Vierailija
13/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joukossa on hyviäkin kohteita, mutta niitä huonoja on valitettavasti niin paljon. Keräyspotista menee järjettömiä summia erilaisiin kuluihin, jotka on usein laskettu ihan reilusti yläkanttiin... Ja osa menee sitten ihan puhtaasti kokonaan " hyväntekijöille" ja niistä saa sitten lukea uutisista ehkä vuosia myöhemmin.

Jos olisi joku keräys, jossa tosiaan voisi omin silmin todeta että siitä on ollut apua, osallistuihin siihen varojeni mukaan. Esim. vauvakassi-keräys oli mielestäni tällainen ja siihen osallistuin. Muuten tyydyn auttamaan vain niitä, joita henkilökohtaisesti pystyn, joko lahjoittamalla tavaraa tai rahaa kädestä käteen-tyylillä.

Vierailija
14/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat ovat lähellä sydäntäni, toinen meidän kissoista on otettu esystä.

Vierailija
15/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan joka kuukausi Punaisen ristin katastrofi rahastoon 10¿, vaikka itsekkin olen köyhä, samaten minulla on kummilapsi kehitysmaassa ja hänelle kanssa laitan kuussa 30¿ ja rahat menee perille, olen itse käynyt sen toteamassa.

Vierailija
16/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsunamin aikaan tuhannet ihmiset rääpivät rovoistaan kasaan rahaa, jotta hädässä olevat saisivat apua. Niillä rahoilla maksettiin sitten valtavat keräyspalkkiot ja lopuilla uudisrakennettiin kai hotelleja...

Ja sotaveteraanikeräyshän lopetettiin, koska heidän nimissään on valtavasti säästöjä/sijoituksia tms. ja keski-ikä on jo niin korkea että rahat kattavat heidän loppuelämänsä. Kattavat tosiaan, isoisäni on sotaveteraani eikä hän ole niistä miljoonista ainakaan mitenkään kostunut, asuu puoliksi dementoituneena pienessä asunnossaan ja on yksinäinen.

Mieluummin menen sitten ihan henkilökohtaisesti katsomaan isoisääni kuin annan rahojani tuollaiseen roskaan.

Mitä luulette; jos keräysluvat annettaisiin vain sellaisille tahoille, jotka tosiaan todistavat käyttävänsä vähintään 90% tuloista kohteen auttamiseksi, mitkä keräykset jatkuisivat? Minä luulen että ainoastaan jotkut yksittäiset eläinsuojelukeräykset saisivat jatkaa.

Vierailija
17/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisillä on rahaa täällä vaikka kuinka mutta köyhille ja kärsiville lapsille ei uhata ajatustakaan.

Vierailija
18/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän 100% varmasti että ne rahat menee perille, vastaan siitä itse. Kyse ei ole mistään eläinsuojelu yhdistyksestä. Miten sinä sitten muka niihin voit luottaa??

Olen sitä mieltä että ihmisiä ei kiinnosta toisten hätä ja sitten keksitään kaikenlaisia tekosyitä, mieluimmin autetaan koiria kuin ihmisiä.

Onhan se jokaisen oma asia, mutta olisi reilumpaa vaan sanoa että ei nyt vaan huvita osallistua. Olen kuullun niin paljon näitä selityksiä ja minua nolottaa kun ihmiset alkaa selitteleen miksi eivät osallistu nähin keräyksiin, tiedänhän minä mistä se kenkä puristaa.

Vierailija
19/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muuten minun syyni eivät ole tekosyitä, vaan ihan todellisia. Täytyy olla aika sinisilmäinen, että uskoo kaiken mitä keräyksissä luvataan.

Miten voi olla esim mahdollista, että vuosikausia on kerätty rahaa afrikkaan milloin mitäkin varten? Edelleen muistaakseni joka 5 sekunti lapsi kuolee nälkään. Mihin ne rahat ovat menneet? Ja miten näillä samoilla mailla on varaa käydä sotia? Mistä rahat sotiin menevät? Miltä tuntuisi, jos kuulisit että maksamillasi hyväntekeväisyysrahoilla on itseasiassa rahoitettu sotia, raiskauksia ja kansanmurhaa?

Hyvänä esimerkkinä voisi vielä mainita ennen joulua tulleen esitteen Venäläisistä lapsivangeista. Oli järkyttävää lukea sitä ja katsoa kuvia vankiloissa kamalissa oloissa viruvista lapsista. Sydäntä särkee kun sellaista näkee. Niin paljon kuin tahtoisin heitä auttaa, en silti usko että rahan lähettämisestä Venäjälle on tippaakaan hyötyä. Jos jollain kumman tavalla raha/tavarat olisivat menneet tosiaan näille lapsille saakka, olisivat viimeistään vartijat ne ottaneet ja myyneet eteenpäin. Niin se vain menee.

Maksamalla saa varmasti hyvän omantunnon, mutta siitäkin huolimatta tahdon katsoa maailmaa realistisesti ja pyrin tekemään sen mitä todella pysty, sen sijaan että yrittäisin tehdä mahdotonta ihmettä.

Vierailija:

Minä laitan joka kuukausi Punaisen ristin katastrofi rahastoon 10¿, vaikka itsekkin olen köyhä, samaten minulla on kummilapsi kehitysmaassa ja hänelle kanssa laitan kuussa 30¿ ja rahat menee perille, olen itse käynyt sen toteamassa.

Vierailija
20/24 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä