Kela perii takaisin tukia koska sain rahaa keräämällä ja myymällä mustikkaa!!! Tämä on aivan katastrofaalinen maa!!
Kela peri takaisin perustoimeentulotukeni ainakin kokonaan nyt, yli 430e, ja yleistukikin meni johonkin uudelleenkäsittelyyn että perivätkö senkin takaisin!!
Kaikki sen takia koska keräsin mustikoita myyntiin, ja ajattelin että näin saisin vähän helpostusta taloudelliseen ahdiinkoni...Joku katkera tuttu oli minut sitten ilmiantanut, ja todistanut kelalle että minä olen myynyt marjoja vähän suuremmalla summalla sekä viettänyt aikaa metsässä "liikaa" työkkärin mielestä.
Mitäs nyt sitten? Ei todellakaan varaa maksaa noita, ja tuleeko tosta joku rikosmerkintäkin??
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus samasta aiheesta osa 541
Edelliset poistetaan. Ehkä hänen ei tarvitsisi tehdä uutta aloitusta, jos te kyylät ette poistattaisi aina senhetkistä. Aiheuttaa harmia muillekin. Minäkin kirjoitin jo pitkän vastauksen edelliseen ketjuun ja kun painoin "Lähetä", ketju olikin kadonnut. VttU!
Spämmit poistetaan, ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oikeastihan tällaista ei voisi käydä, koska a) joku tuttu ei tietäisi sinun olevan työtön, ja b) jos joku antaisikin sinut ilmi, voisit aina sanoa, että et ole myynyt mitään marjoja. Ja c) jos joku myynti-ilmoitus jossain netissä olisikin, voisit sanoa, että "niin joo, suunnittelin tällaista bisnestä, mutta en sitten koskaan jaksanutkaan aloittaa".
Maalla ihmiset tietää toisten asiat. Kaupungissa ei. Mutta mistä autoton kaupungissa hakee mustikoita ja mihin ne laittaa odottamaan ostajaa? Ei ole parveketta eikä mahdu kuin yksi sanko jääkaappiin jos sen muuten tyhjentää. Kaikki lähimetsät täynnä koiranpaskaa ja jos vähän kauemmas menee, kaikki on jo noukittu. Pitäisi olla auto että pääsisi kunnolla poimimaan.
Mun asioita ei ainakaan tiedä kukaan, enkä minä kenekään asioita, kun en ole kenenkään kanssa missään tekemisissä, siis täällä maalla. En edes tiedä keitä lähimmässä naapurissani puolen kilsan päässä asuu. Rakensivat siihen tönösä 10 vuotta sitten, enkä tiedä edes minkä näköistä lössiä siellä asuu. Kaikki tuttuni ja sukulaiseni asuu kaupungissa ja heitä toki tapailen.
Tällä viikolla tienannut mustikoilla jo yli viisi sataa euroa. Kelatukikin tuli mukavasti rilen.
Kysehän ei ole sun henkilökohtaisesta mielipiteestäsi