Vadelmat maksavat 5,69e per 125g rasia, ostaisitko?
Kirpaiseehan tuo mutta koska en pienituloisena polta tai juo tai muutenkaan käytä juuri muuhun kuin perusruokiin rahaa, kyllä tuollaisen kerran viikoon pariin ostaa.
Ovat todella maukkaita, makeita ja täynnä eri vitamiineja ja hivenaineita.
Kommentit (45)
Alapeukkua laitoin aloitukselle ihan vaan sen takia että jotkut haaskaa marjoihin rahaa. Samalla rahalla saisi esim. kilon makkaraa.
Laitan rahani mieluummin marjoihin, en osta limsoja, karkkeja, suklaata, keksejä, sipsejä, en syö hampurilaispikaruokaa jne.
Täällä maksaa 40€ 2,5 kg laatikko. 16€/kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vadelmia saa ilmaiseksi metsistä.
Eivät nuo isommat lajikkeet kasva missään metsissä, ne vaativat kasvutunnelin.
Ei vaadi, mulla on iso vadelmikko puutarhassa Maurin makeaa.
Poimin joka päivä pari litraa.
Miksette edes yritä hakea vattuja luonnosta? Niitä on ihan aikuisten oikeasti tosi paljon tänä vuonna. Samalla saa nauttia ulkoilusta ja luonnosta.
En todellakaan!
Mieheni poiminut vadelmia jo 10 litraa. Isoja ja makeita. Itse en nyt pysty poimimaan sattuneesta syystä. Metsävadelmia siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan. Eipä tuo niin kallista ole
Kilohinta korkeampi kuin naudan sisäfileellä, ahvenella tai kuhalla. Ei se nyt mitään budjettiruokaakaan ole. Mielestäni enemmän sellainen silloin tällöin-herkku. Mielummin tuo kuin 5 euron suklaalevy.
Käyn yleensä hakemassa rasian joka aamu. Ei noita kuitenkaan saa kuin kuukauden ajan.
Saa talvellakin K-Kaupasta niitä värittömiä, vaaleita vetisiä vattuja.
Lähden tästä kohta taas poimimaan vadelmia. Oli pakko eilen lopettaa kerääminen kesken kun oli vaan kolmen litran pikkusanko mukana. Vadelmapensaat roikkuivat isojen vattujen painosta ja oli raaskia lähteä kesken pois, mutta jos nyt ennen sateita vielä.
Vierailija kirjoitti:
Miksette edes yritä hakea vattuja luonnosta? Niitä on ihan aikuisten oikeasti tosi paljon tänä vuonna. Samalla saa nauttia ulkoilusta ja luonnosta.
Noin kolmasosa suomalaisista asuu pk-seudulla jossa lähin ulkoilualue jossa edes teoreettisesti voi 30km säteellä olla marjoja on Nuuksio ja sieltäkin ne poimitaan aika nopeasti heti kasvamisen jälkeen pois.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Lähdenpä tästä Katajanokan ympäristöstä "hakemaan" vadelmia ja mustikoita. Lähin paarmakin taitaa olla jossain Nurmijärvellä.
Vierailija kirjoitti:
Nehän on homeessa ennen kuin ehtii kaiken syödä. Pakastaessa ne menee rakenteeltaan pilalle.
On ne aika kalliita. Ostan joskus tosi harvoin, muutaman kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Tulee halvemmaksi ostaa kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän on homeessa ennen kuin ehtii kaiken syödä. Pakastaessa ne menee rakenteeltaan pilalle.
Me pakastettiin miehen kanssa 3 kiloa ja rakenne toki meni niin kiteiseksi ettei niitä kakun koristeina tms. voi käyttää mutta edelleen hyvä lisuke puuroon tai voi tehdä kotitekoista hilloa.
Kakkuun ostaisin ja ostinkin.Syömämarjaksi saa vattuja tarpeeksi tuosta lähirisukosta.
En. Onneksi omistan auton jolla voin ajella katsastamassa potentiaalisia vattukasvustoja. Kerään marjat mieluummin ihan itse.
Puutarhavadelmat ei maistu juuri millekään, mutta luonnon marja on herkkua.
Ostan sitten kun hinta vähän laskee. Työssäkäyvänä ostin pari kertaa viikossa, mutta nyt olen työkyvytön, enkä voi tuhlata vadelmiin noin paljoa.
En vaan poimin itse. Ennen poimin villivattuja ympäri maakuntia, nyt olen saanut omaan pihapiiriin marjoja tuottavia vattuja.
Käyn yleensä hakemassa rasian joka aamu. Ei noita kuitenkaan saa kuin kuukauden ajan.