Paljonko voi rehellisesti laittaa säästöön jos laskujen jälkeen jää 680e
Kaikki laskut on jo laskettu. 680e jää ruokaan, hygieniatarvikkeisiin, vaatteisiin ja yllättäviin menoihin. Paljonko tuosta voi laittaa säästöön?
Kommentit (32)
600€
Mulla ainakin on säästöjä että saan käyttöön kun haluan. En anna millekään naapurin pulille talteen.
Vierailija kirjoitti:
500€/kk helposti
Näin
Eihän sulla siis kaikki laskut ole maksettu, kun kerran vielä ruokarahaa ja muita tarvikkeita tarvitaan. Hygieniatarvkkeita ja vaatteita harvoin ostellaan ihan jatkuvasti. Jos kaiken tarvittamisen maksamisen jälkeen jotain jää, se säästöön nitä yllättäviä menoja varten.
Kuinka pitkä aika tuolla 680e:lla pitää pärjätä?
Riippuu vähän, haluatko painottaa enemmän säästämiseen ja elää vähän ehkä niukemmin vai haluatko säästää siinä sivussa ja elää muuten aika tavanomaista elämää. Ja tietty mikä sulla on normaali elämiseen menevä summa per kuukausi.
Mä jättäisin tuosta 250-300 euroa käyttörahaksi perustarpeisiin ja sivutilille vaikka 50 eur/kk yllättäviin menoihin käytettäväksi. Reilu 300 jäisi pidempiaikaissäästöön/sijoituksiin ja voisin elellä aika normaalisti.
Jos menee joku suhteellisen vakiosumma kuukaudessa vaikka bensaan tms. niin huomioisin sen tuossa käyttörahaksi jäävässä määrässä.
Tää on just se oikea sivusto kysellä älykkäiltä ihmisiltä neuvoja 😁
400 e. Vaatteita ei tarvitse ostaa joka vuosikaan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sulla siis kaikki laskut ole maksettu, kun kerran vielä ruokarahaa ja muita tarvikkeita tarvitaan. Hygieniatarvkkeita ja vaatteita harvoin ostellaan ihan jatkuvasti. Jos kaiken tarvittamisen maksamisen jälkeen jotain jää, se säästöön nitä yllättäviä menoja varten.
Harvoin ruokaa tai hygienia tarvikkeita laskulle ostetaan.
Jos yksin asuu niin minä saisin varmaan helposti 300, ilman että pitäisi miettiä mitä ostan kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko ostat ruokaa laskulla? Minä maksan käteisellä, aina! (käteinen voi olla myös korttimaksu!)
Säästän veneeseen 500 euroa kuussa 700 eurosta. Tavoitevene maksaa 6000 euroa.
Onko laskut kaikkia tarpeellisia ja mitä laskuja ja minkä suuruisia?
Jätän ihan rehellisesti käyttötilille jos ja kun tuo summa jää. Lompakossa yleensä "säästössä" 600 - 800€ viiskymppisinä ja pienempinä. Kesän jälkeen katson mitä laitan vähän parempaa korkoa tuottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko laskut kaikkia tarpeellisia ja mitä laskuja ja minkä suuruisia?
Tahtoo kaikki laskut olla tarpeellisia maksaa mitä on tullut.
Riippuu kuukaudesta, tuskin ostelet vaatteita joka kuukausi. Käyttäisin pääsääntöisesti 170- pari sataa euroa terveelliseen ruokaan ja satasen muihin menoihin ja ellei noin paljoa mene, näistä voisi kerätä oman säästökassansa vaikka leffalippuihin, ulkona syömiseen tms. mistä tykkäät. Jos saisit 380 eur kuussa säästöön, se tekisi vuodessa jo yli 4500 euron pesämunan jos pitää ostaa jotain kalliimpaa, vaikka pesukone tai uusi pyörä. 10 vuodessa sillä summalla saa jo pienen metsätilan mökkeineen vähän syrjemmästä tai kesämökin jos haluaa rahoillaan jotain isompaa ja pysyvämpää loppuiäkseen
Kun olet maksanut ruuat ja hygieniatarvikkeet niin loput laitat säästöön niihin yllättäviin menoihin. Tuskin sun joka kuu tarttee ostaa uusia vaatteita.
Mulla tavoite 500 e säästöön ja 290 e käyttöön per kk. En aio ostaa vaatteita enkä mitään ylimääräistä pitkään aikaan jos ei ole jotenkin ihan pakko. Tulossa tutkimus sairaalassa ja hammashoitola. Niihin menee varmaan ainakin 150 e. Tavoite saada kasaan 3500 euroa alkuvuoteen 2027.
500€/kk helposti