Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela perii takaisin tukia koska sain rahaa keräämällä ja myymällä mustikkaa!!! Tämä on aivan katastrofaalinen maa!!

Vierailija
23.07.2026 |

Kela peri takaisin perustoimeentulotukeni ainakin kokonaan nyt, yli 430e, ja yleistukikin meni johonkin uudelleenkäsittelyyn että perivätkö senkin takaisin!!
Kaikki sen takia koska keräsin mustikoita myyntiin, ja ajattelin että näin saisin vähän helpostusta taloudelliseen ahdiinkoni...Joku katkera tuttu oli minut sitten ilmiantanut, ja todistanut kelalle että minä olen myynyt marjoja vähän suuremmalla summalla sekä viettänyt aikaa metsässä "liikaa" työkkärin mielestä.

Mitäs nyt sitten? Ei todellakaan varaa maksaa noita, ja tuleeko tosta joku rikosmerkintäkin??

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööööh konala 👴🏼🍺🥩

Vierailija
2/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööööh konala 👴🏼🍺🥩

Tämä ei tapahtunut konalassa vaan vantaalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy kiljua käteisellä.

Vierailija
4/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valheviesti. Mustikka ei ole ollut kypsää niin kauaa että tuo tapahtumaketju olisi tapahtunut. Eli haista trolli paska!

Vierailija
5/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus samasta aiheesta osa 541

Vierailija
6/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole metsiä eikä mustikkaa. Ei myöskään kenkiä tai ämpäriä. 

Vierailija
7/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööööööh

Vierailija
8/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään saa yhtään tukia kun saan palkkatuloa. Mind-blown!

Vierailija
9/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normipoisto 

#asiatonjankutus

Heippa, urpo!

Vierailija
10/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oikeastihan tällaista ei voisi käydä, koska a) joku tuttu ei tietäisi sinun olevan työtön, ja b) jos joku antaisikin sinut ilmi, voisit aina sanoa, että et ole myynyt mitään marjoja. Ja c) jos joku myynti-ilmoitus jossain netissä olisikin, voisit sanoa, että "niin joo, suunnittelin tällaista bisnestä, mutta en sitten koskaan jaksanutkaan aloittaa".

Vierailija
11/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli. Yksikään mustikamyyjä ei ole pyytänyt rahoja tilille joilta olen ostanut. Hommat hoituu käteisellä.

Vierailija
12/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et etelän mies makoile sohovalla? Mie makkoilut jo monta vuotta.

Vierailija
13/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus samasta aiheesta osa 541

Edelliset poistetaan. Ehkä hänen ei tarvitsisi tehdä uutta aloitusta, jos te kyylät ette poistattaisi aina senhetkistä. Aiheuttaa harmia muillekin. Minäkin kirjoitin jo pitkän vastauksen edelliseen ketjuun ja kun painoin "Lähetä", ketju olikin kadonnut. VttU!

Vierailija
14/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

on väärin, mutta jos yksi saa myydä niin sitten kaikkien pitäisi saada. sitä paitsi itse en sairaana ihmisenä edes pääsisi metsään. 

häpeä. mikä siinä on niin vaikea ymmärtää ettei työtön tuella elävä saa tienata euroakaan!. 

se on huijaamista ja tukien väärin käyttöä. 

tuollaiset pitäisi laittaa oikeasti töihin 

Vierailija
15/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä myy. Mutta voit antaa jonkun laskun maksettavaksi tai pyytää ostamaan ruokakassin. Niitä

ei tarvitse ilmoittaa.

Vierailija
16/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 

Ei kenenkään "tutun" todistelut riitä perusteeksi yhtään mihinkään, vaan pitää löytyä konkretiaa, eli tilille pitää ilmestyä rahaa, mutta ei kai nyt kukaan toimeentulotuella elävä niin pönttö ole, että tilisiirtona myy mustikoita. Käteiskauppaahan se tietenkin on ja silloin ei naapurin Pena kykene mitenkään todistamaan sinun marjanmyyntejäsi, eikä varsinkaan sitä, paljonko olet niistä tienannut. Jokainen saa kökkiä metsässä niin pitkään kuin haluaa, ei siitä voi kenenkään tukia viedä.

Vierailija
17/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oikeastihan tällaista ei voisi käydä, koska a) joku tuttu ei tietäisi sinun olevan työtön, ja b) jos joku antaisikin sinut ilmi, voisit aina sanoa, että et ole myynyt mitään marjoja. Ja c) jos joku myynti-ilmoitus jossain netissä olisikin, voisit sanoa, että "niin joo, suunnittelin tällaista bisnestä, mutta en sitten koskaan jaksanutkaan aloittaa".

Maalla ihmiset tietää toisten asiat. Kaupungissa ei. Mutta mistä autoton kaupungissa hakee mustikoita ja mihin ne laittaa odottamaan ostajaa? Ei ole parveketta eikä mahdu kuin yksi sanko jääkaappiin jos sen muuten tyhjentää. Kaikki lähimetsät täynnä koiranpaskaa ja jos vähän kauemmas menee, kaikki on jo noukittu. Pitäisi olla auto että pääsisi kunnolla poimimaan.

Vierailija
18/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi olit rehellinen siitä rankastaan täälä. 

Vierailija
19/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaaja olisi halunnut itse hankkimiensa varojen lisäksi myös meidän rahamme. Kelahan jakaa meidän verorahaamme mm. erilaisille lintsareillekin, koska sillähän ei tietenkään ole mitään omaa rahaa. Lintsareilla en tietenkään tarkoita avaajaa, joka käy ihan itse marjastamassa.

Vierailija
20/24 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku jaksaa jossain risukossa olla punkkien, paarmojen, mäkäräisten, hyttysten ja toukkien syötävänä niin saa kyllä pitää mun puolesta kaikki rahat ihan itse onpa kyse satasista tai tuhansista.