Mitä puuhaatte mökillä sateella tai kylmällä ilmalla?
Kommentit (41)
tehdään taikoja ja muuta , miten niin. Jos ei nukuta yöllä, ulvotaan porukalla kuuta
Luen kirjaa, soitan harmonikkaa, katson netflixiä, käyn saunassa ja uimassa. Sateen jälkeen käyn katsomassa onko tullut sieniä.
Pihatöitä. Ne sujuu hyvin kun ei ole liian kuuma eikä hyttysiä.
Itseasiassa sateella ollaan ulkona . Se on aivan ihanaa . Lämmin kesäsade. Iholle ! Hiuksille ! Ota ämpäri pesuvati talteen sadevettä ja huuhtele hiukset pesun jälkeen sillä . Vaikka ui . Vie saunaan sadevettä ja järvi . Siitä saa kukkiin kasteluveden. Aivan ihanaa lahjaa taivaasta . Sateella on lämmin uida . Ja voi etsiä vaikka ketunleipiä ja neliapilaa. Ai ja nythän koivunlehdet tuoksuu hyvälle . Haista niitä . Kuuntele hiljaisuutta . Miltä tuntuu sadepisarat poskilla . Peset veneen ja tyhjennät vedestä . Kylmällä täällä on nyt kesä . Kylmää on talvella 25 astetta miinusta . Pelataan sulkapalloa tietysti ja hiki tulee .
Bongaan lintuja, marjastan, kalastan, vaellan, telttailen, retkeilen, juoksen, suunnistan, samoilen.
Mm.
Vierailija kirjoitti:
Kittaan kaljaa ja rakentelen.
Minä olen jo ex mökkeilijä, nykyisin raitis. Ajelen matkailuautolla ja kalastelen. Syksyisin metsästelen, harvemmin sää on esteenä kumpaankaan.
Pelikortit ja kaakaota . Ei kun ulkona ollaan joka hetki kun vaan voi olla . Talvella saa taas katsella seiniä. Voit vaikka lämmittää saunan. Ainiin Arabiassa ei tiedetä mitään pakkasmittareista eikä vesi eikä järvistä . No niin.
Katselen onko jotain hyödyllistä varastettavaa.
Ei kai se sade ja kylmä ilma estä saunomista ja uimista ja juomista. Sitähän nyt muutenkin tehdään mökillä.
Joo niin kauan kuin on lämpöasteita on kesä . Sitten syksy sitten talvi. Nythän kala nappaa.
Kuulkaa taidekuvia kun veden pintaan tipahtelee vesipisaroita!
mökitontä vanhaapiikaa ahistaa kohta puuttuu palstan kirjoitus virheisiin. kamala tapaus sukukaan ei huoli vierailulle,
Ihan samaa kuin hyvällä kelillä, juopottelen .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan radioyhteyksiä ympäri maailman (amatööriradio) ja lämmittelen mökkiä puuta polttamalla.
Onko CB lisäksi? Mulla CB tukikeppi mökillä. SSB puolella jonkun verran porukkaa äänessä.
Ei ole LA-puhelinta ollut enää vuosikymmeniin. Hieman olen RHA-radiota harkinnut nyt kun on se kyläradiokin ajankohtainen asia ja siellä 4m bandilla sen johdosta kuulemma aika paljon aktiviteettiakin. Kyläradio on hyvä idea ja harkitsemisen arvoinen muillekin mökkiläisille, ei pelkästään meille radisteille!
Tänään olin keräämässä mustikoita. Siivosin mustikat. Sitten sauna ja grillailua. Äsken luin kirjaa. Kohta sänkyyn jatkamaan kirjaa.
Valmistelen remppaa, maalausta. Katkon sivuleikkurilla vattu- ja pajupusikoita. Tuhoan haittakasveja. Pakastan mansikoita. Uimassakin on kiva käydä sateella, vesi tuntuu lempeän lämpimältä. Puusaunan lämmittäminen on ihanaa puuhaa. Tänään kylvöin pitkään, pesin hiukset, ja kattelin hetken telkkua. Yleensä en edes avaa sitä rakkinetta, mutta saunan jälkeen oli kiva hetki laiskotella
Luen, pelaan lautapelejä ja ulkoilen säähän sopivassa vaatetuksessa.