G: osallistutko hyväntekeväsyys keräyksiin ja jos et osallistu niin miksi et?
Kommentit (24)
Vai eikö teille tullut minkäänlaisia ilmoituskuluja, palkkoja ja palkkioita, matka- ja järjestyskuluja jne.
Miksi muuten ajattelet että eläinsuojelutyö olisi ihmisiltä pois? Enkä sanonut lahjoittavani rahaa eläinsuojelutyöhönkään tai luottavani erityisesti heihin, kunhan heitin arvauksen että siitä ryhmästä saattaisi löytyä vilpittömintä porukkaa. Tosiaan ainut virallinen keräys johon olen osallistunut, oli vauvakassi keräys.
Pelastusarmeijan joulupata ym keräyksiin en anna, syy:
Äitini lapsuudessa heidän kotinsa ja kaikki vaatteet ym. tuhoutui täysin tulipalossa, äiti oli vanhin 11 v. kaikista kuudesta lapsesta, hän meni pyytämään Pelastusarmeijalta apua, vastaus oli: " Ette saa koska ette kuulu meikäläisiin" . Äitini suku oli/on ihan tavallisia luterilaiseen kirkkoon kuuluvia, tyylin kerran vuodessa kirkossa kävijöitä.
SPR:n keräyksiin annan ja veteraaneille.
Vierailija:
Vai eikö teille tullut minkäänlaisia ilmoituskuluja, palkkoja ja palkkioita, matka- ja järjestyskuluja jne..
Järjestö saa valtionapua joilla kulut katetaan ja meillä on kaikki työntekijät vapaaehtoisia, emme saa työstämme mitään palkkaa, kaikki tehdään vapaaehtois voimin. Matkakin maksamme itse.
Mutta maailman asukasluku kasvaa koko ajan ja köyhiä on tänään enempi kuin koskaan aikaisemmin, samaten rikkaita on enempi ja he ovat rikkaampia kuin koskaan aikaisemmin.
Mutta jos jokainen länsimaalainen hyvinvoiva ihminen antaisi vaikka vitosen hyväntekeväisyyyten kuussa, maailman hätä olisi pienempi.
Meidän järjestömme on pieni ja tunnen sen rakenteen alusta loppuun, kohdemaa on tuttu, samaten yhteistyökumppanit siellä.
Se on totta, myönnetään, että monet ovat käyttäneet hyväkseen ihmisten auttamishalua ja kääntäneet rahat omiin taskuihin.
Mutta suosittelisin ennenkaikkea vanhaa, ei mitään suuren suurta järjestöä ja kokenutta hyväntekeväisyysjärjestöä jos auttamishaluja löytyy, ne ovat luotettavimpia ja turvallisempia väittäisin (niiden toimintaan voi kuka tahansa tutustua helposti ja tarkastaa saako kohde rahan oikeasti ja mihin se käytetään) kuin joku hierarkinen ja byrokraattinen järjestö.
Tietysti myös eläinjärjestöille on oma tilauksensa, minulle vaan ihmiset ovat tärkeämpiä.
- Se kohdevastaava.
varsinkin Kirkon Ulkomaanavun ja SPR:n keräyksiin ja lisäksi meillä on kummilapsi Etelä-Afrikassa.